Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Check Engine i spadek mocy

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie

    Dziś przydarzyła mi się identyczna sytuacja. Ciekawe czy komputer pokaże takie same błędy. Moj motor 1'9 jtdm 8v. Czy koledze udało się rozwiązać problem?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #12
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Kolega, który rozpoczął temat ma objawy niedoładowania. To właśnie P0237 powoduje przejście w tryb awaryjny. Pierwsze, wyjmij i wyczyść czujnik ciśnienia doładowania. Czasami gdy histereza doładowania jest zbyt duża, a czujnik jest sprawny, to świadczy to o problemach z geometrią turbiny lub jej sterowaniem. Ale to już trzeba by logować.
    Jeśli chodzi o klapy, to po ich usunięciu powinno się je usuwać z ECU. Inaczej będą się pokazywać P2009, P2008, P2014.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #13
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 JTDM 16v 150KM 2005
    Postów
    28

    Domyślnie

    EGR cały czy zaslepiony?

    X5

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Luki78
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    PJA
    Auto
    159SW 1,9 JTDm 16V '08r. Ducato III 2,3 D '07r., Twingo 1,2b '12r.
    Postów
    192

    Domyślnie

    Witam.
    Miałem podobne problemy przy wyższych prędkościach - błędy też podobne. Okazało się, że klapka w kolektorze była urwana, aku był słaby oraz czujnik ciśnienia doładowania (wymieniałem). Kolektor także musiał być czyszczony.

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar ArcoMancino
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Mordor, korzenie z WGM
    Auto
    Giulia 2.0 pb 200 KM '17 Vulcano Black. Wcześniej 159 BN 1.9JTDm 8V '09 Grigio Titanio.
    Postów
    483

    Domyślnie Check Engine i spadek mocy

    U mnie jest 8v wiec nie mam klapek. Mnie przejście w tryb awaryjny zdarzyło się tylko raz, teraz nie dzieje się nic, nawet przy prędkości, przy której pierwotnie wyskoczył błąd. Jedynym objawem jest tylko świecący się ciagle check engine. Sprawdzę czujnik doładowania. Oby to była kwestia czujnika a nie turbiny. EGR nie był ruszany.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Butch
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 159 SW 1.75 tbi, AR MiTo 1.4 TB 155 KM
    Postów
    738

    Domyślnie

    u mnie przy 180 też spadła moc i wyskoczył check engine. Po ponownym odpaleniu moc wróciła, błąd to P2563 - pozycja turbo o zmiennej geometrii. Łopatki się przycinają, bez czyszczenia się nie obejdzie

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Grzeniu159
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Warszawa Bemowo
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 136km, DPF on
    Postów
    161

    Domyślnie

    Ja miałem podobny problem, tylko ze w grudniu, gdy jechałem a sylwestra. Autostrada i gdzieś przy 190 nagle check i spadek mocy. Ponownie uruchomienie, check sie świeci, moc i praca ciut inna ale jechać 130 się da. Zrobiłem ponad 1000km z kontrolką, po powrocie do domu, podjeżdzam któregoś dnia do sklepu, wsiadam do auta kontrolka znikneła i praca silnika normalna. A dopiero na nastepny dzień byłem umówiony do mechanika. Błędy pokasował, mówił właśnie u czujniku sterowania geometrią że to on wygenerował błędy i jak do tej pory cisza i spokój. I teraz nie wiem. Generalnie poci mi się turbo dosyć mocno, czy kupic nowy czujnik czy czyszczenie własnoręczne coś pomoże? Czy klapy wirowe wywalić i się nad nimi nie zastanawiac i od razu dać turbo do regeneracji? Co byscie zrobili? Zauważyłem też że po tym czasie, Bella ma wyjątkowego kopa na 3im biegu. Jakby turbo miało większą moc niż na innych biegach. Ot, taka dygresja.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2016
    Auto
    Alfa romeo 159
    Postów
    93

    Domyślnie

    Witam ponownie;udało mi się rozwiązać problem u mnie był padnięty jeden wtryskiwaczy i zapchany dpf,gdy był zapchany dpf to zrobiły mi się nieszczelności przy turbo i do tego ten wtryskiwacz lał i przy dużych prędkościach lub większym obciążeniu auto wchodziło w tryb awaryjny,usunelem dpf wtrys do regeneracji i auto jak nowe wogule inna jazda i inna moc pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] spadek mocy i komunikat"have engine check"
    Utworzone przez koondi w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 11-12-2021, 12:59
  2. [159] Brak mocy, problem z turbiną - check engine
    Utworzone przez blazejsj w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 79
    Ostatni post / autor: 17-07-2018, 07:24
  3. [159] Have engine check + brak mocy
    Utworzone przez rysiek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-09-2016, 19:52
  4. [159] Pomocy!!! CHECK ENGINE + HILL HOLDER + VDC + gaśnie w czasie jazdy, brak mocy
    Utworzone przez nowy jestem w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-08-2016, 15:47
  5. AR 1.6 TS 105KM mryga Check Engine i brak mocy do 2tys.
    Utworzone przez miedziu w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 07-03-2013, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory