Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #13011
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patricko
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Ślunsk
    Auto
    Brak
    Postów
    30

    Domyślnie

    Naczytałem się już o tych klapach tyle, że mam totalny metlik w głowie. Większość radzi usuwać, ale źle usunięcie może być jeszcze gorsze, bo tam trzeba potem coś robić jeszcze z oprogramowaniem silnika, żeby nie stracił dynamiki, itd.?
    Zostawienie ich to znowu tykająca bomba, bo odleci jedna i szkód na parę tysięcy. Do tego przy usuwaniu klap trzeba zaślepić jeszcze EGR i go w oprogramowaniu wyłączyć, zgadza się?

  2. #13012
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    Klapy z kolektora wywalasz i zaślepiasz, cięgno z silniczka klap zostawiasz luzem i nic w sterowniku z tym nie ruszasz. Egr zaślepiasz i wywalasz ze sterownika. Koniec.
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  3. #13013
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    W 2.4 jest kolektor alu więc nie ma problemu aby otwory po klapach zaspawać.Druga sprawa to to że klapy w 2.4 sie nie urywaja i nie wpadają do komory silnika.Jedyne co to sie zacinają i powodują problem przy rozruchu.Egr wystarczy zaślepic częsciowo blaszka z otworem.Ja nie mam wylaczonego egr i jakos alfa smiga więc blaszka z otworem spełnia swoją funkcję.Jak coś to pisz pw.
    Ostatnio edytowane przez squadracorse ; 15-04-2016 o 13:04
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  4. #13014
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    ALFA ROMEO 159
    Postów
    2

    Domyślnie

    Już nie wiem co kupić, tyle tego jest i wszystko podejrzane.

  5. #13015
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    1. Aluminiowe kolektory (czyli wszystkie 2.4 i pierwsze 1.9 16v) mają jeszcze tą wadę, że stają się nieszczelne. A nieszczelność to bardziej poważna wada niż problemy z odpalaniem. Po pierwsze zapycha się DPF od sadzy. Po drugie jest wyższe EGT – co już może mieć pewne znaczenie biorąc pod uwagę głowicę.

    Podsumowując – unikać samochodów, która mają zapuszczony kolektor, z dużymi przedmuchami i z dużym "błotem" między klapami.

    2. Kolektory plastikowe (tylko 1.9 16v pozmianowe) – mają urywające się klapy. Klapy urywają się w autach z dużym przebiegiem (raczej ponad 100-150 kkm, ale można było spotkać takich co im się urwała przed 100 kkm). Urwana klapa w konsekwencji – przy pewnej ilości pecha – może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika (tłok, cylinder, głowica, turbosprężarka, wtryskiwacz). Dlatego w egzemplarzach z takim kolektorem należy zawsze sprawdzić przed zakupem korekty (ich duże odchylenia sugerować mogą niską kompresje spowodowaną uszkodzeniem tłoka/cylindra). A po zakupie samochodu należy usunąć klapy wirowe, żeby mieć spokój, najlepiej razem z wymianą rozrządu, bo łatwiej to zrobić naraz.


    Usunięcie klap nie wymaga modyfikacji oprogramowania ECU. Porównując do nowego auta w praktyce nie wpływa odczuwalnie na dynamikę i spalanie. Porównując do używanego – usunięcie klap daje silnikowi oddech i po usunięciu poprawia się dynamika i kultura pracy.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 16-04-2016 o 13:29

  6. #13016
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    No a w 2.0 jak to wygląda? Wystarczy je otworzyć na stałe i wyłączyć elektroniczne ? Bo tak mam aktualnie zrobione.

  7. #13017
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Kimi Räikkönen
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    Mazda 323 F
    Postów
    23

    Domyślnie

    czy ktoś może coś powiedziec o tej alfie? moze ktos oglądał
    http://otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-...-ID6ylk4z.html

  8. #13018
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    1. Aluminiowe kolektory (czyli wszystkie 2.4 i pierwsze 1.9 16v) mają jeszcze tą wadę, że stają się nieszczelne. A nieszczelność to bardziej poważna wada niż problemy z odpalaniem. Po pierwsze zapycha się DPF od sadzy. Po drugie jest wyższe EGT – co już może mieć pewne znaczenie biorąc pod uwagę głowicę.

    Podsumowując – unikać samochodów, która mają zapuszczony kolektor, z dużymi przedmuchami i z dużym "błotem" między klapami.

    2. Kolektory plastikowe (tylko 1.9 16v pozmianowe) – mają urywające się klapy. Klapy urywają się w autach z dużym przebiegiem (raczej ponad 100-150 kkm, ale można było spotkać takich co im się urwała przed 100 kkm). Urwana klapa w konsekwencji – przy pewnej ilości pecha – może doprowadzić do całkowitego uszkodzenia silnika (tłok, cylinder, głowica, turbosprężarka, wtryskiwacz). Dlatego w egzemplarzach z takim kolektorem należy zawsze sprawdzić przed zakupem korekty (ich duże odchylenia sugerować mogą niską kompresje spowodowaną uszkodzeniem tłoka/cylindra). A po zakupie samochodu należy usunąć klapy wirowe, żeby mieć spokój, najlepiej razem z wymianą rozrządu, bo łatwiej to zrobić naraz.


    Usunięcie klap nie wymaga modyfikacji oprogramowania ECU. Porównując do nowego auta w praktyce nie wpływa odczuwalnie na dynamikę i spalanie. Porównując do używanego – usunięcie klap daje silnikowi oddech i po usunięciu poprawia się dynamika i kultura pracy.
    Czyli przy zakupie alfy z aluminiowym kolektorem wypadałoby zdjąć kolektor i sprawdzic czy sa klapy, jaki jest jego stan itp itd?... Troche trudna sprawa...

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  9. #13019
    Użytkownik Świeżak Avatar naprawiak
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    159 1.9 JTDm Berlina
    Postów
    91

    Domyślnie

    Około tydzień temu oglądałem tę alfę;
    http://otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-...tml#08e963475a
    ZAR93900007273183

    Podejrzanie zajechane (jak po asfalcie) śruby mocujące przednie lampy, spora szczelina między drzwiami po prawej stronie, szyby z różnych roczników, o ile pamiętam miernik niczego specjalnie nie pokazywał, samo autko na pierwszy rzut oka wygląda fajnie

  10. #13020
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rav3k Zobacz post
    Czyli przy zakupie alfy z aluminiowym kolektorem wypadałoby zdjąć kolektor i sprawdzic czy sa klapy, jaki jest jego stan itp itd?... Troche trudna sprawa...
    Nie. Klapy nie urywają się w aluminiowym kolektorze. Wystarczy od góry popatrzyć na stan osi klap i wtedy będzie wiadomo co i jak.

    Sprawdzić czy klapy nie są urwane wypadałoby w plastikowym kolektorze. Jest to jednak bardzo trudne (potrzebny endoskop i jest z tym trochę roboty), więc sprawdzenie można ograniczyć do weryfikacji korekt wtrysków. Przy dużych korektach należy auto odpuścić.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    No a w 2.0 jak to wygląda? Wystarczy je otworzyć na stałe i wyłączyć elektroniczne ? Bo tak mam aktualnie zrobione.
    Na forum jeszcze nikt nie widział 159 2.0 z urwanymi klapami. Były Insignie z urwanymi klapami, ale tam była inna konstrukcja kolektora w pierwszych modelach z 2.0.

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory