Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Głowica 1.8 MPI

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie Głowica 1.8 MPI

    Cześć,
    może ktoś robił i zna koszty... niestety albo i stety będę robił głowicę w 1,8 MPI (+LPG), wycenili mi 570 PLN za sam demontaż i montaż głowicy i tu pytanie czy to dużo czy raczej bez przegięcia... sama regeneracja głowicy będzie robiona w jednym z lepszych serwisów na Śląsku, który specjalizuje się w tego typu rzeczach i tam o cenę się nie martwię, powiedzmy że znam zakład.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2014
    Auto
    alfa 159 1.8
    Postów
    27

    Domyślnie

    Cena do zaakceptowania. Jaki przebieg na LPG? Może wystarczy wyregulować zawory.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    No właśnie, lepiej napisz co jest nie tak z silnikiem, zamiast bulić kase

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Łyka olej w ilości 1L/1000 km , instalacja założona przy 161 000km , ja kupiłem alfe jak miała 210 000 km , obecnie ma 219 000 czyli na lpg zrobione ok 60 000km. Co do bulenia kasy... chciałem wymienić same uszczelniacze ale na dwóch serwisach mi powiedzieli że nie zrobią tego bez ściągania głowicy, więc skoro i tak już muszę ściągnąc głowice to chciałem ogarnąć to tak jak powinno być: planowanie, szlifowanie i inne bajery. Dzisiaj dowiedziałem się, że już ktoś prawdopodobnie coś przy głowicy majstrował, bo były stare śruby i jest problem z demontażem głowicy bo śruby się pourywały ... nie jest kolorowo ale pociesza mnie tylko i wyłącznie fakty, że zakład w którym chce głowice robić ma w tym duże doświadczenie i zrobią to w dobrej cenie.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    A kopci ci na niebiesko, jaki masz olej zalany, i kiedy zmieniałeś olej z filtrem (wiesz o tym że w nim trzeba co 12 miesięcy olej wymieniać z płukanką, tak masz w instrukcji, i ma być 5w40) sprawdzałeś zawory, do sprawdzenia nie musisz ściągać wałków rozrządu, przy uruchomieniu auta jaki ci stan oleju pokazuje, cały czas tak samo? Masz jakieś inne problemy z silnikiem ? Kompresje na cylindrach mierzyłeş? Ma być od 10,5 do 12PSI na każdym. Ja w swoim ostatnio mierzyłem każdy miał 12. Jaką temp oleju pokazuje ci w czasie jazdy
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 13-05-2016 o 17:14

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    A kopci ci na niebiesko, jaki masz olej zalany, i kiedy zmieniałeś olez z filtrem (wiesz o tym że w nim trzeba co 12 miesięcy olej wymieniać z płukanką, tak masz w instrukcji, i ma być 5w40) sprawdzałeś zawory, do sprawdzenia nie musisz ściągać wałków rozrządu, przy uruchomieniu auta jaki ci stan oleju pokazuje, cały czas tak samo? Masz jakieś inne problemy z silnikiem ? Kompresje na cylindrach mierzyłeş? Ma być od 10,5 do 12PSI na każdym.
    Nie zauważyłem żeby na niebiesko kopcił, pakiet startowy zaraz po zakupie we wrześniu zeszłego roku, 5w30, teraz zalany ma być 5w40, przy uruchomieniu stan oleju pokazuje mniej więcej to co na bagnecie, i systematycznie ubywa 1l na 1000km, co do innych problemow to zaraz po uruchomieniu delikatnie faluja obroty przez ok minute potem wszystko ok, kompresja na cylindrach o ile sie nie myle byla mierzona przy ostatnim przeglądzie instalacji i wszystko w granicach normy... pytałem właściciela serwisu od głowic, ogarnięty gość z polecenia, powiedział że w 90% przypadkow po wymianie uszczelniaczy i regulacji zaworow, silnik dalej bierze olej i najprawdopodobniej olej ucieka na pierścieniach... zaznaczam że mechanik ze mnie żaden, moja wiedza to ogolniki i podstawy ;P

    - - - Updated - - -

    A i były też wymieniane uszczelki podstawy filtra oleju jakiś czas temu

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar szejk
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Zachodniopomorskie/Lubuskie
    Auto
    Alfa 159 2.4 210km Q4/159 2.0 JTDM TI
    Postów
    364

    Domyślnie

    I dobrze Ci gość powiedział. Olej zazwyczaj ubywa właśnie przez pierścienie, a sama wymiana uszczelniaczy mało kiedy pomaga. Czy nie lepiej Ci zrobić trochę większy remont?
    Były: Alfa SW 156 2004r 1.9 JTD 16v 140km, Alfa SW 159 2007r 2.4 JTDm Q4 210km
    Jest: Alfa SW 159 TI 2010r 2.0 JTDM 170km

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozyi
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Ruda Śl.
    Auto
    AR 159 1.8 MPI + LPG sedan
    Postów
    65

    Domyślnie

    Cytat Napisał szejk Zobacz post
    I dobrze Ci gość powiedział. Olej zazwyczaj ubywa właśnie przez pierścienie, a sama wymiana uszczelniaczy mało kiedy pomaga. Czy nie lepiej Ci zrobić trochę większy remont?
    jak najbardziej jestem za tak jak już wcześniej powiedziałem ... zwłaszcza, że zakład naprawdę ogarnięty, a i o cenę się tam nie muszę martwić, że ktoś mnie orżnie, bo to pewniak. Na tą chwilę jest problem ze ściągnięciem głowicy... liczę, że do jutra się z tym uporają, zawiozę głowicę i na środę powinna być do założenia.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Luck
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    KRA KNS
    Auto
    AR9 1,8 MPI LPG + Julka 1,4 TB
    Postów
    1,099

    Domyślnie

    A płyn chłodniczy w normie? Na jakim poziomie on się utrzymywał?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    12 2010
    Auto
    146 1.4TS, GTV 2.0TS, Giulia. Była: 159 2.0JTDm
    Postów
    686

    Domyślnie

    czy ten silnik nie ma wiele wspólnego z silnikiem opla? tam problem z braniem oleju jest bardziej znany i może bardziej opisany.

Podobne wątki

  1. Głowica
    Utworzone przez eMeFek w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2016, 23:11
  2. [159] Głowica
    Utworzone przez meser6 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-05-2015, 18:20
  3. Jtd głowica 16v do 8v
    Utworzone przez Dragos w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-02-2014, 13:15
  4. 1.6 TS Głowica
    Utworzone przez racestreet w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 09:47
  5. [156] Głowica od 2.0 TS do 1.8 TS
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 08:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory