Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: SZARPNIĘCIA 1.9 16v JTDm

  1. #11
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Jeżeli w czasie jazdy przy "bucie w podłogę" obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza, to nie może innej przyczyna jak ślizgające się sprzęgło.

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Dokładnie.

    Klepnięte z telefonu.

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekd01
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał KuASY Zobacz post
    Sprzęgło się ślizga.
    Kolego chyba masz racje. Pojechałem podpiąć autko pod kompa i wszystko w porządku żadnych błędów turbina tez sprawdzona. Potem padło na wysprzęglik ale nie widać ubytku oleju w zbiorniczku.

    Wychodzi na to ze to sprzęgło a raczej sama tarcza. Na razie będę jeździł ale jak poczuje ze się coraz gorzej robi to do wymiany.

    PS: Po sprawdzeniu wszystkich faktur sprzęgło wytrzymało 56 tys po zrobienu wirusa

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,0 ITDM
    Postów
    48

    Domyślnie

    U mnie powodem takiego chwilowego zawachania obrotów w czasie przyspieszania był zawór sterujący turbina (ten podciśnieniowy).

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    ja miałem to samo, i niestety sprzęgło do wymiany, z czego dwa razy wymieniałem, za pierwszym mój pomocnik uszkodził docisk, co było właśnie powodem ślizgania nowego sprzęgła, teraz jest już ok, nowy docisk zakładany z przyrządem własnej roboty, zdjęcia możecie zobaczyć w moich postach
    Prawda jest taka że soft uwydatnia słabe sprzęgło, także podczas softu trzeba to też wkalkulować w koszta

    - - - Updated - - -

    Obiawy miałem takie że na 4,5,6 biegu w zakresie od 2 tys .obr. do 3000tyś. obr. obroty podczas przyśpieszania falowały, i czuć było ze auto słabiej przyspieszało, z czasem efekt się pogłębiał

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej70 Zobacz post
    U mnie powodem takiego chwilowego zawachania obrotów w czasie przyspieszania był zawór sterujący turbina (ten podciśnieniowy).
    Piszesz o zupełnie innej sprawie czyli o tzw." muleniu". A tu chodzi o to, że obroty silnika rosną, a auto nie przyspiesza.

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kinia27
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    WGR
    Auto
    AR 159 SW 1.9 jtdm
    Postów
    428

    Domyślnie

    widze,że kolega ma podobny problem do mojego :/

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekd01
    Dołączył
    05 2015
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    Alfa Romeo 159 JTDm
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał daw7007 Zobacz post
    Obiawy miałem takie że na 4,5,6 biegu w zakresie od 2 tys .obr. do 3000tyś. obr. obroty podczas przyśpieszania falowały, i czuć było ze auto słabiej przyspieszało, z czasem efekt się pogłębiał
    U mnie to samo a na 6 biegu to już masakra.

    PS: Ile tak pojeździłeś?? Od chwili zauważenia ze sprzęgło się ślizga.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar daw7007
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartekd01 Zobacz post
    U mnie to samo a na 6 biegu to już masakra.

    PS: Ile tak pojeździłeś?? Od chwili zauważenia ze sprzęgło się ślizga.
    z 1500km:p może więcej , jak tylko się zorientowanym ze coś nie tak to do planowanej naprawy dorzuciłem zakup nowego docisku i tarczy sprzęga robiłem wszytko sam także mogłem sobie na to pozwolić

    - - - Updated - - -

    przy czym przypominam że miałem nową dwumase i wynikało to z wadliwego montażu , przy działającym ''Xtrend'' może dłużej pojeździć

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Krendzel
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    159SW Carabinieri
    Postów
    100

    Domyślnie

    Tutaj masz mój przypadek ślizgającego się sprzęgła, tutaj akurat jest wersja juz hardcore jeśli chodzi o poziom zużycia tarczy.

    Ślizganie pojawiało się w momencie mocniejszego dodania gazu, podczas spokojnego przyśpieszania nic się nie działo.


Podobne wątki

  1. Chwilowe szarpnięcia i spadek mocy 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez miki-mazury w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 12:02
  2. Szarpnięcia przy puszczaniu pedału gazu
    Utworzone przez użytkownik w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-11-2012, 06:59
  3. chwilowe szarpnięcia na wolnych obrotach
    Utworzone przez Traianus w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-12-2011, 22:02
  4. [155] Delikatne szarpnięcia
    Utworzone przez Ani w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-03-2010, 16:44
  5. Dziwne szarpnięcia przy ruszaniu ??
    Utworzone przez had3sik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-05-2009, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory