Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Drgania karoserii na wolnych obrotach 2.4 JTDM.

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Jak zapalasz silnik masz może takie spore zatrzęsienie budą, może to też występować przy gaszeniu silnika, mialem kiedyś 2.4 jtd 20v, z tego co wiem jest to znany problem, na ogół może to być problem z 1szym cylindrem, może nie chodzić, korektry wtrysków musisz zrobić, możesz też to sprawdzić na hardcora, wysuń na moment wtyczke od wtrysku tą od impulsu elektryczną i zaraz wsuń, w momencie wysunięcia, powinien silnik zaaragawać takim małym zejściem z obrotów, zrób tak na wszystkich cylindrach, jeżeli na którymś nie bedzie reakcji to znaczy że ten tłok ci nie chodzi, nie powinno się tak robić, lepiej korektry sprawdzić, ale jak to zrobisz szybko, to nie powinno się nic stać, w moim bylym 2.4 miałem tak że 1wszy cylinder miał 4.5 przelewu i on nie chodził, i to było powodem wibracji w kabinie, po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 22-05-2016 o 16:09

  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    159
    Postów
    28

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Jak zapalasz silnik masz może takie spore zatrzęsienie budą, może to też występować przy gaszeniu silnika.
    Nie Tylko i wyłącznie na biegu jałowym jak jest rozgrzany

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Jak zapalasz silnik masz może takie spore zatrzęsienie budą, może to też występować przy gaszeniu silnika, mialem kiedyś 2.4 jtd 20v, z tego co wiem jest to znany problem, na ogół może to być problem z 1szym cylindrem, może nie chodzić, korektry wtrysków musisz zrobić, możesz też to sprawdzić na hardcora, wysuń na moment wtyczke od wtrysku tą od impulsu elektryczną i zaraz wsuń, w momencie wysunięcia, powinien silnik zaaragawać takim małym zejściem z obrotów, zrób tak na wszystkich cylindrach, jeżeli na którymś nie bedzie reakcji to znaczy że ten tłok ci nie chodzi, nie powinno się tak robić, lepiej korektry sprawdzić, ale jak to zrobisz szybko, to nie powinno się nic stać, w moim bylym 2.4 miałem tak że 1wszy cylinder miał 4.5 przelewu i on nie chodził, i to było powodem wibracji w kabinie, po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
    U mnie przy zapalaniu jest spore zatrzesienie autem... Jaki byl u Ciebie koszt naprawy? Wystarczy wtryski zrobic czy jak wyglada naprawa?

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez Rav3k ; 22-05-2016 o 20:37

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Wiesz, nie pamiętam dokładnie było to jakieś 4 lata temu, ale też zgłupiałem na początku ,sprzęgło , dwumas, poduszki wymieniłem, i na korektach wyszło, że 1 cylinder od rozrządu miał 4.5 przelewu, i ostatni 2.5, wiadomo, że neutralna dawka ma być 0.5 na wtryski. Zrobiłem ten test który opisałem, okazało się że nie reaguje na 1 cylinder (nie chodził). Ogólnie to się wtryskami zająłem, a ta Alfa to był to stary łup, nie chciałem w nowe inwestować a więc kupiłem 2 używane sprawdzane na maszynie, wymieniliśmy, w 20V trzeba było jeszcze każdy adaptować. po odpaleniu jak ręką odjął usłyszałem rasowy typowy diesel a wcześniej jak traktor chodził, zrobiliśmy jeszcze raz korekty , wszystkie miały 0.5.
    Można zrobić ten test który opisałem, lub sprawdzić korekty, tak żeby wiedzieć który wtrysk kuleje, wtryski można kupić nowe (koszt zależny do danego modelu silnika) wysłać do regeneracji (to połowa cena nowego), albo tak jak ja - kupić sprawdzane używki. wymiana jest taka, możesz go spróbować sam wyjąć, albo u mechaniora bo ma specjalne zaciski do wyjmowania wtrysków, jak nie wyjdzie to masz problem i do duży ( na youtube zobacz, jak goście wtryski wyciągają )
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 22-05-2016 o 21:07

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Piszesz, że drgania mogą być spowodowane wymianą rozrządu przed zakupem....wnioskuję, że to Twoje nowe auto i nie jesteś przyzwyczajony do drgań. Prawda jest taka, że te 5 cyl chodzi tragicznie. Drgania silnika przenoszone do wnętrza nie przystoją tej klasie auta. Wiem , że zaraz odezwą się głosy, że moja Alfa to złom, a w innych to nie ma drgań etc. Diesel w Alfie to zło konieczne.

    około 4:30 minuty https://www.youtube.com/watch?v=fkAsUbpx3gE
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maarkuss
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Kraków - Glasgow
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.8 MPI
    Postów
    316

    Domyślnie

    Ogulnie to mam pytanie, czy kupiłeś ten samochód z takimi drganiami? Czy był jakiś inny powód jak to zaistniało
    Ostatnio edytowane przez maarkuss ; 24-05-2016 o 15:23

  7. #17
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał maarkuss Zobacz post
    Ogulbue to mam pytanie, czy kupiłeś ten samochód z takimi drgabiami? Czy był jakiś inny powód jak to zaistniało
    Nie miałem jeszcze w rękach takiej 2.4 JTDm, która po rozgrzaniu silnika nie przenosiłaby lekkich wibracji jednostki napędowej na nadwozie. Można to zminimalizować, podnosząc lekko obroty jałowe (przeprogramowanie centralki).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. drgania silnika i kierownicy na wolnych obrotach
    Utworzone przez tomek156jtd w dziale 156
    Odpowiedzi: 58
    Ostatni post / autor: 15-02-2017, 01:21
  2. drgania maski przy wolnych obrotach
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 08:38
  3. [164] drgania na wolnych obrotach
    Utworzone przez kociniak08 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 19:46
  4. Szarpania (5 bieg), drgania na wolnych obrotach
    Utworzone przez september w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-03-2010, 17:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory