Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 64

Temat: Jaki olej do skrzyni automatycznej

  1. #41
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Niestety masówka ze stacji paliw psuje rynek i wiarę ludzi, że dodatek może działać a 'kropelki' AR6200 to już w ogóle jakieś czary że tak niewiele potrafi tak wiele
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  2. #42
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Odgrzeje temat ponieważ będę brał się za wymianę oleju w swoim nowym nabytku. Mam jednak pytania, które nasunęły mi sie podczas wymiany przegubu oraz czytania opisu wymiany dynamicznej w " Zrób to sam". Ale po kolei.
    1. Poziom oleju w skrzyni- dobierając sie do demontażu przegubu wew. Strona lewa ( objawy to telepanie karoserią przy 70-80 km/h ) zauważyłem, ze skrzynia jest zawilgocona olejem, tak jakby wyciek z półosi. Wyciągnąłem prawa półoś i ze skrzyni wyciekło z 0,2 L oleju. Na schemacie skrzyni wyglada na to, że rurka przelewu/poziomu oleju jest jakby trochę poniżej otworu półosi. W związku z tym wyglada na to że w skrzyni było za dużo oleju? Czy dobrze to interpretuje? Planuję wymianę uszczelniaczy a może to jest nie potrzebne jeżeli poziom oleju będzie odpowiedni.
    2. Planuje zalać Ravenol ATF T-WS Lifetime. Nie wiem czy olej był kiedykolwiek wymieniany a przebieg 169 tys. Ten co wyciekł był dość zmęczony. Chciałbym wiec dobrze wykonać wymianę stosując płukankę. Gdzie mogę kupić wspominane w tym wątku archoil-e? Który polecacie i w jakich sa cenach? W opisie wymiany jest ilośc oleju 10-13 L !? Skrzynia ma pojemność 6-7. Ile muszę tak naprawdę kupić tego oleju?
    3. Pytanie do samego procesu wymiany - w skrzyni mam tylko PRND nie ma już 123 w związku z tym sekwencja będzie P>R>N>D i z powrotem bezpośrednio do P czy po kolei D>N>R>P? Silnik uruchamiamy raz i zmieniamy na uruchomionym czy wyłączamy po każdych 20 s ( napisane odliczamy czas od wciśnięcia przycisku start).
    Moze powyższe pytania wydadzą sie Wam "dziwne" ale nie chce czegoś śpi....rzyć wiec muszę mieć pewność.
    Będę wdzięczny za konkretne odpowiedzi od praktyków.
    Pozdr.
    DF

  3. #43
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Jeśli zleciało Tobie 200ml to wlej AR2300 i pojeździj ok. 1600km. Tu masz sklep:
    http://sklep.archoil.pl albo ktoś z dilerów jeśli bliżej lub wygodniej:
    http://archoil.pl/dilerzy/
    Wymiana dynamiczna to najlepiej przelanie 120-150% objętości ASB.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  4. #44
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Dzięki za szybką odpowiedź. Ale co z poziomem w stosunku do otworów półosi i sekwencjami przy wymianie? Podpowiesz coś?
    DF

  5. #45
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 TB MA 2010
    Postów
    2,091

    Domyślnie

    Poziom ATF należy badać w określonej temp, im ciepłej tym go trochę więcej.
    Serdecznie pozdrawiam,
    PW znów dostępne ale najlepiej: wlyszkow@vp.pl
    ANALIZY OLEJU

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    OK, rozumiem, na rurkę przelwową.
    Dobra a co z pkt 3 czyli wachlowanie dźwignią podczas wymiany jak to w końcu jest? Podpowiedzcie coś z waszych praktyk.

  7. #47
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    A czytałeś to:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...40_tronic.html
    Poza wachlowaniem ważne jest żeby zbyt dużo oleju na raz nie wyleciało( max 3,5L).
    Przełączasz P-R-N-D a 1,2,3 możesz zrobić w trybie manualnym.
    Uruchamiasz silnik zmieniasz jak wyżej PRND po kilka, kilkanaście sekund, jednocześnie kontrolujesz żeby nie wyleciało za dużo oleju(j.w. max 3,5l.). Gdy wyleci właśnie około 3,5l gasisz dolewasz tyle ile wyleciało i zaczynasz od miejsce gdzie skończyłeś.

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Tak, czytałem kilkukrotnie ten poradnik z załączonego linku. Stąd moje pytania właśnie. Wole sie dokładnie wypytać niż coś zepsuć. Czyli podsumowując:
    - jedna osoba siedzi w kanale z naczyniem z odmierzonych poziomem ok. 3,5 litra
    - druga siedzi w aucie, odpala silnik z noga na hamulcu i liczy 20 s na P po czym przełącza na R i znów 20 s, porem N i też 20 s, potem D i znów 20s i dalej dźwignia w prawo i 1 -20s, 2-20s,
    - z kanału sygnał - jest 3,5 L - wyłączamy silnik, dolewamy olej i.......
    - zaczynamy od 3 -20s? Tak?
    Jak dojdziemy do 6-tki to wracamy w odwrotnej kolejności z odczekiwaniem po 20 czy juz szybciej?
    Dobrze to rozumiem?

    Czy wymianę można przerwać na dowolnym biegu czy trzeba wrócić do P?

    DF

  9. #49
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    - jedna osoba siedzi w kanale z naczyniem z odmierzonych poziomem ok. 3,5 litra
    Tak


    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    - druga siedzi w aucie, odpala silnik z noga na hamulcu i liczy 20 s na P po czym przełącza na R i znów 20 s, porem N i też 20 s, potem D i znów 20s i dalej dźwignia w prawo i 1 -20s, 2-20s,
    Ja zrobiłem tylko P-R-N-D, nie bawiłem się w 1,2 itd. Na hamulcu i tak max wrzucisz 3. Moim zdaniem 20s. to za długo. Ja robiłem dosłownie po 5-10s.

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    - z kanału sygnał - jest 3,5 L - wyłączamy silnik, dolewamy olej i.......
    - zaczynamy od 3 -20s? Tak?
    I zaczynasz od miejsca w którym skończyłeś.

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    Jak dojdziemy do 6-tki to wracamy w odwrotnej kolejności z odczekiwaniem po 20 czy juz szybciej?
    Jeśli jeszcze będziesz miał olej to możesz powtórzyć operację. Nie ma znaczenia czy P-R-N-D czy D-N-R-P. Ważne żeby przelać olej, kiedy zacznie wylatywać czysty to zrobione.

  10. #50
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    polecam sobie dobrać jakąś rurkę o podobnej średnicy jak spust oleju - można się nieźle popaprać bez tego

Podobne wątki

  1. jaki olej skrzyni
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-11-2015, 21:55
  2. [159] olej w skrzyni biegów manualnej od skrzyni automatycznej!!!
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-11-2015, 21:00
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 09:14
  4. jaki olej kupić do skrzyni automatycznej
    Utworzone przez suchyprosto88 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-06-2011, 15:28
  5. [146] Jaki olej do skrzyni ????
    Utworzone przez wichura w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-12-2008, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory