Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 36

Temat: Co ona tak zadymi jak załączonym filmie - muszę się martwić ?

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Cytat Napisał takpoprostu Zobacz post
    O matko ! Brzmi to tak jak bym zaraz miał zgubić silnik...

    Zawory możliwe.. Kręcenie dłuższe na zimnym no fakt możliwe że to kompresja. Turbo fakt - dolny wąż jest lekko mokry od oleju... Ale silnik suchy, pod silnikiem sucho, osłona silnika nie ma ani grama kapki oleju. Miesiąc temu wpakowałem w alfe prawie 5k - wymiałem zawieszenie łącznie z kołem dwumasowym i dokładnie obejrzeliśmy silnik... Nie było widać oleju.... Ale w 1,9 jtdm pęknięta głowica ? ;] No chyba nieee.
    Kurde, no chyba nie wziąłeś tego na serio - nabijałem się . W Internetach raczej ciężko będzie zdiagnozować taką dolegliwość, co najwyżej się możesz dowiedzieć, żeby wymienić wszystko .
    Co do dolnego węża od turbo, to jeśli jest lekko mokry od oleju, to się nie przejmuj, to normalne. Osobiście bym się tym właśnie specjalnie nie przejmował i jeździł jeśli nic więcej się nie dzieje, bo równie dobrze możesz włożyć drugie 5K w szukanie przyczyny, i być nadal w punkcie wyjścia . Przeciez odpala, więc co się martwić na zapas.

    (U siebie mam zrobione wtryski, turbinę, rozrusznik, akumulator, czujnik położenia wału, świece, zmienioną głowicę (bo pękła, haha! ) na kompie nie ma błędów, a gdybyś widział, jak odpala, to byś osiwiał - najgorzej jest tak ok. godziny po zgaszeniu silnika, ja ją piłuję na rozruszniku, a ona do mnie - odwal się, nigdzie nie jadę, chce mi się spać . Jeśli rozrząd nie będzie przestawiony to olewam, bo już mi sie nie chce jej kaprysów słuchać )

    Choć po namyśle......to pewnie kolektor mocy na osi minus uległ polaryzacji.
    Albo dwumasa .

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Na serio nie

    Lecz jak zacząłeś wymieniać - to tak zastanawiałem w jakim to tam było stanie ;] Człowiek miał te podobno okropne psujące się TSy, JTSy przejechał na nich tysiące mil i jedyne co robił to zawieszenie... Teraz kupił niezniszczalny silnik JTDm i co chwile coś W sumie może i silnik pancerny - ale osprzęt dookoła tego pancernego diesla - już niekoniecznie.
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    W 1.9 8v jest kijowo napisany program startowy, wiele osób tak robi i sobie chwalą.

    Znam jedno 1.9 16v z nowymi pierścieniami, głowicą, nowe uszczeniacze, stare turbo i stare wtryski, bez DPF, EGR, klap – a auto czasem potrafi tak przykopcić przy rozruchu przez sekundę. Moim zdaniem to normalny objaw spalania ropy w zimnym cylindrze. Być może wtryski już w nie najlepszej kondycji, turbo może trochę oleju puszcza do dolotu i zbiera się przy odpaleniu (choć oleju nie bierze zauważalnie od wymiany do wymiany).

    Generalnie wniosek jest taki, że TTTM (Ten Typ Tak Ma) i czasem zimny diesel bez DPF i katalizatora puści taki dymek.

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Ja miałem takiego niebieskiego baka po nocy. Turbo zregenerowane i od 2 lat jest ok.
    A nie spalone paliwo to raczej na biało szaro.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    Jak usterkę wskazuje czarny kolor dymu?

    - źle ustawiony kąt wtrysku
    - zużyte wtryskiwacze
    - wadliwe sterowanie turbosprężarką
    - nieszczelny układ dolotowy
    - niesprawny zawór EGR
    Jak usterkę wskazuje niebieski kolor dymu?

    - silnik bierze olej (zużyte pierścienie, gładzie)
    - nieszczelna, zużyta turbosprężarka
    - wypalona krawędź bloku silnika albo głowicy
    - zasysanie oleju przez odmę
    - brudny filtr powietrza
    Jak usterkę wskazuje biały kolor dymu?

    - wypalona uszczelka pod głowicą – płyn chłodniczy dostaje się do komór spalania, pęknięta głowica

    - Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka
    Ostatnio edytowane przez Black Wolf ; 21-04-2016 o 21:17



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  6. #26
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Oswiecim
    Auto
    BMW
    Postów
    571

    Domyślnie

    Na 99% klasyczny przykład uszczelniaczy zaworowych.
    Zasadniczo, jak nie ma ubytków oleju, silnik ma poprawne parametry i osiągi to można z tym żyć, chociaż denerwuje.

    Żeby przy odpalaniu turbo wpompowało (ledwie się kręcąc) olej do cylindrów to by się musiało z niego lać ciurkiem.

    Jaki masz olej?
    Ja w 1.3 mJET mam 0w30 i w zimie był niebieski dym - tylko po przestoju >8h. Teraz nic się nie dzieje.

    Słaba kompresja/wtryski to dym czarny - za dużo paliwa lub paliwo słabo rozpylone.

  7. #27
    Użytkownik Świeżak Avatar gibson
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    szczecin
    Auto
    AR 159 SW High Ti
    Postów
    168

    Domyślnie

    - Różnica temperatur: jeśli w chłodny poranek auto dymi przez chwilę, to nie jest to usterka i ja się zgadzam z kolegą Black Wolf

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/159_...#ixzz46UdW2DNG

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    ja bym zaczął od rzeczy najprostszych: sprawdzenie dolotu czy nie ma oleju, a jeśli jest go sporo to możliwości są dwie: turbina puszcza albo zasysa z odmy, przy czym obstawiam to drugie połączone ze zbyt wysokim stanem oleju. Miałem tak w fordzie, po wyczyszczeniu odmy, dolotu i odessaniu oleju do połowy miarki problem całkowicie zniknął. Uszczelniacze owszem mogą być przyczyną, ale silnik musiałby być już raczej zajechany bo w jtd nie zidentyfikowano dotąd problemu z nadmiernie zużywającymi się uszczelniaczami zaworów.

  9. #29
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Licheń lub Toruń.Inni mechanicy tego nie ogarną.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Poważnie? A kto tam taki jest? Do tej pory myślałem że specjaliści to np Pablo czy Tomek.

    Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [159] Mam się martwić? deska rozdzielcza
    Utworzone przez Pawelek_S w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 28-05-2015, 14:08
  2. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 21:50
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-10-2011, 10:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory