Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 156 q4

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1.9 jtd 115
    Postów
    100

    Cool 156 q4

    aktualnie mam 147 3 drzwiowe i jest bezawaryjne a mam pyt jak w wersji q4 jest z napędami i jaki jest koszt napraw i czy są te same wahacze co w zwykłej 156 i jak się spisuje silnik jtd 140 km bo mam 115 i czy jest tak samo bezawaryjny i jak ktoś ma dzieci to byłbym wdzięczny o opis bagażnika czy mieści się wózek. samochód musze zmienić bo mam 2 gie w drodze a odwożę dzieci do teściów a tam jest tragedia w zimie i pyt jak się sprawuje napęd 4x4 i o koszty jego utrzymania bo z zawieszeniem sobie radze tuleje pu i inne takie.dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar www156
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    KR
    Auto
    159 1,9 M-JET 16v
    Postów
    932

    Domyślnie

    Napęd w Q4 dość kosztowny w naprawach, inne są amortyzatory w kosmicznych cenach. Silnik 150 kM stosunkowo bezawaryjny, bagażnik jak w SW wózek wchodzi ale szału nie ma. Napęd 4x4 zajefajny. Tyle w skrócie.
    Byla 156 2,0 TS,
    była 156 2,4 20V
    była 156 1,9 16V
    jest 159 1,9 16V
    była giulietta 2,0 IMOLA
    jest giulia 2,0

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Napęd jest zajebisty, daje radę w każdych warunkach. Wahacze takie same jak w 147/156. Silnik bezawaryjny i mocny. Ja do bagażnika bez problemu wkladam wózek . W napędzie może się zużyć podpora wału i tuleje metalowo gumowe podtrzymujące tylny dyfer (łatwe i tanie samemu do ogarnięcia) Amory są inne i drogie (teraz po 500zl ) ale wytrzymałe. Jak będziesz oglądał jakiegoś to przede wszystkim zbadaj wał czy nie ma zbyt dużego luzu obrotowego. Jeśli nie będzie miał tego luzu a będzie słychać takie głuche "puknięcia" w podłogę przy zmianie biegów, to będzie do roboty podpora wału lub wspomniane wcześniej tuleje dyfra. (W dziale zrób to sam jest dobrze opisane jak sobie z tym poradzić)
    Ja mam crosswagona ponad rok i poza podporą i tymi tulejami nie miałem problemu. A i jeszcze skrzynia biegów jest inna niż w normalnej 156...

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1.9 jtd 115
    Postów
    100

    Domyślnie

    jaki jest koszt podpory wału i ogólnie jakiś usterek częstych nie występujących w normalnej 156 i czy ta skrzynia jest dużo droższa niż zwykła bo za linki do 147 zapłaciłem 150 zł to d.... nie urywa .Największa prośba to kąd brać części bo na allegro i olx jest mało a do napędu 4x4 to wogóle nie widziałem dzięki za każde info

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał bronq05 Zobacz post
    Wahacze takie same jak w 147/156.
    W Q4 tylne wahacze są inne.
    Pozdrawiam,
    Adam

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar bronq05
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Oświęcim
    Auto
    Alfa Crosswagon 1.9 JTDm - była. Jest 159 1.9 120km
    Postów
    213

    Domyślnie

    Chodziło mi o przednie górne wahacze że są takie same. Jeśli chodzi o napęd, to znowu nie jest to jakaś rzecz która się psuje... Nie słyszałem żeby komuś torsen lub dyfer się rozleciał. Ktoś tu kiedyś pisał że zęby w kole talerzowym w dyfrze miał wytarte, ale to chyba jakiś ekstremalny przypadek. Napęd w Q4 należy generalnie do trwałych..
    Najczęstszymi usterkami to pęknięta guma w podporze wału (do ogarnięcia samemu, lub specjalistyczne firmy od wałów napędowych zregenerują za kilka stów):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20150515_084538115.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	84.9 KB
ID:	198128

    no i te tuleje od dyfra (pasują od hondy civic po odpowiednim przycięciu, koszt 25zł/szt):
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC01674.jpg
Wyświetleń:	76
Rozmiar:	94.2 KB
ID:	198129

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wal tyl2.jpg
Wyświetleń:	133
Rozmiar:	111.9 KB
ID:	198130


    To raczej tyle jeśli chodzi o główne bolączki, oczywiście może się zdarzyć coś poważniejszego np rozsypie się reduktor albo dyfer, ale raczej mało prawdopodobne.. A reszta (poza amortyzatorami) to już jak każdej innej alfie, jak trafisz na zajechanego szrota to bedziesz dokładał. Jak bedziesz na kupnie to podjedź na stacje diagnostyczną niech go przetrzepią i zrobią sprawność amortyzatorów bo jak będą kiepskie to wydatek dość spory.
    Na allegro czy olx co jakiś czas jest jakiś crosswagon lub 156Q4 na części, więc nie ma tak, że nie dostaniesz czegoś..

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    147 1.9 jtd 115
    Postów
    100

    Domyślnie

    czy to są to to te tuleje do tej 156
    http://poliuretany.olkusz.pl/pl/alfa...-crosswagon-q4
    bo jak tak to bym został przy alfie bo pu są niezniszczalne w mojej 147 polecam wszystkim heh
    i jakie spalanie średnie na trasach do 10 km w jtd bo u mnie 6.5 l a alfa w gazie to chyba pomyłka byłbym bardzo wdzięczny za odp na te pyt bo te tuleje to jakiś 1000 zł pewnie z założeniem a ceny tych alf na allegro są niskie wiec i tak i tak się opłacałoby.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory