Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: 3.0 V6 temperatura

  1. #11
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    wentylator I biegu załącza się tylko gdy jest klima włączona. Problem w podwyższoną temperaturą silnika jest prozaiczny: Korek zbiorniczka jest mocno zanieczyszczony co podwyższa ciśnienie w układzie co za tym idzie temperatura jest wyższa. Trzeba zrobic porządek z korkiem w którym znajduje się zawór ciśnieniowy
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 25-04-2016 o 22:14

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #12
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    raczej normalne w mieście.
    v6 generuje dużo ciepła, nie wiem czy masz katy na kolektorach wydechowych - one też dorzucają swoje.
    Nie jest to normalne w mieście, chyba że mega korek latem w upał przy 35st.
    Generalnie trzeba się naprawdę mocno postarać, żeby ruszyć wskazówkę ponad 90st w V6. Przy sprawnej chłodnicy oczywiście.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Nie jest to normalne w mieście, chyba że mega korek latem w upał przy 35st.
    Generalnie trzeba się naprawdę mocno postarać, żeby ruszyć wskazówkę ponad 90st w V6. Przy sprawnej chłodnicy oczywiście.
    temat chłodnic przerabiam w zasadzie od początku posiadania GTA - aktualnie mam trzecią na pokładzie (pierwszą zjadł czas, w drugiej pękł górny plastikowy króciec)
    I w każdej było dokładnie tak samo u mnie.
    Korek też wymieniałem, razem ze zbiorcznikiem. Druga pompa wody, przy drugim rozrządzie etc.
    W mieście u mnie w GTA wiatraki załączają się często, wystarczy chwila w korku, odpalają się przy około 96 stopni i zaraz zbijają temperaturę do 90-92.
    Jakby nei zbijały to bym się martwił, a po to właśnie są.
    Drugi bieg podczas jazdy nigdy mi nie wystartował - testowany tylko na alfadiagu.
    Auto przeżyło dwa razy kielce w lato i raz poznań w lato i nic dziwnego z temperaturą się nie działo.
    Na alfaownerze też opisują takie zachowania w GTA - może wpływ ma to, że jednak jest ciaśniej w 156 niż w 166.
    Imo istotne jest, żeby nie wyłączać silnika jak wentylatory chodzą - w alfach wyłączają się wraz z zapłonem, lepiej chwilę poczekać aż schłodzą płyn i wtedy dopiero zgasić motor.
    Ja tak zawsze robię - czasem muszę chwilę posiedzieć dłużej w aucie przez to jak już jestem u celu, ale był czas przywyknąć.
    Jak widać każda alfa działa inaczej
    Ostatnio edytowane przez coxu ; 27-04-2016 o 09:39
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  4. #14
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał coxu Zobacz post
    Na alfaownerze też opisują takie zachowania w GTA - może wpływ ma to, że jednak jest ciaśniej w 156 niż w 166.
    Imo istotne jest, żeby nie wyłączać silnika jak wentylatory chodzą - w alfach wyłączają się wraz z zapłonem, lepiej chwilę poczekać aż schłodzą płyn i wtedy dopiero zgasić motor.
    Ja tak zawsze robię - czasem muszę chwilę posiedzieć dłużej w aucie przez to jak już jestem u celu, ale był czas przywyknąć.
    Jak widać każda alfa działa inaczej
    Faktycznie, raz że ciaśniej, dwa że tu 3.0 a tu 3.2 (niby mała różnica, ale kto wie?). Równie dobrze wskazania w GTA mogą być po prostu dokładniejsze niż w 166
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar gennosuke
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    AR 156 1.9 JTD CF2, AR 156 1.8 TS CF2, AR 166 3.0V6 CF3
    Postów
    696

    Domyślnie

    na poczatek trzeba podłaczyć komputer i stwierdzić jaka jest naprawdę temperatura nasze Alfy mają już trochę lat i sam miałem przygody że wskaźniki lubią się rozkalibrować.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Dlatego na samym poczatku o tym pisałem.
    Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
    Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
    Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva

Podobne wątki

  1. Temperatura 3.0V6 24
    Utworzone przez LukiZmc w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 20-08-2023, 15:52
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-01-2016, 12:38
  3. Temperatura
    Utworzone przez borsuk916 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 18:16
  4. 2.5V6 temperatura
    Utworzone przez mourning w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 18-12-2011, 09:18
  5. Temperatura
    Utworzone przez Kuba157 w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-11-2011, 08:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory