Strona 20 z 58 PierwszyPierwszy ... 101112131415161718192021222324252627282930 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 191 do 200 z 576

Temat: Chiptuning.

  1. #191
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,337

    Domyślnie

    Cytat Napisał tx555 Zobacz post
    chciałem sobie kupić korek z magnesem o którym pisałeś, wg. eper dla 1.4TB/1.4MA to jest numer 55184773, zamówiłem w FAP i przyszły - zwykłe śruby bez magnesu tak jak to było fabrycznie . Inny korek raczej nie będzie pasował przynajmniej wg epera. Jesteś pewien ze śruba o której piszesz będzie pasować do starej miski MA? Eper podaje ten sam numer dla 1.4 zarówno roczniki 2010-2013 jak i 2013-2016 i jest to ta sama zwykła śruba z dziurą wewnątrz bez magnesu- innych nie ma do tego silnika. Jeśli faktycznie jest jakiś inny magnetyczny to podaj jego numer z eper bo jakoś nie potrafię nic innego namierzyć

    Jutro w pracy sprawdzę

  2. #192
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Miałem chwilę czasu w zeszłym tygodniu to zrobiłem u znajomego lekką modyfikację softu. Za wiele zrobić się nie dało, a przynajmniej ja nie chciałem więcej grzebać. Różnice między zimnym silnikiem a rozgrzanym sięgają w pomiarach 10km.
    W serii było 170-175, teraz jest około 195 przy dobrych wiatrach. No i 40nm więcej. Zawsze to coś, szkoda tylko że różnica odczuwalna jest dopiero powyżej 3k obrotów.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres Alfa_2.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	116.7 KB
ID:	200402

    I wyszły dwie sprawy. Po pierwsze moja Julka miała speed limiter ustawiony na 200km/h. Nie wiem czy to standard, czy tylko mojej nałożyli kaganiec, ale przynajmniej się dowiedziałem, czemu nie chciała iść więcej .
    Po drugie czy ktoś hamował Julkę na Dynamicu? Wykresy są z Neutrala, bo jak auto wjeżdza na hamownie obciążeniową, to tylne koła stoją w miejscu i auto wywala błąd ABS/ESP, przełącza się w tryb awaryjny i wyłącza tryb D. Odpisaliśmy czujnik ABS w tylnym kole, nic nie pomagało. Ktoś ma jakieś doświadczenia, pomysłu? Z chęcia zhamował bym ją na D dla zaspokojenia własnej ciekawości czy dostaje jeszcze tego boosta czy nie.

  3. #193
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    Pierwsze słyszę, aby Julcia miała speedlimiter - może poprzedni właściciel coś ostro modził, bo chyba fabryka takich nie wypuszczała. Julka 170 KM spokojnie osiąga 200 i tak do licznikowych 220 w sprzyjających warunkach dochodzi bez większego zawahania (nie to, że szybko, ale stanowczo). Potem to już każdy km/h w bólach.

    Skok z okolic 170 KM na okolice 190 KM jest normalny i osiągalny bez wielkiej rzeźby. Gratsy.

    Aby hamować w D trzeba pojechać na hamownie, na której obydwie osie się kręcą. Tzn. tylna jest rozpędzana przez przednią, a ta przez koła. Myślę, że ESP łatwo nie da się oszukać.

    To na V biegu było hamowane?

  4. #194
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wichura87
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR, OPC
    Postów
    453

    Domyślnie

    Poprzedni właściciel na pewno nic nie modził, było po prostu ustawione na 200 i za cholerę nie chciała iść więcej. Navi max pokazywała 204.
    Hamowana na 4 biegu, ponoć to najlepsze przełożenie do testu. Na 5 jest dłużej i auto dostaje mocniej w kość.

  5. #195
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,557

    Domyślnie

    albo przegrywa sie ustawienia z D do trybu N tymczasowo i hamuje

  6. #196
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,820

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    I wyszły dwie sprawy. Po pierwsze moja Julka miała speed limiter ustawiony na 200km/h. Nie wiem czy to standard, czy tylko mojej nałożyli kaganiec, ale przynajmniej się dowiedziałem, czemu nie chciała iść więcej .
    W AlfaOBD i można ustawić sobie samemu ograniczenie prędkości maksymalnej w kilku wariantach (kiedyś była też opcja zniesienia ograniczenia momentu do 40%) ale jest to możliwe tylko w Boschu ME7.9.10. W Marelli 8GMF (MA) nie da się ale jeśli była fabryczna blokada można ją zdąć funkcją "deaktywacja ograniczenia osiagów" więc jeśli ktoś uważa że mu na autostradzie "leci" za mało to trzeba sie tego pozbyć . Może na niektóre kraje wprowadzali takie ograniczenia albo np. do nauki jazdy?
    Ostatnio edytowane przez tx555 ; 19-05-2016 o 22:41

  7. #197
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar oleksy00
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Wrocław/Ostrzeszów, Poland
    Auto
    Giulietta QV 280HP/434Nm
    Postów
    272

    Domyślnie

    Ta opcja wyłącza tryb na którym auto jedzie z fabryki na lawete i do salonu czyli taki na początek żeby pracownicy nie szaleli od razu i auto się zachowuje jak w trybie awaryjnym

  8. #198
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar stefdeath
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulietta 1.4 MA 170
    Postów
    133

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Miałem chwilę czasu w zeszłym tygodniu to zrobiłem u znajomego lekką modyfikację softu. Za wiele zrobić się nie dało, a przynajmniej ja nie chciałem więcej grzebać. Różnice między zimnym silnikiem a rozgrzanym sięgają w pomiarach 10km.
    W serii było 170-175, teraz jest około 195 przy dobrych wiatrach. No i 40nm więcej. Zawsze to coś, szkoda tylko że różnica odczuwalna jest dopiero powyżej 3k obrotów.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wykres Alfa_2.jpg
Wyświetleń:	40
Rozmiar:	116.7 KB
ID:	200402

    I wyszły dwie sprawy. Po pierwsze moja Julka miała speed limiter ustawiony na 200km/h. Nie wiem czy to standard, czy tylko mojej nałożyli kaganiec, ale przynajmniej się dowiedziałem, czemu nie chciała iść więcej .
    Po drugie czy ktoś hamował Julkę na Dynamicu? Wykresy są z Neutrala, bo jak auto wjeżdza na hamownie obciążeniową, to tylne koła stoją w miejscu i auto wywala błąd ABS/ESP, przełącza się w tryb awaryjny i wyłącza tryb D. Odpisaliśmy czujnik ABS w tylnym kole, nic nie pomagało. Ktoś ma jakieś doświadczenia, pomysłu? Z chęcia zhamował bym ją na D dla zaspokojenia własnej ciekawości czy dostaje jeszcze tego boosta czy nie.
    A jak po sofcie wygląda sprawa z temp. w dolocie? tzn czy w takie upalne dni jak mieliśmy ostatnio auto szybciej "puchnie" przy ostrej jeździe ?
    bo też będę robił program ale zastanawiam się czy nie zacząć od wstawienia porządnego FMIC'a. Seryjny który widać przez zderzak wydaje się być malutki.
    Może ktoś się orientuje czy w QV był większy IC i czy pasuje do 1.4 P&P czy raczej trzeba brać zestaw w fmic.pl ?

  9. #199
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Najwiekszy IC jest w 2.0, do QVki pasuje p&p, do 1.4 nie wiem

  10. #200
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Fiat Palio & Julka 1.4 MA
    Postów
    1,210

    Domyślnie

    QV ma większy niż 1.4, ale nie wiem czy ten zabieg ma sens. Większy IC -> większa objętość dolotu -> większe opóźnienie reakcji na gaz przy tej samej turbinie. Lepiej pójść w pomiary temperatury niż zmieniać IC na ślepo.

Podobne wątki

  1. Chiptuning JTD
    Utworzone przez hump.O w dziale GT
    Odpowiedzi: 108
    Ostatni post / autor: 25-01-2021, 00:02
  2. [Giulietta] Chiptuning 1,6
    Utworzone przez arturo132 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-06-2015, 00:29
  3. Chiptuning
    Utworzone przez benderas w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-02-2012, 16:13
  4. chiptuning TS'a ?
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:00
  5. [33] Chiptuning
    Utworzone przez elbus w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-06-2010, 21:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory