ktoś z Was wymieniał filtr na sportowy w Giuliettcie ? zastanawiam się nad tym: http://www.dexcraft.pl/filtry-powiet...kn-e-2991.html
ktoś z Was wymieniał filtr na sportowy w Giuliettcie ? zastanawiam się nad tym: http://www.dexcraft.pl/filtry-powiet...kn-e-2991.html
Mam taki w swojej Julce![]()
You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo
rozumiem, że polecasz ?![]()
Ciężko polecać lub nie, sportowe filtry mają chyba tyle samo zwolenników czy przeciwników. Ja swój założyłem żeby silnikowi łatwiej się "oddychało". Niestety nie badałem auta na hamowni z seryjnym i fabrycznym filtrem. Z drugiej strony nie zaobserwowałem negatywnych objawów po jego założeniu. I w te +3-5% do mocy też nie wierzę. To tak jak z piciem wódki, można pić krajową albo finlandię, jedna i druga się upijesz, jednak finlandią tak jakoś lepiej![]()
You can't be a true petrolhead until you've owned an Alfa Romeo
Moc po stożku nie przyrośnie (a wręcz nawet spadnie) jak zamontuje się go po prostu w komorze silnika i będzie pobierał gorące powietrze spod maski. Musi być albo CAI i filtr zamocowany nisko gdzieś za zderzakiem albo w boxie albo w inny sposób odizolowany od gorącego powietrza znajdujące się pod maską i nawiew na filtr kanałem. Seryjne auto nie bierze powietrza spod maski tylko ma kanał który doprowadza powietrze z zewnątrz, montując stożek należałoby się kierować tą samą zasadą![]()
W tych testach wyżej wkładkę - czyli filtr powietrza tylko lepiej przepuszczający - montowali w puszce w156tce. Ona ma całkiem niegłupio raczej umieszczoną tą puszkę i pobór powietrza do niej. No ale najlepiej wychodziła puszka CDA.
Ale tak czy siak 0,5 sek na 0-100km/h dzięki filtrekowi to całkiem całkiem.
tak patrzę sobie na te wyniki i tak myślę, że ich wiarygodność jest słabaprzyrost 2,5 konia i 2,5Nm (ok. 2%) dał przyrost przyspieszenia o 5% na tym CDA. A stożek BMC który ma niby więcej mocy i momentu dał gorsze osiągi. Coś się to kupy nie trzyma
Albo ten JTD po chipie - wzrost mocy o kilka KM z filtrem, ale spadek o 30Nm dał lepszą elastyczność![]()
Wiesz , raczej trzyma w tekście jest wyjaśnienie, nie przecztałeś ? :
"W wyjaśnieniu przyczyny takiego stanu rzeczy pomocne są krzywe przebiegu mocy i momentu obrotowego. Na wykresach widać, że pomimo tego, iż maksymalne wartości mocy i momentu obrotowego silnika z CDA są nieco mniejsze niż silnika z filtrem stożkowym, to zarówno moc, jak i moment obrotowy rozwijane są bardziej harmonijnie. Prawie w całym zakresie obrotów przewyższają wartości uzyskiwane przez silnik z filtrem seryjnym, jak i ze sportowym wkładem"
I to jedyne testy jakie znalazłem, które ktoś wykonał, zebrał, opublikował (też drukiem) i się podpisał imieniem i nazwiskiem. Więc mają większą wiarygodność niż opinia na forum. A nie że "słyszał że" , "podobno" itd.
Zrobił. Lepiej lub gorzej ale zrobił. Ile osób po zakupie wkładu za 3 stówki pojechało na hamownię przed i po sprawdzić za stówkę?
[MENTION=3383]Andrzejsr[/MENTION] , a mi to wygląda na jakiś błąd pomiarówbo jak wiemy moc i moment są od siebie wzajemnie zależne - i nie pasi mi to, że przy tych samych obrotach mamy większą moc i mniejszy moment. (ze wzorów na moc i moment tak nie wyjdzie). Tak jakby były źle wprowadzone dane, może hamowania była inercyjna nie wiem.
Zresztą, dobrze byłoby zobaczyć te wykresy
A tekst był za długi i w pracy nie miałem czasu czytać
Wiem tylko, że rozgrzane 350Z straciło mi na stożku 15 koni na hamowni. Dopiero montaż osłony, odizolowanie stożka spowodowało, że moc była fabryczna. Fizyki sie nie oszuka - najlepiej mierzyć temperaturę powietrza w dolocie i widać będzie czy nasza konstrukcja ze stożkiem ma szansę dać nam parę koni. Ja generalnie po doświadczeniu z Zetką nie zamontowałbym stożka ZAMIAST puszki z filtrem - lepiej zamontować wkład sportowy w oryginalną obudowę. Albo przerobić cały dolot. Kumpel w Zetce ma popcharger z filtrem stożkowym (czyli to będzie coś ala to CDA) a do tego wydech sportowy dedykowany za grube $$$ i w efekcie był przyrost chyba 10 koni
Myślę, że bez zmiany softu to takie mody w nowoczesnym aucie nie są w stanie dać dużych przyrostów, bo komputer i tak steruje dawkami paliwa
![]()