Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: Osiągi GT

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar MdCyt
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Alfa Gt 1.9 JTDm
    Postów
    103

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Pewnie mu się wydaje że się jego TDI szybciej zbiera bo go głośniej słychać xD
    leże ;D

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozanutria
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    DG / 50° 19′ 17″ N, 19° 11′ 14″ E
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Tej samej mocy to TDI nie ma szans z JTD. Taka prawda.
    Po ustaniu śmiechawki z argumentu głośności, wyjaśnijcie mi proszę różnicę między osiągami TDI a JTD tej samej mocy. Jak laikowi

    Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
    Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz.

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Porównaj nie tylko moc ale moment obrotowy. Pomijając mechanikę przełożeń, masę pojazdu, to szybsze "zbieranie się", to głównie moment obrotowy i jego charakterystyka. Moment obrotowy jest wartością wynikającą wprost z budowy silnika.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	momentobrot.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	12.6 KB
ID:	197075

    Bardzo skracając temat i nie nudząc fizyką, wzorami itp., to gdy moment obrotowy osiąga najwyższą wartość, to silnik najefektywniej pracuje (najefektywniej przetwarza energię) i najlepiej przyspiesza. Jeśli maksimum jest osiągane wysoko, to samochód osiągnie wyższą prędkość. Jeśli wcześniej (z niższych obrotów), to będzie bardziej dynamiczny. Jeśli maks momentu jest w szerszym zakresie (dłużej wypłaszczony), to samochód robi się dynamiczniejszy. Budowa silników JTD i TDI jest inna, a więc i charakterystyka momentu oraz wartości uzyskiwane są inne. Inne są też przepływy mediów (mieszanka, spaliny), inny współczynnik Cx, opory tarcia itd. Temat dość skomplikowany. Dwa samochody, o tej samej mocy mogą mieć zupełnie inne wartości momentu obrotowego. I to on wyróżnia co jest "lepsze" dla użytkownika. Ale ludzie... jak to dobrze ujął Enzo Ferrari "Moc sprzedaje samochody. Moment obrotowy wygrywa wyścigi".
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Porównaj nie tylko moc ale moment obrotowy. Pomijając mechanikę przełożeń, masę pojazdu, to szybsze "zbieranie się", to głównie moment obrotowy i jego charakterystyka. Moment obrotowy jest wartością wynikającą wprost z budowy silnika.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	momentobrot.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	12.6 KB
ID:	197075

    Bardzo skracając temat i nie nudząc fizyką, wzorami itp., to gdy moment obrotowy osiąga najwyższą wartość, to silnik najefektywniej pracuje (najefektywniej przetwarza energię) i najlepiej przyspiesza. Jeśli maksimum jest osiągane wysoko, to samochód osiągnie wyższą prędkość. Jeśli wcześniej (z niższych obrotów), to będzie bardziej dynamiczny. Jeśli maks momentu jest w szerszym zakresie (dłużej wypłaszczony), to samochód robi się dynamiczniejszy. Budowa silników JTD i TDI jest inna, a więc i charakterystyka momentu oraz wartości uzyskiwane są inne. Inne są też przepływy mediów (mieszanka, spaliny), inny współczynnik Cx, opory tarcia itd. Temat dość skomplikowany. Dwa samochody, o tej samej mocy mogą mieć zupełnie inne wartości momentu obrotowego. I to on wyróżnia co jest "lepsze" dla użytkownika. Ale ludzie... jak to dobrze ujął Enzo Ferrari "Moc sprzedaje samochody. Moment obrotowy wygrywa wyścigi".
    Bardzo mądre słowa, tacy jak my bardziej potrzebujemy momentu niż koni choć i te się przydają.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozanutria
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    DG / 50° 19′ 17″ N, 19° 11′ 14″ E
    Auto
    AR GT 1.9 JTD
    Postów
    79

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Porównaj nie tylko moc ale moment obrotowy. Pomijając mechanikę przełożeń, masę pojazdu, to szybsze "zbieranie się", to głównie moment obrotowy i jego charakterystyka. Moment obrotowy jest wartością wynikającą wprost z budowy silnika.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	momentobrot.jpg
Wyświetleń:	7
Rozmiar:	12.6 KB
ID:	197075

    Bardzo skracając temat i nie nudząc fizyką, wzorami itp., to gdy moment obrotowy osiąga najwyższą wartość, to silnik najefektywniej pracuje (najefektywniej przetwarza energię) i najlepiej przyspiesza. Jeśli maksimum jest osiągane wysoko, to samochód osiągnie wyższą prędkość. Jeśli wcześniej (z niższych obrotów), to będzie bardziej dynamiczny. Jeśli maks momentu jest w szerszym zakresie (dłużej wypłaszczony), to samochód robi się dynamiczniejszy. Budowa silników JTD i TDI jest inna, a więc i charakterystyka momentu oraz wartości uzyskiwane są inne. Inne są też przepływy mediów (mieszanka, spaliny), inny współczynnik Cx, opory tarcia itd. Temat dość skomplikowany. Dwa samochody, o tej samej mocy mogą mieć zupełnie inne wartości momentu obrotowego. I to on wyróżnia co jest "lepsze" dla użytkownika. Ale ludzie... jak to dobrze ujął Enzo Ferrari "Moc sprzedaje samochody. Moment obrotowy wygrywa wyścigi".
    I za to cenię to forum. Dziękuję za tak dobre wyjaśnienie

    _tapatalk
    Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz.

Podobne wątki

  1. Osiągi - 147 1.9 JTD
    Utworzone przez cichy_wpNs w dziale 147
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-10-2014, 14:39
  2. Osiągi w JTD
    Utworzone przez KamilJTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-12-2013, 00:20
  3. [Giulietta] Rzeczywiste osiągi naszych Alf
    Utworzone przez Żuczek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 29-01-2012, 13:50
  4. [155] Osiągi 1,8 16V
    Utworzone przez andrzej1980 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 18-02-2011, 18:00
  5. [156] Osiągi i spalanie
    Utworzone przez DzIdEx7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 28-02-2008, 13:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory