Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Brak mocy do 2 tyś obrotow.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    6

    Domyślnie Brak mocy do 2 tyś obrotow.

    Witam. Posiadam Alfe 156 2.4 JTD, rok produkcji 2002. Od pewnego czasu mam problem z zapalającą się kontrolką na komputerze ,,motor control system failure", około 3 tygodni temu do tego problemu dołączyło rownież, brak mocy do 2tyś obrotów, po podpięciu pod komputer, pokazywało ciśnienie powietrza, czujnik został wymieniony na nowy BOSCH, po skasowaniu błędu i przejechaniu się, objawy nie ustąpiły, kolejne podpięcie pod komputer i dalej ten sam błąd + błąd przepływomierza, ta część rowniez wymieniona na nową i dalej to samo. Został wyczyszczony EGR, chłodnica intercoolera, sprawdzone przewody, ciśnienie na turbinie jest jak najbardziej wporządku, wtryski na 0. Problem z przyśpieszaniem, zaczyna się zazwyczaj po przejechaniu około 30 kilometrów i nie dzieje sie na każdym biegu, najczęściej jest to 1 i 2 ale też nie zawsze. Po przekroczeniu 2 tys obrotów, wgniata w fotel. Dodam, że przy przegazowaniu, wydobywa sie swego rodzaju gwizd, gdy alfa schodzi z obrotów. Proszę o pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    gwizd? sprawdź turbinę, ewent. rury czy nie ma gdzieś dziur, dolot do IC, czy gdzieś na lewo nie przepuszcza.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Jarosław
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V
    Postów
    213

    Domyślnie

    tak jak kolega wyżej, sprawdź dolot obstawiam że może tam być niemała dziura

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    6

    Domyślnie

    Dokładnie, swego rodzaju gwizd, upuszczanie powietrza, turbo sprawdzone na komputerze, doładowanie bardzo dobre, kopci troszeczkę, przy końcowej partii obrotów, powyżej 2 tys, lub zanim się porządnie rozgrzeje, ciągnie idealnie, spalanie mieści się w 6,5 litrach.
    Przewody gumowe sprawdzone, wszystko ok.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Kopcic nie powinna

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    6

    Domyślnie

    To prawda, ale nie jest to też jekies straszne kopcenie. Najgorsze jest to, że nie dzieje się to cały czas

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar perlim121
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Madryt
    Auto
    była 156 SW ....teraz Giulietta 2.0 JTDM
    Postów
    178

    Domyślnie

    u mnie było podobnie...w ASO powiedzieli,ze to EGR jest do wymiany.
    wymieniłem ale poprawy nie było...okazało się,ze to rurka od podcisnienia

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Mam to samo z taką jedną GT (1.9 16V), męczę się już 3 tydzień, nie ma już elementu którego bym nie sprawdził/wymienił/podmienił... Czarna zadyma z tyłu i brak mocy z dołu. Dzisiaj zmieniam jeszcze wtryski, niedziela więc na taryfie czwartej Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?? perlim121 gdzie to podciśnienie, chociaż już zajrzałem w każdy zakamarek podciśnień, ale może coś przeoczyłem...

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    6

    Domyślnie

    A turbo tez juz podmieniales?
    Bo mi doradzali, żeby wymienić, ale nie wiem czy jest sens, bo nie dzieje się to za każdym razem

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Turbina jest po kompletnej regeneracji. Może doradzali Ci z turbiną dlatego że możesz mieć zapieczoną zmienną geometrie i się przycina. Dlatego raz masz dobrze raz nie. W tej GT jest tak cały czas, że ma muła do 2tyś/obr i lokomotywa z tyłu. Podmieniłem te wtryski i dalej jest to samo...

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

Podobne wątki

  1. [GTV] brak wolnych obrotow
    Utworzone przez burger555 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 14-05-2015, 15:35
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 02-11-2011, 18:37
  3. 1,9 JTD Brak mocy do 2 tys obrotow
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2010, 19:45
  4. Brak mocy do 3tys. obrotow
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 17:20
  5. Brak mocy na zimnym silniku az do uzyskania 3000 obrotow
    Utworzone przez cebizip w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory