Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Przepływomierz dziwne zachowanie.

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie Przepływomierz dziwne zachowanie.

    Cześć,

    Ostatnio miałem wymianę filtra powietrza, a przy okazji że przepływka już trochę zaczynała słabiej pracować postanowiłem ją wyczyścić no i to całe czyszczenie spowodowało że powiedziała papa. Kupiłem drugą nówkę używkę z tymi samymi numerami 019. Podpinam ruszam muł jak wcześniej, no fakt używana może uszkodzona tak? ale dlaczego na tej przepływce nie wywala błędów? Na mojej starej napięcie w mesie na intake air 2.55v za to air signal stoi na 1.019v. Na drugiej w pierwszej kolumnie podobne napięcie za to tam gdzie na uszkodzonej mialem 1~~ to tutaj na zaplonie mam 1V, na jalowym 2.20V i wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie. Sprawdzałem wtyczkę tzn próbowałem podginąć blaszki bez rezultatu. Psikałem po wtyczce. oglądałem jako tako te kable wszystko wydaje mi się ok. Chociaż może coś jest i walnięte w elektryce więc wole zapytać czy uwalony przepływomierz może nie wywalać błędów a jednak nie działać prawidłowo. Dziwnie to się zachowuje bo na obu przepływkach widocznie uszkodzonej i tej tak samo się zbiera.Pomyślałem dolot nieszczelny trzeba troche poszarpać za obudowe filtra zeby wyszłą no to położyłem się na ziemi złapałem za rure od IC idącą do obudowy filtra powietrza ściskam i coś słabo mi ją rozprężało ogólnie może przy 3.5-4 tys obrotów nie dałem rady utrzymać jej ściśniętej ale to może w związku że mnie grypa łamie to i człowiek słabszy . Dzięki za rady. W razie potrzeby mam log. Ale skrótowo min 450-680~ wartości przepływomierza

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była: 155 1.8 TS 8v, 155 2.0TS 16v, 156 SW 1.9JTD 8V 115KM..... jest 156SW 2.5 24V
    Postów
    6

    Domyślnie

    Niedawno wymieniałem u mnie przepływkę na nową. Po wymianie nic się nei zmieniło w pracy silnika. Odpowiedź była trywialna. Trzeba było odpiąć wtyczkę od przepływki, odpiąć klemę, wpiąć przepływkę, wpiąć klemę. Innymi słowy - przepływkę wpinamy na zdjętej klemie.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    Coś z tam z klemą też się bawiłem ale nie pamiętam czy ruszałem przy tym wtyczke, mam nadzieje że ta sekwencja i mi pomoże.

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dron Zobacz post
    Cześć,

    Ostatnio miałem wymianę filtra powietrza, a przy okazji że przepływka już trochę zaczynała słabiej pracować postanowiłem ją wyczyścić no i to całe czyszczenie spowodowało że powiedziała papa. Kupiłem drugą nówkę używkę z tymi samymi numerami 019. Podpinam ruszam muł jak wcześniej, no fakt używana może uszkodzona tak? ale dlaczego na tej przepływce nie wywala błędów? Na mojej starej napięcie w mesie na intake air 2.55v za to air signal stoi na 1.019v. Na drugiej w pierwszej kolumnie podobne napięcie za to tam gdzie na uszkodzonej mialem 1~~ to tutaj na zaplonie mam 1V, na jalowym 2.20V i wraz ze wzrostem obrotów napięcie rośnie. Sprawdzałem wtyczkę tzn próbowałem podginąć blaszki bez rezultatu. Psikałem po wtyczce. oglądałem jako tako te kable wszystko wydaje mi się ok. Chociaż może coś jest i walnięte w elektryce więc wole zapytać czy uwalony przepływomierz może nie wywalać błędów a jednak nie działać prawidłowo. Dziwnie to się zachowuje bo na obu przepływkach widocznie uszkodzonej i tej tak samo się zbiera.Pomyślałem dolot nieszczelny trzeba troche poszarpać za obudowe filtra zeby wyszłą no to położyłem się na ziemi złapałem za rure od IC idącą do obudowy filtra powietrza ściskam i coś słabo mi ją rozprężało ogólnie może przy 3.5-4 tys obrotów nie dałem rady utrzymać jej ściśniętej ale to może w związku że mnie grypa łamie to i człowiek słabszy . Dzięki za rady. W razie potrzeby mam log. Ale skrótowo min 450-680~ wartości przepływomierza
    Aby wykazać błąd przepływomierza musi być on kompletnie szmelc.Dlatego też wcale nie jest łatwo zdiagnozować przepływomierz.Przepływomierz możesz podłączać przy podłączonym lub rozłączonym akumulatorze.Przepływomierz sie o tym nie dowie czy jest podłączony czy też odłączony Natomiast należy odłączyć akumulator,po paru minutach podłączyć i odpalić auto bez dotykania gazu poczekać do włączenia wentylatora.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Była: 155 1.8 TS 8v, 155 2.0TS 16v, 156 SW 1.9JTD 8V 115KM..... jest 156SW 2.5 24V
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Przepływomierz sie o tym nie dowie czy jest podłączony czy też odłączony
    Ale komputer tak.
    Nawet żeby uniknąć problemów lepiej to robić na odłączonej klemie. Odpięcie jej to minuta roboty.
    Tym bardziej, że dopiero kiedy na wyłączonej klemie wpiąłem przepływkę to zaczęło to działać dobrze.


    Tylko jak się ma oryginalne radio to trzeba pamiętać o tym, że będzie wołało o kod po odpięciu akumulatora.

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Natomiast należy odłączyć akumulator,po paru minutach podłączyć i odpalić auto bez dotykania gazu poczekać do włączenia wentylatora.
    Po co?

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    Okazało się że mam walnięty kabelek taki biało-pomarańczowy. Czyli pewnie nim płyną dane jakie przepływka łapie odczyty do ECU komputera. Da się tą kostkę jakoś rozebrać? bo jak patrzyłem to jakoś nie widziałem jak ją rozłożyć na części pierwsze.


    Kupiłem drugą wtyczke wraz z wiązką po wymianie nadal to samo, to albo gdzieś dalej mi strzelił kabel albo faktycznie przepływomierz trup mimo że pokazuje prawidłowe napięcia w mesie a błędów też brak.
    Ostatnio edytowane przez Dron ; 11-05-2016 o 16:45

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 156 1.9 JTD 105@125
    Postów
    70

    Domyślnie

    A jest możliwość że po prostu opaska puściła przy IC rura wylazła ew słabo w nim siedzi i stąd przepływomierz ma takie a nie inne wskazania. Dziś zauważyłem że jedna opaska puściła i rura idąca do dołu silnika miała luz i trochę zlazła, raczej ona na to wpływu nie ma bo to już za odcinkiem z przepływomierzem ona siedzi. Szczególnie że prawie tak samo zbiera się na odłączonym i podłączonym no może z podłączonym lepiej idzie przy ok 2.5 tys zwyż.

  8. #8
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Reguslav Zobacz post
    Ale komputer tak.
    Nawet żeby uniknąć problemów lepiej to robić na odłączonej klemie. Odpięcie jej to minuta roboty.
    Tym bardziej, że dopiero kiedy na wyłączonej klemie wpiąłem przepływkę to zaczęło to działać dobrze.


    Tylko jak się ma oryginalne radio to trzeba pamiętać o tym, że będzie wołało o kod po odpięciu akumulatora.


    Po co?
    A niby skąd ten komputer się dowie?Powiesz mu??? Bo sam nie skuma na pewno.Nie twórz bajek bo nie jesteś Andersen chyba.
    To że odłączyłeś przy wymianie i silnik pracował poprawnie to efekt resetu który zrobiłeś przez te odłączenie.A czy odłączysz przed.w trakcie czy też po nie ma znaczenia.
    Ostatnio edytowane przez lesio146 ; 13-05-2016 o 19:51
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne zachowanie DNA
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 09:24
  2. Dziwne zachowanie
    Utworzone przez pbor w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 09:03
  3. Dziwne zachowanie V6
    Utworzone przez lolix w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 17:55
  4. dziwne zachowanie jtd
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 00:39
  5. [145] dziwne zachowanie... czy może przepływomierz??
    Utworzone przez saphire w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-03-2009, 14:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory