Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #13021
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Nie. Klapy nie urywają się w aluminiowym kolektorze. Wystarczy od góry popatrzyć na stan osi klap i wtedy będzie wiadomo co i jak.

    Sprawdzić czy klapy nie są urwane wypadałoby w plastikowym kolektorze. Jest to jednak bardzo trudne (potrzebny endoskop i jest z tym trochę roboty), więc sprawdzenie można ograniczyć do weryfikacji korekt wtrysków. Przy dużych korektach należy auto odpuścić.

    - - - Updated - - -


    Na forum jeszcze nikt nie widział 159 2.0 z urwanymi klapami. Były Insignie z urwanymi klapami, ale tam była inna konstrukcja kolektora w pierwszych modelach z 2.0.
    Moglbys zamiescic jakies zdjecia gdzie i na co patrzec przy aluminiowym kolektorze? Mysle ze wielu osobom by to pomogło. Pewnie w wiekszosci nie wiemy na co patrzec bo to (przynajmniej u mnie tak jest) ma byc nasza pierwsza alfa..

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  2. #13022
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Tutaj zdjęcie kolektora wyjętego. Kolektor jest przykręcony do głowicy – czyli szukasz tego mniej więcej pod listwą Common Rail. Ta listwa wzdłuż całego kolektora steruje klapami. Klapy wyraźnie widoczne. Osie klap to te duże kołki ok. 16-18 mm.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140627_181125.jpg
Wyświetleń:	21
Rozmiar:	104.0 KB
ID:	197590

    Tu filmik kolektora zregenerowanego z olbrzymimi luzami na osiach klap:
    https://www.youtube.com/watch?v=yd6fPCfAkC4

    Tutaj zdjęcie klapy, która przepuszcza (widoczna oś, zalane olejem, samochód bez EGR, więc nie ma "błota" z sadzy, tylko prawie czysty olej). Widać też kable od świecy żarowej, czyli mniej więcej wiadomo gdzie tego szukać.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140614_094718.jpg
Wyświetleń:	14
Rozmiar:	64.2 KB
ID:	197591

    I tutaj jeszcze filmik gdzie to jest zlokalizowane w 159:
    https://www.youtube.com/watch?v=cRzjMu9VdVE
    Oczywiście to co na tym ostatnim filmiku to bzdura, bo tylko pudruje syfa, a nie rozwiązuje problem.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 16-04-2016 o 19:25

  3. #13023
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Dzięki! Ten post powinien być przyklejony do FAQ pomoc przy zakupie 159/brery nie mam bezposredniej stycznosci z tym samochodem na codzien ale bede to ogladal po 10 razy zeby dobrze zrozumiec na pewno przyda sie nie jednemu z nas

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  4. #13024
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Kolektor to tylko jeden punkt do sprawdzenia, całą listę zrobiłem kiedyś:
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...brera-947.html
    post #9464

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Tutaj z mojego pliku wyszukane co sprawdzić, do każdego punktu można by dać dłuższy komentarz. Nie ma wszystkiego, ale chociaż jakaś podstawa do ogarnięcia.

    Zawieszenie:
    – wahacze, tuleje, sworznie, przód (słaba jakość zamienników wahaczy)
    – tuleje wahliwe tył
    – sprężyny (lubią pękać)
    – maglownica oraz zbiornik od wspomagania (maglownica lubi cieknąć, zbiornik powinien być wymieniony na "poprawiony")
    – stan hamulców (sprawdzić, bo hamulce kosztują więcej niż w Punto)
    – piasty (jw. + czasowa słaba dostępność zamienników)

    Elektryka:
    – otwieranie szyb (tył lubi nawalać)
    – działanie nawiewów (sprawdzenie odgrzybienia klimatyzacji), brzęczenie klimatyzacji
    – spryskiwacze szyb, reflektorów
    – żarniki ksenonowe (czy nie mrugają) + samopoziomowanie
    – tylna wycieraczka (czy nie zardzewiał silnik)
    – czujniki parkowania, sprawdzenie wszystkich
    – stan akumulatora
    – radio, odtwarzanie płyt CD
    – ogrzewanie tylnej szyby (czy działają wszystkie paski)
    – składanie lusterek (czy nie przycina)

    Silnik
    – koło pasowe
    – kolektor dolotowy (szczelność, klapy)
    – DPF (czy wywalony ewentualnie częstość wypaleń), EGR (czy zaślepiony pełną zaślepką)
    – kolektor wydechowy (przedmuchy)
    – świece żarowe
    – korekty wtryskiwaczy, ciśnienie doładowania, praca overboost, błędy w ECU
    – logi: ciśnienie doładowania, masa powietrza, ciśnienie paliwa
    – kultura odpalania na zimno/ciepło
    – działanie termostatu
    – zawartość CO w układzie chłodzenia (lub nadmiernie wysokie ciśnienie w układzie)

    – Sprzęgło, koło dwumasowe, wysprzęglik
    – skrzynia biegów (szumienie na 5-6 biegu, szumienie na wszystkich biegach i na luzie, drążek zmiany biegów rusza się podczas naciskania i puszczania gazu np. na 3-4 biegu)
    – Stan opon
    – Powłoka lakiernicza (piaskowanie progów z przodu, rantów błotników, ewentualna rdza na klapach – na rantach od wewnątrz)

    Najtańsza w eksploatacji będzie Alfa z wywalonym DPF, zaślepionym EGR (i wyłączonym programowo), wyrzuconymi klapami, auto z nowym sprzęgłem, turbiną, rozrządem, hamulcami, wahaczami, oponami. Każda z tych wymian może kosztować ponad 1000 zł i więcej.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 16-04-2016 o 20:06

  5. #13025
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    ,,Najtańsza w eksploatacji będzie Alfa z wywalonym DPF, zaślepionym EGR (i wyłączonym programowo), wyrzuconymi klapami, auto z nowym sprzęgłem, turbiną, rozrządem, hamulcami, wahaczami, oponami. Każda z tych wymian może kosztować ponad 1000 zł i więcej''

    Takiego ideału to tylko ze świecą szukac :-) Nie ma się co czarować w używane trzeba kasę władować.Niekiedy będą to niskie koszty ale generalnie trzeba sie nastawić na większą inwestycję.Ja tam zawsze licze +3000zł Nie kupuje się auta z kwota odliczoną co do złotówki bo później taka alfa w najgorszym przypadku może robić za rzeźbe na podjeździe.Chociaż jest co podziwiać
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  6. #13026
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Dokladnie, idealne auto kupujemy w salonie... I to nie zawsze

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  7. #13027
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Patricko
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Ślunsk
    Auto
    Brak
    Postów
    30

    Domyślnie

    No fajnie, ale teraz znaleźć mechanika, który by to wszystko ogarnął i jeszcze hamownie na której odpowiednio dopasuja oprogramowanie po usunięciu dpf to w obecnych czasach trudniejsze niż znaleźć dziewice po 20 roku życia

  8. #13028
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patricko Zobacz post
    No fajnie, ale teraz znaleźć mechanika, który by to wszystko ogarnął i jeszcze hamownie na której odpowiednio dopasuja oprogramowanie po usunięciu dpf to w obecnych czasach trudniejsze niż znaleźć dziewice po 20 roku życia
    Jak wywalasz dpf to wystarczy go wyłaczyć programowo.Nie musisz hamować auta.Ale w przypadku kiedy usuwamy dpf w 2.4 to warto pokusić się o nowe strojenie.Dużo lepsza frajda z jazdy.Na przedliftowych turbinach KKK można wykrzesać okolice 230KM a poliftowych garetach okolice 250KM.
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  9. #13029
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    AR
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam, co możecie powiedzieć na temat tego egzemplarza, ogłoszenie na OLX 223536981

  10. #13030
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    alfa Romeo 159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Witam
    ma ktoś jakies informacje na temat tego samochodu, potrzebuje rady czy warto sie nad nim pochylic
    z góry dziekuje
    otomoto.pl/oferta/alfa-romeo-159-2-4-jtdm-200km-skora-klima-automat-bezwypadkowy-szwajcar-okazja-ID6yltKN.html#8bf4022fb8

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory