Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 64

Temat: Kiedy używacie 6tego biegu - obroty silnika - wpływ na dwumas

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Pewnie, że lepiej redukować. Hamując silnikiem utrzymując obroty powyżej około 1300rpm nie spalasz w ogóle paliwa. A redukując z międzygazem nie szkodzisz dwumasowi i działaś na + dla komfortu pasażerów.

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    No tak ale podczas zasprzęglenia się silnika po zmianie biegu czuć że silnik szarpnie - nawet jeżeli zrobimy to bardzo delikatnie... Czy aby wtedy koło dwumasowe nie dostaje "strzału" ?
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Ja nie widzę problemu z hamowaniem silnikiem. Hamuje silnikiem zawsze i wszędzie, mój dwumas dojeździł do 210 kkm i zmieniłem go tylko dlatego, że ściągałem skrzynię i cały komplet sprzęgła wyglądał na zmęczony życiem, to wpadł nowy.

    Odnośnie 6 biegu przy 100-110 km/h. Dopóki jazda jest ze stałą prędkością to dwumas się jakoś strasznie nie męczy. Ale jakakolwiek zmiana prędkości czy podjazd pod górę to wysiłek i czuć to od razu i wtedy warto redukować.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Cytat Napisał takpoprostu Zobacz post
    No tak ale podczas zasprzęglenia się silnika po zmianie biegu czuć że silnik szarpnie - nawet jeżeli zrobimy to bardzo delikatnie... Czy aby wtedy koło dwumasowe nie dostaje "strzału" ?
    Dlatego piszę o redukowaniu z międzygazem. Nie takim jak w Roburze, tylko wciskasz sprzęgło -> pukasz gaz, żeby podwyższyć obroty do poziomu jaki będzie przy danej prędkości na zapinanym biegu -> puszczasz sprzęgło. Trochę praktyki i będziesz to robił bez żadnego szarpnięcia.

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Zielona Góra
    Auto
    Rover 45 iDT, Alfa Romeo 159 2.0 JTDm Imola 2 '11
    Postów
    75

    Domyślnie

    A jak się do tego wszystkiego ma jazda na jeszcze zimnym silniku i łagodne obchodzenie się z turbiną? Ja przyzwyczajony ze starego diesla, do momentu nie osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury biegi zmieniałem zawsze przy 2k obrotów, co w przypadku AR159 2.0 JTDM zaowocowało spalaniem w mieście w okolicach 11l/100km...

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,417

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o tempomat to jazda z nim nie zawsze bardziej się opłaca, tym bardziej w manualu. piszesz o 1500km, w zeszłym roku jechałem na wakacje 1250km z żona dzieckiem i bagażami, prędkości 120 - 160km/h i wyszła mi 5.6l, nie tykałem tempomatu i 6 wbijałem dopiero w okolicy 120km/h
    Niezwykłość Alfy Romeo polega na tym... że czasem jeździ...

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Macie problemy jakbyscie mieli tymi autami jezdzic wiecznie. Jesli zmieniliscie juz dwumase to i tak tego drugi raz nie zrobicie przed oddaniem auta na złom a jesli jeszcze tego nie zrobiliscie to i tak nie wiecie co robił z nim poprzedni właściciel. Ja mam zasade, aby nie ruszac z piskiem i nie zmieniac biegów jak na rajdzie oraz nie dusić silnika na obrotach, na których dostaje drgawek. Poza tym normalna jazda i nie zawracanie sobie dupy pierdołami. A już planowanie przejażdżki 1000 km jakby to było niewiadomo co to już paranoja. Od jednej wyprawy wakacyjnej dwumas sie nie rozpadnie, od pierwszych objawow do koniecznosci wymiany mozna przejezdzic w trasie dziesiatki tysiecy km...

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar SliwusBuu
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Mazda MX5 NBfl 1.8l, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm 2006r.; Alfa Romeo 156, 1.9 JTD 115KM - była
    Postów
    1,075

    Domyślnie

    Jasne, że stosując się do zasad eco drivingu na pochyleniach itp. można zaoszczędzić pare setek ml paliwa na 100km. Ale szczerze mówiąc nie chciałoby mi się. Wolę włączyć tempomat na autostradzie na 140, nie dotykać pedałów przez wiele km i rozkoszować się mijanymi kilometrami. Wiadomo, że jak jest duży ruch to się nie da, ale w większości przypadków wystarczy myśleć troche do przodu, żeby jechać bardzo płynnie i oszczędnie.

  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar Tha
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    159 Berlina TBi '10 (Progression)
    Postów
    66

    Domyślnie

    No temat ciekawy, ale chciałbym poczytać również jak do tego podchodzą właściciele turbobenzyny, którzy samochód mają już dłuższy czas (ponad rok).

    Od siebie dodam, że również staram się wejść przed zmianą biegu, dynamicznie wejść na obroty 2,5-3k. Oczywiście wiedząc, że przede mną nikogo nie ma. Spalanie rośnie bardzo szybko, ale równie szybko po osiągnięciu żądanej prędkości, albo zaczynam hamowanie silnikiem, albo wrzucam na luz (kiedy znam drogę i wiem, że nie trafię na światła). Swobodne toczenie to prawie zawsze mniejsze spalanie niż hamowanie silnikiem.
    Luz oczywiście odpada w przypadku nieciekawych warunków atmosferycznych.

    Uważam, że 5 sekund dynamicznego przyspieszania ze wskazaniem chwilowego spalania = 30-50l/100km to lepsza opcja niż przyspieszanie a'la niedzielny kierowca i męczenie silnika na niskich obrotach. Oczywiście nie chodzi mi o zrywanie asfaltu po wyłączeniu VDC ;]

    A wracając do clue tematu: 6stkę wrzucam kiedy wiem, że będę jechać najbliższe km z prędkością większą niż 80-100kmph. Staram się na piątce podciągnąć obroty podobnie jak napisałem wyżej. Trzeba korzystać z momentu obrotowego niekoniecznie zaczynając od jego "początku" (dla mojej wersji podobno od 1400 RPM).
    Ostatnio edytowane przez Tha ; 23-05-2016 o 15:21

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał marcinZG Zobacz post
    A jak się do tego wszystkiego ma jazda na jeszcze zimnym silniku i łagodne obchodzenie się z turbiną? Ja przyzwyczajony ze starego diesla, do momentu nie osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury biegi zmieniałem zawsze przy 2k obrotów, co w przypadku AR159 2.0 JTDM zaowocowało spalaniem w mieście w okolicach 11l/100km...
    I ja tak mam, jeżdżę po mieście na wyższych obrotach i 10-11 litrów to u mnie norma.
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

Podobne wątki

  1. [156] obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2024, 22:23
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 08:53
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. [159] ile mają mieć obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez mario33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 07:27
  5. [1.8 TS] Pompa ABS - obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory