Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Temat: Po montażu tulei PU w tylnym zawieszeniu i regulacji tył tańczy.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie Po montażu tulei PU w tylnym zawieszeniu i regulacji tył tańczy.

    Jak w temacie. Założyłem wszędzie z tyłu PU tj. w bananie, pionowym, dużym i piaście. nowe tuleje w drążkach -tam guma. Nowe łączniki i PU w stabilizatorze. Po zmontowaniu było wszystko w porządku- lekko ściągało na prawo ale naprawdę delikatnie i ZERO tańczenia tyłu . Pojechałem na geometrię i po tym jest tak jakbym miał zerwane gumy - przy w jeździe na poprzeczną nierówność dwoma kołami nic, ale przy wjechaniu np. na studzienkę mam wrażenie, że mam z tyłu jakiegoś olbrzyma targającego tył.Nawet żona , która jest kompletnie lewa, to czuję . Podaje wartości przed i po:
    Początkowa specyfikacje Końcowe

    Min Max


    WSZ: Lewy : 3.07 2.39 3.39 3.07
    Prawy : 2.47 2.47

    Pochyl. Koła: Lewy : -2.36 -0.43 -0.02 -2.36
    Prawy:-1.48 -1.48

    Zbieżność: Lewy: -0.33 -0.15 -0.04 -0.09
    Prawy: 0.09 -0.09
    całkowita :-0.24 -0.18

    Tył
    Pochylenie Koła
    Lewy: -2.06 -1.47 -1.06 -2.12
    Prawy: -1.54 -2.12

    zbieżność
    Lewy: -0.03 0.09 0.20 0.15
    Prawy: -0.21 0.15
    Całkowita :-0.24 0.19 0.39 0.30

    Kąt geometrycznej osi jazdy:
    0.09 0.00


    Kąty wtórne:


    PSZ Lewy:7.19 7.19
    Prawy:6.25 6.25



    Pochylenie Koła + PSZ:
    Lewy: 4.43 4.43
    Prawy: 4.37 4.37

    Więcej danych nie posiadam. Proszę o wypowiedź na temat. nadmienię że tuleja w piaście to zwykła tuleja "metal Pu metal"

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Miałem to samo, identyczne objawy. Skończyło się na wywaleniu PU z wahaczy i wsadzenie serii. Ja u siebie miałem czerwone PU. Wiem że jeszcze jedna osoba (nie podam kto) ma identyczne problemy po założeniu PU. Proponuję szybko zmienić, zanim się najesz strachu tak jak ja, jak mnie obróciło i wywaliło na przeciwny pas po deszczu wprost pod auta z naprzeciwka po najechaniu w zapadniętą studzienkę
    podjedź sobie na szarpaki i zobacz jak pracuje teraz zawias na Pu i jak to wszystko lata pomimo pozornej sztywności. I żebyś się nie zdziwił, że jak pojedziesz jeszcze raz na zbieżność to będzie przestawiona
    Pu może zostać jedynie w Z-tkach, bananie, drążkach regulacji i stabie.
    Zalożenie PU na dłuższym ramieniu wahacza i pozostawienie pływaków na krótszym spowoduje wyrwanie tych drugich po jakimś czasie. Przerobione na własnej skórze i portfelu
    Ostatnio edytowane przez danus77 ; 14-04-2016 o 21:50
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Pewnie o mnie jest mowa

    Pierwsze co to wywal PU ze zwrotnicy - w moim przypadku to ta tuleja była przede wszystkim winna takiemu zachowaniu tylnego zawieszenia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    alfa romeo 166 2.5 v6 2004. 159 2.4 jtd sw 2006
    Postów
    572

    Domyślnie

    dzięki koledzy. totalnie załamany jestem. dwa dni pod samochodem i taka wtopa. ale to tak jest jak się nie czyta fora .jedyny plus tej roboty toto ,że wszytko jest odnowione pod spodem , każda cholerna śrubka przesmarowana i wyszczotkowana do "białości".

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    Nie o Ciebie Crissu chodzi

    Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Nie chcę zaczynać "wojen PU" , ale to co piszecie w tym temacie to kompletne bzdury, albo nie potraficie zamontować zwykłych tulei, albo mieliście wadliwy towar. Mam PU z tyłu i nic takiego się nie dzieje, zero problemów.

    Wracając do sedna problemu: wywal tuleję PU z zwrotnicy i problem zniknie. Włóż w to miejsce Lemfoldera lub TRW, numery znajdziesz na forum. Sprawdź przy okazji tuleje tylnej belki. Jeśli masz więcej pytań to pisz na PW, temat mam ogarnięty od a do z. PS jakie to PU ? Jaki producent ?

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar criss2007
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Nowa Sól / Zielona Góra / Kożuchów
    Auto
    Jest: Alfa 166 3.0 V6 24V Był: Alfa Gtv 2.0 T.S '96
    Postów
    1,033

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Nie o Ciebie Crissu chodzi

    Za błędy winić Tapatalk i operatora MB526
    Ok ale też się z tym męczyłem

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar danus77
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 jtd 20V Sportronic '04r
    Postów
    3,286

    Domyślnie

    U mnie siedziały czerwone StronFlexy na dłuższym i krótszym ramieniu wahacza oraz Z-tkach. Efekty jak wyżej. Zamontować źle to się tego nie da. Po wymianie na standardowe gumowe tył idzie jak po sznurku. Z moich obserwacji wynika, że PU sprawuje się dobrze w miejscach, gdzie jest dodatkowo ściśnięty przez podkładki/śrubę np. Z-tki, tulejki przedniego górnego wahacza. Daje im to dodatkową sztywność i naprężenie. W wahaczu z tyłu nie ma możliwości czegoś takiego zrobić.
    Gdyby nie fakt, że w swoich zrobiłem otwory do smarowania (wcześniej założyłem na dłuższym ramieniu i przy demontażu po kilku miesiącach pomimo władowania całych tubek smaru metalowa tulejka była prawie zatarta) i kalamitki w wahaczach to bym je w ..olere odesłał.
    Ale to są tylko moje doświadczenia i obserwacje w temacie PU.
    Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
    były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
    jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
    Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
    http://chomikuj.pl/danus77

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    Zamontować źle to się tego nie da
    Danus, no to chyba Stronflex daje ciała. Mam komplet z tyłu z poliuretanów Olkusz i dają radę, silentblocki na krótsze ramie nie pasują w 100%, tzn nie chowają się całe w tulei wahacza, ale z drugiej strony nie mają szans się całe schować bo są za długie. Widać , że producent to przetestował bo to po prostu działa. Zrobiłem tył na PU i zapomniałem co to problemy z zawiasem w 166



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    [QUOTE=bussoholik;1806084]Danus, no to chyba Stronflex daje ciała. Mam komplet z tyłu z poliuretanów Olkusz i dają radę, silentblocki na krótsze ramie nie pasują w 100%, tzn nie chowają się całe w tulei wahacza, ale z drugiej strony nie mają szans się całe schować bo są za długie. Widać , że producent to przetestował bo to po prostu działa. Zrobiłem tył na PU i zapomniałem co to problemy z zawiasem w 166 [/QUOT

    Mam tak samo jak ty, tzn w krotkie i dlugie ramie Olkusz .W zwrotnicy lemforder, reszta zawiasu TRW.Przejechane 35tys km +obnizony zawias (eibach +b6 ) i zero problemow, opony cale ,totalna cisza.Kolego MikellO wywal Pu z zwrotnicy, bo tak nie moze byc i ustaw porzadnie zbierznosc tzn kumaty koles ktory robil 166 wiele razy.
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

Podobne wątki

  1. [159] Stuki w tylnym zawieszeniu...
    Utworzone przez pfemek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-08-2019, 12:40
  2. Stukanie w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez Sikora w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-02-2013, 12:25
  3. [159] Coś skrzypi w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez sickboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 12:39
  4. [156] Luzy w tylnym zawieszeniu, co do wymiany?
    Utworzone przez ThunderS w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 13:19
  5. [145] dziwne trzaski w tylnym zawieszeniu
    Utworzone przez sulluk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-04-2009, 07:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory