Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
MPBS to młoda firma, rok temu nie mieli jeszcze nawet swojej dedykowanej strony www do produktów, dzwoniłem do nich po tuleje przednich górnych wahaczy PU i kupiłem właśnie tam. O ile z tulejami nie było żadnego problemu, to w rozmowie odniosłem wrażenie że są trochę zieloni jeśli chodzi o produkcję PU. Nie sztuką jest zrobić albo kupić w chinach gotowe wałeczki PU a potem obrabiać na tokarce. Sztuką jest zrobić to dobrze tak żeby działało. PU Olkusz istnieje od lat i chyba właśnie ta firma robi najlepsze PU bo ma największe doświadczenie.
Co do samych tulejek to wszystko z umiarem. Do zwrotnicy nigdy nie włożył bym PU, miałem opory na krótsze ramie wahacza, ale jakoś to przeżyłem po wielu kilometrach nie stało się nic niepokojącego, zapomniałem co to jest tylne zawieszenie w 166. W pozostałe miejsca tuleje PU podchodzą bez problemu.
wózek z zawieszeniem zdjęte, tuleje będą jutro wprasowane i dam znać jak to chodzi. Jutro też powinienem mieć oryginalne namiary na ustawienie całego zawieszenia.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
W wahacz są już dwa patenty forumowe, żeby nie robić na tedgumie. Była fala ekscytacji ostatnio. W bazarze jest ogłoszenie co i jak.
Jest 166 3.0 V6 24v Distinctive
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Najpierw niech ktos na tym przejedzie 30-50 tys to wtedy bedziemy gadac z czym mamy do czynienia.
Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.
155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
164 3.0 V6 12v- Byla
155 1.7 TS- Byla
159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums
Tuleje są markowe więc powinny dać radę. Tylko dużo zależy od użytkownika. Temat rzeka. Nie ma sensu wałkować.
Jest 166 3.0 V6 24v Distinctive
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Zakończyłem walkę z tylnym zawieszeniem - a mianowicie wymieniłem w dolnym wahaczu i piaście na tuleje pływające oraz ustawiono na nowo zbieżność. tył przestał pływać. Dla następnych " pokoleń" kolegów - PU warto zamontować tylko tam gdzie tuleja pracuje w osi i nie przechyla się np. w bananie, zetce, górnym przednim wahaczu, co do dolnego przedniego nie będę się wypowiadał z powodu braku doświadczenia w tym zakresie. pozdrowienia dla wszysktich kolegów, którzy się wypowiedzieli w tym temacie. Bez waszej pomocy trwało by to znacznie dłużej i kosztowało o wiele więcej.
Dzisiaj byłem na ustawieniu zbieżności ale coś mi się nie podoba
Mógłby ktoś podesłać zbieżność jaką Wam ustawili, a najlepiej jak powinno być ustawione
Problem był w tym że auto pływało, zrobiłem cały tył i przy wyższej prędkości kiedy gwałtownie ruszę kierownicą czuć jak tył nadrzuca i dalej idzie normalnie
Teraz po ustawieniu zbieżności też pływa ale już mniej, poza tym i tak muszę jechać bo kierownica nie jest do jazdy na wprost, a przecież ustawili...
Mógłby ktoś rzucić okiem na moją zbieżność i napisać co jest nie tak? Wiem że prawy tył za bardzo pochylony ale teraz nic z tym nie zrobię
Dodam że opona 225/45 R17
![]()