Temat: Kosmetyka Alf - doradztwo,porady,Twój arsenał itd

  1. #3111
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    To jest jak uzależnienie, wiem to po sobie[emoji6]

  2. #3112
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    I jak z każdym uzależnieniem w pewnym momencie trzeba sobie powiedzieć "dość" i zostać przy czymś co przy 30% nakładu pracy, czasu i kosztów daje 70% efektów. Chyba że jakieś konkursowe wozy itd. Bo wystarczy deszczyk i mamy piegowate auto (im lepsze kropelki tym mocniejsze skupianie się wszystkiego rozpuszczonego w deszczu w nich) itd. I bardziej boli każda ryska a to nie do uniknięcia - o ile auto jeździ. A to jego główna rola.

    Ja proponuję jak zaniedbane auto - dać do jakiegoś detailera na dobrą korektę, a później tylko mycie + Aquawax, czasem jakieś AIO dobre typu Durafgloss 101 i tak w kółko . I efekt będzie i trwałość super i prosto . No może 1x na rok glinka lub częściej w zależności od dróg i przebiegów.

  3. #3113
    Użytkownik Znawca Avatar pabloXXL
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTDm 150KM
    Postów
    1,275

    Domyślnie

    Ja już miałem zrobioną korektę i na wiosnę wjezdża Prima Amigo i na to Angelwax Dark Angel.

  4. #3114
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Bo wystarczy deszczyk i mamy piegowate auto
    Już była kiedyś na ten temat dyskusja i nie, nie zawsze jest to prawda - są środki które nie znają tego problemu. Na kiepskim wosku wyjdą piegi.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  5. #3115
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Musiałoby auto stać na skos tak ze 30-45% spadku - żeby nie było kropelek tylko warunki do spływania. Przy czym spłynie tylko na czystym lakierze. Po tygodniu jazdy warstewka brudu nie pozwoli wszystkiemu jednorodnie całą płaszczyzną spłynąć. To się da do filmików na YT dla detailerów
    Na płaskiej powierzchni są kropelki. W wodzie z deszczu są pyłki i różne rzeczy rozpuszczone (co jakiś czas mamy ciekawe deszcz - chyba coś z Sahary - z deszcze mikropiasek spada (!). Po deszczu -> słonko -> woda wyparowuje, a ta cała reszta zostaje. Żaden środek nie sprawi że ta cała reszta wsiąknie, wyparuje czy cokolwiek z nią innego się stanie że je jnie będzie. Jest na jasnych mniej widoczna. Ale jest, a na ciemnych drastycznie widoczna. Ba, woda twarda po myciu - niech spróbuje ktoś nie wytrzeć czarnego wozu spłukanego twardą wodą. Fizycznie nie jest możliwe niepozostawianie waterspotów.
    Kwestia tego jak łatwo / trudno później można je zneutralizować. Ale nie mogą nie powstać po deszczu + po nim słońce.

  6. #3116
    Użytkownik Znawca Avatar KHOT
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Panzergrau
    Postów
    1,309

    Domyślnie

    Oczywiście że jest możliwe. Po wyschnięciu zostaje sam suchy pył który znika - jest zwiewany po przejechaniu kilkuset metrów i nie ma śladu po żadnych piegach. Na dobrym wosku.
    "Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,
    najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."

    "Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."


  7. #3117
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar ziellony01
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Konin/ Nowy Sącz
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm
    Postów
    37

    Domyślnie

    Cytat Napisał mattom Zobacz post
    Nie nie nie
    po pierwsze - najlepszy kosmetyk na dupiasto położonym lakierze nie będzie zdawał egzaminu.
    Po drugie kosmetyki "gorszego sortu" na najlepiej przygotowanym lakierze będą do poznania jedynie przez osoby zboczone na tym punkcie i będą miały ciut gorszą w niektórych przypadkach wytrzymałość. Powiedzmy, że stosunek wydajności do ceny pominiemy - bo kupując droższe kosmetyki w nominalnych pojemnościach - jak koledzy wyżej skazujemy sie na konkretny produkt na kilka sezonów.
    Podstawą jest przygotowanie lakieru. Bez tego - nie warto się brać za smalcowanie - bo to będzie januszowanie a nie autodetailing.
    Porządny prewash - nawet przy użyciu tańszych środków czy to K2 - sam używam piany deepera od K2 - wszelkie płyny do felg opon - polecany wcześniej rotor czy akra do silników - fakt nie zadziała na felgach jak Tuga, Megsy, PureBoysy - nie będzie krwawienia czy czego jeszcze - ale kosztuje 10% ceny i też te powierzchnie podomywa.
    Konieczne mocny i konkretny prewash na całym aucie. usuwanie smoły i żywicy, porządna dekontaminacja + glinkowanie i końcowe mycie - dopiero wtedy siadasz do jakiejkolwiek roboty - bo bez tego najlepszy wosk dupy nie urwie.

    Dlatego kolejność powinna być taka
    dobre przygotowanie lakieru -> tańsze kosmetyki -> złapanie bakcyla (czytaj choroba pod nazwa autodetailng) -> droższe kosmetyki->przebudzenie i zorientowanie się, że miesięcznie wydajesz na kosmetyki do auta więcej niż rocznie na siebie->korzystanie z ulubionych i koniec z eksperymentowaniem to tak w skrócie z przymrużeniem oka
    Etapy, które wymieniłeś to jasna sprawa Na pewno dokładne umycie to podstawa. Po tym jak kolega z forum nadał blask mojemu wehikułowi, chciałbym podtrzymywać ten stan bez profesjonalnego polerowania itd. tylko myjąc dokładnie i nakładając woski, najdłużej jak się da. Ale z twojego postu wnioskuję, że to tak nie działa i próba nałożenia wosku przeze mnie, musi być poprzedzona nie tylko myciem całego auta, ale również glinkowanie. W takim razie już cię pomęczę do końca i zapytam dalej: Pre wash powiedzmy K2 (+ jakaś nawet najprostsza ręczna pianownica?), szampon myślałem na ADBL Shampoo, APC również ADBL, felgi i opony Roton, glinka zapewne miękka lub średnia, zakładając, że Alfa ma miękki lakier. A wosk płynny (jeśli tak to jaki) lub stały??

  8. #3118
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    ADBL Shampoo nie znam - APC od ADBL jest mega spoko, kończe bańke 5l - pewnie sięgne po następna (cena rewelacja)
    Glinka żółta od ValettPro.
    Pianownica - mam przerobionego Marolexa 1500 - daje radę,
    Piany używam przeważnie deepera K2 - ale wiadomo, że zmywa wszystko - więc jak chcesz coś co nie ruszy wosku to jakaś piana "soft"
    co do wosku płynnego - nie uznaje, nie używam, uzywać nie będę - wysmalcowałem 2/3 KingofGlossa od Soft99, kilka testerów dodo, testerki do FinishCare i angelwaxów - skończyło na tym, że na ten sezon wlatuje Angelwax Body - i raczej tego wosku się będę trzymał.
    cleaner przed korektą używałem Achillesa od ValetPro, teraz po korekcie nie zamierzam używać.
    147 powodów do zadowolenia

  9. #3119
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,434

    Domyślnie

    Cytat Napisał KHOT Zobacz post
    Oczywiście że jest możliwe. Po wyschnięciu zostaje sam suchy pył który znika - jest zwiewany po przejechaniu kilkuset metrów i nie ma śladu po żadnych piegach. Na dobrym wosku.
    To nie wiem, ja stosowałem :
    Meq # 16 , Nattys Red, Meq NTX , AG SRP (jako AIO) , Duraglossy 101, 105, 501 (z lub bez 601, 652 różne kombinacje) , Aquawax (w sumie też się zalicza) , Optiseal i coś jeszcze by było. Każdy ma waterspoty i nie zdmuchnie ich wiatr. Któryś z nich na pewno zasługuje na miano "dobry" , ale każdy ma ten efekt.
    A niech postoi po takim deszczu auto kilka tygodni w słońcu latem ! - bankowo po myciu jednym nie znikną.

  10. #3120
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Któryś z nich na pewno zasługuje na miano "dobry" , ale każdy ma ten efekt.
    A niech postoi po takim deszczu auto kilka tygodni w słońcu latem ! - bankowo po myciu jednym nie znikną.
    Nie będę dolewał oliwy do ognia ale,
    Po korekcie Cromy byłem 2 razy na wakacjach w sumie 28 dni (2x14) tu i tu po 12 dni lampy i 2 dni z opadami - za pierwszym razem leżał KingOfGloss za drugim leżał Body - za pierwszym razem auto do domu wróciło jak z misji stabilizacyjnej w Iraku , za drugim razem czyściutkie - z Body nawet po deszczu - kurz pozbierany w "kropelki" przy jeździe autostradowej dosłownie - zdmuchnęło. Np o KoGu tego nie powiem - waterspoty pozostawały tak okrutne i do tego zaschnięty kurz w "sladach po kropelkach" ze tyle co mięsa przy zmywaniu tego polecialo to szkoda gadać.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    A niech postoi po takim deszczu auto kilka tygodni w słońcu latem !
    Up - ja tam latem auto 2 razy w tygodniu myje - przy założeniu że miałoby stać kilka tygodni w słońcu - to zamiast pisać tu popisałbym na lakiernicy.info z płakaniem, że G3 5 raz polerowane w sezonie nie daje już efektu
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. Twój pomysł na bodykit / ospoilerowanie..
    Utworzone przez Mariusz AutoDS w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 82
    Ostatni post / autor: 10-12-2018, 19:48
  2. pioneer prosba o doradztwo
    Utworzone przez masters85 w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 16:43
  3. Sprzedac czy naprawiac silnik prosze o doradztwo !!
    Utworzone przez szczuras w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-09-2012, 20:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory