Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Temat: Parę pytań Alfa 156/159

  1. #11
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał PinkAdolf Zobacz post
    156 odpada z racji gnijącej podłogi.
    Miałem trzy 156 i w żadnej nie rdzewiała podłoga, bez przesady auto można oglądnąć przed kupnem.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    159 2.4Q4 bez problemu w mieście łyknie 12l
    Co do rdzewienia. Zobaczymy jak będą wyglądać 159 jak będą miały tyle samo lat co 156.
    Już teraz pojawiają się zdjęcia modeli z początków produkcji z nie fajnymi podłogami.

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Bardziej interesuje mnie spalanie w trasie 2.4 (Q2 bo tbi nie ma 4x4) a 1750 tbi. Zacząłem się zastanawiać nad TBI bo roczna różnica w opłatach to jakieś 3k na korzyść TBI.

    Co do rdzy to naszej 156 z 2001r zaczyna wychodzic ruda z tym że na błotniku.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja jak kupiłem swoją 159 1.9 jtdm 16V po 156 2.0JTS to miałem wrażenie, że jeżdżę na zaciągniętym ręcznym i pierwsze co zrobiłem to wyczyściłem wszystkie zaciski Okazało się oczywiście, że z hamulcami wszystko ok i po prostu spora nadwaga zabija całą dynamikę. Dopiero po sofcie auto zaczęło jechać i można je nazwać dynamicznym. Zakładając, że seryjne 2.4 z racji swojej masy jedzie podobnie jak 1.9 po sofcie to można się niefajnie zdziwić gdzie te 210KM

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    W 156 odpada podłoga tylko w modelach sprzed 2000 roku, z uwagi na brak ocynku na podlodze. Dopiero po 2000 z pierwszym FL buda ocynkowali i się trzyma tak samo dobrze jak 147.

    Co do przyśpieszenia, kolega Jarzabek chyba z marketingu... Jest róznica przy 20% z 10 000, 1000, 100 czy 10 ! Ale za każdym razem tak samo mocno brzmi "20% !!", czy nadal te dwie sekundy to duża róznica ? Nie, wieziesz kuźwa dupe do pracy, kochanki, na wycieczke czy gdziei ndziej, nawet się nie zorientujesz, że Twoj samochód przyspieszył z 80 do 120 o te 1-2 sekundy, to nie tor wyścigowy, że każda setna jest ważna, szanujmy sie...
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 06-03-2016 o 22:39

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Kwestia 156 a 159 już przesądzona na korzyść tej drugiej. Teraz decyzja 2.4 vs TBI. Jakieś ''Za i przeciw''?

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar duch-dziadka
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Czarnków/Poznań
    Auto
    Giulietta Veloce
    Postów
    106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mongoose Zobacz post
    Duch, nie iwem czy miałeś wszystko wporządku z tym dieslem, bo faktem jest, że DIESEL ma ten moment obrotowy i radzi sobie bardzo dobrze z tą budą, oczywiście nie jest to kwitesencja demona prędkości, ale masa auta ok. 1.7tony nie jest aż tak wygórowana na 400nm ! 156 jest 300kg lżejsza i poza różnica w spalaniu w osiągach kwiatków też wielkich nie ma... Choć zgodze się, że JTS'y maja niby te 180 koni, ale przy budzie 1.6 tony i 230nm wypada to o wiele słabiej, osiągi porównywalne do TS'ów w lżejszych budach, temu też 159 w benzynie się raczej omija, ale np. z tą sama moca silników citroeny C6 waża po 2 tony... Jedzie jak gówno, ale bardzo wygodnie
    Wszyscy pytają o to samo. Miałem 2.4 z oryginalnym przebiegiem 165 tys km. Niestety jeden z wtrysków zaczął przepuszczać. Zrobiłem wtryski i nadal uważam, że szału nie ma. Prównujesz C6 ze 159??? Troche spory przeskok jesli chodzi o rozmiary. Posiadam też A6C6 z silnikiem 2.0 170 KM. Dużo większe auto, a masę ma zbliżoną. Osiągi mimo 30 koni mniej nie wiele co gorsze.
    Kiedy wszedłem na forum w poszukiwaniu Alfy 159 2.4 JTDm...to generalnie opinia była taka, żeby dać sobie spokój, bo auto ciężkie, duży ciężki silnik powoduje podsterowność, auto w całej swojej okazałości nie prezentuje specjalnych właściwości do frajdy z jazdy. Nie wierzyłem, kupiłem i przekonałem się, że koledzy z forum mieli rację. Mało tego kupiłem benzyne(2.2 jts przez przypadek) i uważam, że prowadzi się dużo lepiej. Jest lżejsza i daje dużo więcej frajdy choćby w czasie pokonywania zakrętów. Oczywiście nie jest to busso i z tym zestrojeniem skrzyni nie ma rewelacji, ale zdecydowanie lepiej się tym jeździ jak 2.4. Chyba, że nastawiasz się na deptanie na światłach, ale co z tego na następnych i tak Cię dogonię...
    Jeszcze tylko dodam, że specjalnej różnicy w spalaniu między 2.4 JTDm, a 2.2 JTSem nie ma. Średnio licząc około litra.
    Teraz weź i porównaj sobie w danych technicznych auto tej samej klasy...BMW3, Audi A4, Skoda Octavia. Przyrównaj mniej więcej moce silników, bo pojemności są inne. Spójrz na masę i przyspieszenie. Taka niestety bolesna prawda.
    Ostatnio edytowane przez duch-dziadka ; 07-03-2016 o 09:22

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    To akurat prawda co napisales, jak najbardziej się z tym zgadzam. Dla mnie po prostu nieprawdziwe jest stwierdzenie, że diesel w 159 jest niejezdny z uwagi na mase... Jest jezdny jak najbardziej, a prowadzenie itd to inna kwestia. Jeżeli poruszać kwestie "frajdy" to moim zdaniem lepiej V6 choć to nadal JTS, a najlepiej TBi.

    Też może inni mają takie odczucia, ale cięższe 159 przy awaryjnym, bądź mocniejszym hamowaniu... Wyginają się, z perspektywy osoby trzeciej wygląda to jakby blachy auta falowały, tylko w TBi tego nie widziałem

    Co do tematu "Za i przeciw"

    ZA dieslem fakt, że pociągnie Cie wszędzie, dobrze utrzymany przeżyje samochód
    Przeciw dieslem; to diesel, egr, dpf, wtryski, turbo, jak zacznie sie pokolei sypać to będziesz do mopsu na obiady chodził, cięzar robi swoje z zawieszeniem

    Za benzyna: lekki; mi.n rzadziej trzeba zaglądac w zawieszenie, moment jak w dieslu, mało lapli, auto lepiej sie prowadzi, turbo elastycznie działa z benzyną, tzn. nie ma turbodziury, która urwie Ci glowie
    Przeciw benzynie: turbo (ale to tylko turbo bez innych pierduł), silnik może, nie musi się spierdzielić konkretnie wcześniej od diesla.

    Jeżeli miałbym wybór między benzyna, a dieslem to biore benzyne i nawet się nie zastanawiam, może temu bo całe życie na benzynie, a diesel to zło konieczne.
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 07-03-2016 o 12:30

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Brak
    Postów
    7

    Domyślnie

    Tak też myślałem że TBI jest lepszą opcją. Teraz trzeba zacząć się rozglądać za dobrym egzemplarzem. Dzięki wielkie za pomoc, szerokości i mniej awarii

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Auto
    brak
    Postów
    9

    Domyślnie

    Nie chcę zakładać nowego tematu, a ten tutaj dotyczy m.in 156 więc zadam kilka pytań:
    1.W momęcię przekręcenia kluczyka w 156 1.9jtd kontrolka "świec żarowych" - taka spiralka zółta, powinna migać do momentu odpalenia ? bo wydawało mi się że powinna świecić i po chwili zgasnąć, co sygnalizuje rozgrzanie świec,a co za tym idzie powinno się odpalić silnik?
    2. Czy każdy diesel po odpaleniu na zimno "lekko kopci na biało/niebiesko, czy idealnym byłoby aby od momentu zapłonu nie było żadnych "dymień"? Problem z dymem znika w momencie rozgrzania silnika.
    3. Czy 1.9 jtd się pocą ? i czy można uznać za normalne, że część osłony, która znajduje się pod silnikiem jest ciemniejsza tzn chyba nasiąknięta olejem ?
    4. Czy ktoś mogłby napisać na co zwrócić uwagę podczas zakupu jtd ? - chodzi mi o wygląd silnika, na które miejsce zwrócić uwagę jak np. ww. osłona silnika która chyba "zbiera" olej z silnika
    Pozdrawiam

    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. Alfa 156 1.9 JTD-M - parę pytań nowicjusza.
    Utworzone przez FOG_ w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 18:39
  2. [159] Parę pytań
    Utworzone przez Mistrz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 18:41
  3. Parę pytań po zakupie 2.0 TS
    Utworzone przez kotulsky w dziale 166
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 14-10-2013, 23:29
  4. Kupno 147 - Parę pytań.
    Utworzone przez PIR w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 21:02
  5. parę pytań Alfa 156
    Utworzone przez nymo w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 23-11-2010, 15:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory