Strona 25 z 50 PierwszyPierwszy ... 151617181920212223242526272829303132333435 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 497

Temat: Klimatyzacja

  1. #241
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Czyli można wykluczyć kłopot z niedostatecznym działaniem chłodnicy i wiatraków. Generalnie ustawienie temperatury i nawiewu nie ma wpływu na sprężarke, ona powinna pracować ciągle. Intuicja mi podpowiada, że rozłączanie sprężarki to kwestia jakiegoś czujnika. Zrób odczyty temp parownika, może idzie na duży minus i działa zabezpieczenie antyzmrozeniowe.
    Nie wiem czy sprężarka nie ma jeszcze jakiegoś innego zabezpieczenia?
    Sprezarka nie dziala ciagle. zalacza sie w sytuacji kiedy jest na to potrzeba. Owszem kreci sie rolka caly czas ale sprzegielko zalacza i wylacza ja w razie potrzeby. Wg mnie kolega ma sprawny uklad.

  2. #242
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Kubika
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Bielsko- Biała
    Auto
    Alfa
    Postów
    12

    Domyślnie

    U mnie ostatnio wymienilem czujnik i jakis zawór, ktory szwankowal i klimatronic dziwnie chodzi. Objawy to tak jakby nie trzymanie usyawionej temperatury, ostatnio gdy jechalem przy 25 stopcniach to w srodku ustawilem 22 i bylo mi za zimno...podkrecilem do 24, przez chwile ok i znow ta sama historia. Na kompie sprawdzalem i nie ma zadnych błędow wiec nie wiem czy to Alfy tak maja? -_-

  3. #243
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    tbg
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm AR 146 1.7 16v boXer
    Postów
    293

    Domyślnie

    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    Hej, napisałem co prawda wątek na podforum Mito/Giulietta aczkolwiek może to właśnie tutaj uzyskam odpowiedź
    Załącznik 200076

    Powie mi ktoś dlaczego ta dziadówa rozłącza mi klimę? Wykres robiony na LO w manualu więc to ja mam kontrolę teoretycznie na kompresorem - spadki podczas pracy są związane z pracą wentylatorów (w kółkach), spadki po za kółkami to rozłączanie mimowolne klimatyzacji, nie wiem dlaczego tak się dzieje...
    Wg mnie jest ok. Nawet jak dasz na low to i tak jak uklad jest sprawny to sprzezarka dziala tyle ile trzeba a potem sie wylacza. Sterujesz temperatura ale nie sprezarka, jesli komp odcina to uwaza ze wystarczajaca sprezyla gaz w ukladzie.

  4. #244
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Będę się upierał że w autach ze sprężarką o zmiennej pojemności/wydajności kompresor powinien chodzić przez cały czas od włączenia do wyłączenia klimatyzacji. Automatyka to tylko mieszanie zimnego powietrza z ciepłym w środku wnętrza (klapy w kanałach). Wyłączanie sprężarki to albo zbyt duże ciśnienie, albo lód na parowniku. Albo inna przyczyna której nie znam.

    Dodam jeszcze, że jeździłem autem z wyłączającym się kompresorem klimy i w czasie deszczu non stop parowały szyby (jak się wyłączał kompresor to 30 sekund i nie widać było nic przez przednią szybę). Więc to potwierdza, że sprężarka w naszych autach musi być włączona non-stop.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 07-05-2016 o 18:06

  5. #245
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Ok byłem pod kompem. Z nawiewow wg czujników leci minimalnie 12 stopni. W giulietcie obok leciało 5-6. Błędów brak. Obie Alfy ciśnienie utrzymują od 11 do 15 barów. Ale ale. W tamtej czujnik antyszronowy pokazuje stale ok 5 stopni a u mnie zaczynał przy 8, temperatura na nim spadała powoli aż do 1,5 stopnia i następowalo rozlaczanie sprężarki. Potem się ogrzewal do 6 i ruszala znowu i tak w kółko. Co powoduje takie zachowanie?

  6. #246
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ja w starym aucie miałem dość podobnie. Wyjąłem czujnik antyzmrożeniowy z kanałów wentylacji (nie wypiąłem wtyczki, tylko wyjąłem czujnik z wtyczką, tak żeby mierzył powietrze obok kanałów) i sprężarką przestała się rozłączać, a z nawiewów zaczęło lecieć powietrze o stałej niskiej temperaturze (5-6 stopnie). Wcześniej miałem identycznie jak u ciebie (czyli okolice 12 stopni, a antyzmrożeniowy czujnik wyłączał klimę przy 1 stopniu, identyczne odczyty jak u ciebie). Wiem że wyjęcie czujnika nie usunęło przyczyny, ale auto przejeździło tak 200kkm i cały czas klima działa. Być może po prostu czujnik się uszkodził i jest lekko źle wyskalowany. Ja miałem kupić ten czujnik nowy, ale ostatecznie zwyczajnie o tym zapomniałem, a auto przejeździło tak potem parę lat.

    Pamiętaj, że jeśli nie uzyskasz stanu, w którym będziesz w stanie zejść do 5-8 stopni na wylotach z kratek wentylacyjnych, a sprężarka będzie się rozłączała, to nie będziesz w stanie uzyskać efektu przyjemnego schłodzenia wnętrza (oczywiście te 5-8 stopni to nie po to żeby zamarznąć w środku, ale żeby automatyka sobie poradziła ze schłodzeniem).

    Ja z taką wyłączającą się sprężarką przejeździłem rok czasu, zanim nie zrobiłem tego manewru z wyjęciem czujnika i pozostawieniem go poza kanałami. Po tym zabiegu auto zaczęło mega przyjemnie chłodzić i do dziś tak jeździ.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 07-05-2016 o 18:08

  7. #247
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cóż chętnie bym tak zrobił ale nie mam pojęcia gdzie to dziadostwo siedzi i jak je zlokalizować. Nawet nie wiem jak to wygląda


    A jak miałeś takie objawy to czułes zmianę temperatury powietrza? Mam na myśli wyczuwalny brak klimy

    A jakie ciśnienie powinno być po stronie niskiej?
    Ostatnio edytowane przez oleksy00 ; 07-05-2016 o 20:38

  8. #248
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    n
    Cytat Napisał oleksy00 Zobacz post
    A jak miałeś takie objawy to czułes zmianę temperatury powietrza? Mam na myśli wyczuwalny brak klimy
    Tak, dokładnie czułem kiedy się załącza sprężarka i strasznie męczące było korzystanie z klimatyzacji. W deszczu nie dało się odparować szyb, bo po wyłączeniu sprężarki szyby błyskawicznie zachodziły parą.

    Odnośnie lokalizacji czujnika – to będzie gdzieś w okolicach filtra przeciwpyłkowego. Wygląda od mniej więcej tak:
    http://allegro.pl/czujnik-temperatur...059224351.html
    Niezależnie od marki samochodu. Cały długi element jest wewnątrz nawiewów, wystaje na zewnątrz tylko kostka elektryczna. Nie wiem gdzie tego szukać w Giulietcie, ale pewnie da się dostać do niego przy odrobinie gimnastyki.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 07-05-2016 o 21:45

  9. #249
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    ok chyba znalazłem. wyciągnąć go całkiem czy lekko wysunąć?Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20160508_123813.jpg
Wyświetleń:	144
Rozmiar:	48.9 KB
ID:	200255

    po wysunieciu o 5mm klima przy wylotach osiąga 5 stopni i nie rozlacza sprężarki. dziekuje za pomoc
    Ostatnio edytowane przez oleksy00 ; 08-05-2016 o 16:18

  10. #250
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tasiek
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    159 1.9 JDTM 8v '07
    Postów
    457

    Domyślnie

    Taka ciekawostka, rok temu w wakacje nabilem klime 550 i 20 oleju. Chodzilo wszytko ok nic nie brzeczalo, chlodzilo idealnie. Tydzien temu u znajomego postanowilem sprawdzic szczelnosc, maszyna sciagnela 550 i 3ml oleju. Test szczelnosci ok. Nabilismy 460 bo tak pokazywala maszyna i tak samo mowila autodata, 12ml oleju i od razu po wyjezdzie slyszalem brzeczenie/metaliczny dzwiek - jak zwal tak zwal. Pojezdzilem caly dzien i nie przestawalo wiec nast dnia znow nabilismy tym razem do 550g i 22ml oleju (odessalo 460/12 - tak jak nabite). Cisza, przejechalem juz 2tys km z ciagle wlaczona klima i jest ok.

    Ciagle pojawiaja sie dwie liczby 460 - 550, znalazlem kilka info na necie i padaja tam wlasnie te dwie liczby, od czego to zalezy cholera wie. Dodam ze mam dwustrefowa.
    http://www.forum.alfaholicy.org/signaturepics/sigpic18915_1.gif

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja
    Utworzone przez cinek003 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-04-2014, 12:36
  2. Klimatyzacja w 159
    Utworzone przez sAweK w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-02-2014, 18:46
  3. Klimatyzacja!
    Utworzone przez Green Boy w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-03-2013, 10:08
  4. [33] klimatyzacja
    Utworzone przez elbus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-07-2010, 15:14
  5. Klimatyzacja???
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-07-2010, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory