Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7571
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    karlum mam nadzieje ze tak bedzie. Widze pewna analogie do polityki Lancii a to nie napawa optymizmem, licze wiec, ze
    Giulia bedzie punktem zwrotnym dla AR
    Jeździłem Alfą, Lancią i Fiatem. Alfa i Lancia niby aspirowały do klasy premium ale w tych samochodach zawsze czegoś brakowało we wnętrzu. Jak to mówią wszyscy - diabeł tkwi w szczegółach. W Lancii Muse denerwowały mnie obleśne pokrętła od klimatyzacji rodem ze starej pandy, a to auto w tej wersji kosztowało prawie 20k euro. W nowej Delcie - różna jakość plastiku w wewnątrz, różna ziarnistość, kolory. Gdyby te auta kosztowały 30% mniej nie byłoby problemu. To co jest wielkim plusem nowej Alfy (a widziałem tylko wersje testowe) to jest jakość montażu, która pierwszy raz występuje we włoskim aucie. Niewiele ustępuje niemieckim samochodom. Lancia nigdy nie wyszła poza Europę i raczej kojarzy się ją z rajdówkami a nie luksusowymi czy sportowymi autami. Więc prócz Delty, która w wersji Integrale trzyma cenę i ma status kultowej to reszta w moim takim odczuciu to były trochę lepsze wersje Fiata. Z Alfą jest jednak inaczej bo Spider, 75, 156 czy nawet 147 są samochodami chwytającymi za serce... W Cromie gdzie już jakość montażu jest fajna (u mnie przy 200km prócz podłokietnika nic nie skrzypi z deski) też czegoś brakuje by było takie "łał". A Croma zaczynała się cenowo od 22k euro, więc była droga. I mimo, że jest całkiem niezłym samochodem jeżeli chodzi o komfort, objętość czy awaryjność. Ale w środku nie ma tego poczucia dobrego wykończenia. Niemcy już dawno to pojęli.
    Tu gra idzie o to by Alfa stała się marką światową. Fiat w Chinach sprzedawał 10 tysięcy aut rocznie, a samo Audi prawie 1 mln sztuk. Niemcy wygrywają bo są obecni wszędzie. W USA, Azji, Europie.
    Myślę, że Alfa będzie takim punktem zwrotnym. Znam wielu Włochów, którzy chętnie wzięliby Alfę, Fiata płacąc nawet duże pieniądze, ale chcą ładnie i porządnie wykończonego auta (przynajmniej jak jest nowe). A ta Alfa jest pierwszą porządnie zmontowaną Alfą w XXI wieku

  2. #7572
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Stelvio '18 280KM
    Postów
    241

    Domyślnie Alfa Giulia- 2015

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Jeździłem Alfą, Lancią i Fiatem. Alfa i Lancia niby aspirowały do klasy premium ale w tych samochodach zawsze czegoś brakowało we wnętrzu. Jak to mówią wszyscy - diabeł tkwi w szczegółach. W Lancii Muse denerwowały mnie obleśne pokrętła od klimatyzacji rodem ze starej pandy, a to auto w tej wersji kosztowało prawie 20k euro. W nowej Delcie - różna jakość plastiku w wewnątrz, różna ziarnistość, kolory. Gdyby te auta kosztowały 30% mniej nie byłoby problemu. To co jest wielkim plusem nowej Alfy (a widziałem tylko wersje testowe) to jest jakość montażu, która pierwszy raz występuje we włoskim aucie. Niewiele ustępuje niemieckim samochodom. Lancia nigdy nie wyszła poza Europę i raczej kojarzy się ją z rajdówkami a nie luksusowymi czy sportowymi autami. Więc prócz Delty, która w wersji Integrale trzyma cenę i ma status kultowej to reszta w moim takim odczuciu to były trochę lepsze wersje Fiata. Z Alfą jest jednak inaczej bo Spider, 75, 156 czy nawet 147 są samochodami chwytającymi za serce... W Cromie gdzie już jakość montażu jest fajna (u mnie przy 200km prócz podłokietnika nic nie skrzypi z deski) też czegoś brakuje by było takie "łał". A Croma zaczynała się cenowo od 22k euro, więc była droga. I mimo, że jest całkiem niezłym samochodem jeżeli chodzi o komfort, objętość czy awaryjność. Ale w środku nie ma tego poczucia dobrego wykończenia. Niemcy już dawno to pojęli.
    Tu gra idzie o to by Alfa stała się marką światową. Fiat w Chinach sprzedawał 10 tysięcy aut rocznie, a samo Audi prawie 1 mln sztuk. Niemcy wygrywają bo są obecni wszędzie. W USA, Azji, Europie.
    Myślę, że Alfa będzie takim punktem zwrotnym. Znam wielu Włochów, którzy chętnie wzięliby Alfę, Fiata płacąc nawet duże pieniądze, ale chcą ładnie i porządnie wykończonego auta (przynajmniej jak jest nowe). A ta Alfa jest pierwszą porządnie zmontowaną Alfą w XXI wieku

    Chyba pierwsza porządanie zmontowaną Alfą była 159 mam porównanie od 145, 156 poprzez 147 a Gulliette macałem ( przedliftem )
    I daleko jej było do mojej wtedy nie całej 5- cioletniej 159-tki
    Gulia raczej nie będzie gorsza, no i jest rwd na dodatek tańsze niż BMW a wiadomo ze produkcja rwd jest droższa niż fwd ( pracowałem w automotive to wiem).


    Send from IOS with Tapatalk
    Ostatnio edytowane przez variatore ; 24-05-2016 o 15:34
    Była 145 boxer, 159 selespeed, 147 JTD rosso skóra i 159 SW 1.9 QTRONIC '08, Mazda2, Stelvio 280KM '18 Snow White

  3. #7573
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    tak czytam wpisy z ostatnich dwóch dni....wielu kolegów podnieca się tutaj strasznie wysokimi cenami i udowadnia, że takie ceny własnie są słuszne...
    ja pierwszy raz widzę klientów, którzy się cieszą, że za towar muszą zapłacić worek kasy...
    no owszem, od pewnego poziomu zarobków i fortuny takie rzeczy mają znaczenie ale alfa romeo ma chyba nie zadowalać garaże szejków i róznych Kulczyków ale chce sprzedawać rocznie pół miliona pojazdów.

    No ale ok, cieszmy się, że będzie drogo. Ja se nawet szampana odpalę. Takiego drogiego. Z Francji.

  4. #7574
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    tak czytam wpisy z ostatnich dwóch dni....wielu kolegów podnieca się tutaj strasznie wysokimi cenami i udowadnia, że takie ceny własnie są słuszne...
    ja pierwszy raz widzę klientów, którzy się cieszą, że za towar muszą zapłacić worek kasy...
    no owszem, od pewnego poziomu zarobków i fortuny takie rzeczy mają znaczenie ale alfa romeo ma chyba nie zadowalać garaże szejków i róznych Kulczyków ale chce sprzedawać rocznie pół miliona pojazdów.

    No ale ok, cieszmy się, że będzie drogo. Ja se nawet szampana odpalę. Takiego drogiego. Z Francji.
    Cześć KRS.
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  5. #7575
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wichura87 Zobacz post
    Proponuję porównać ceny Iphonów do modeli z tej samej półki oferowanych przez konkurencję. Powielanie stereotypu o drogich telefonach Apple jest śmieszne, bo ceny flagowych na przykład Samsungów są równie wysokie.
    Poraz kolejny pluję sobie w brodę, że nie napisałem "np. iPhone'ów", bo niektórzy wszystko biorą strasznie dosłownie...
    To mogą być równie dobrze Samsung'i, Huawei'e itd
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  6. #7576
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Bo wiesz, to jest tak, że Kia czy Huyndai, Skoda itd wchodzą na rynek ceną (i jakością, wersjami, marketingiem itd). Alfa uważa się za klasę z wyższej półki a więc i powinna być droższa. Ale problem w tym, że Alfa wraca z zaświatów, z niebytu i jakoś trudno sobie wyobrazić te kolejki Helmutów i Jean Pierrów, zamawiajacych nieznane im auto w cenie znanych im aut, w dużej cenie, dodajmy bo to ma kluczowe znaczenie.

  7. #7577
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Anderson, chyba nie ogarniasz, że auta się nie kupuje w tych czasach za gotówkę (bądź jednym przelewem), tylko płaci się w ratach leasingowych (albo kredytowych). Trochę to inaczej wtedy wygląda... Zrób sobie symulacje z podstawowych kalkulatorów.
    Oczywiście suma sumarum wyjdzie więcej, ale rozłożone na raty nie wygląda strasznie.


    ... a żyje się raz!
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  8. #7578
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 1.8 TS; 159 1.9 JTDm 150 KM; Stelvio veloce ti 280 KM
    Postów
    20
    Ostatnio edytowane przez mikus233 ; 24-05-2016 o 17:24

  9. #7579
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,467

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Anderson, chyba nie ogarniasz, że auta się nie kupuje w tych czasach za gotówkę (bądź jednym przelewem), tylko płaci się w ratach leasingowych (albo kredytowych). Trochę to inaczej wtedy wygląda... Zrób sobie symulacje z podstawowych kalkulatorów.
    Oczywiście suma sumarum wyjdzie więcej, ale rozłożone na raty nie wygląda strasznie.


    ... a żyje się raz!
    No to pułapka, bo "się wydaje" że to mniej, ale jest "do wydania" łacznie więcej. I zarobić - trzeba na to prawdziwe więcej , a nie wydające się mniej więc - tu godzinkę dłużej popracować, tam w sob/niedz, dyżurek jeden, drufi itd itp - więc mieć po troszku mniej czasu swojego czyli mniej "raz żyć" . Sprzedać o to "więcej wydać" trzeba więcej swojego czasu. Czy warto hmm .
    Czy raty takie, czy śmakie - żeby to czy inny zakup był przyjemny, to po prostu nie może wpływać w jakikolwiek sposób na dotychczasowe życie. A bo to tylko kilka stówek wyższa rata miesięczna. Ale jeśli to zmusza do większego wysiłku, większego nakładu pracy czy oszczędnosci na innych polach - to coś na co nie bardzo nas stać. Lub pasja, czy opętanie Ale trudno o pasji mówić w przypadku wozu komercyjnego, jeszcze nie mogącego w zaden emocjonalny sposób przemawiać.
    Tak że ostrożnie z tym że nie wyfgląda strasznie bo tylko kilka stówek więcej czy tak samo ale " roczek" więcej.

  10. #7580
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,569

    Domyślnie

    Cytat Napisał Luke77 Zobacz post
    Kogo tu poniosło? Może płyta podłogowa też jest ta sama?

    Sent from my SM-G928F using Tapatalk
    Uczepiłeś się tej płyty podłogowej jak....okrętu!! Płyta podłogowa to nie wszystko- Miałeś Bravo? - ile pokonałeś km?- bo coś mi się wydaje że najwięcej mają do powiedzenia teoretycy gawędziarze.
    Miałem bravo 5 lat, przejechałem nim ponad 100 tkm, Julkę od niespełna roku i pokonane 40 tkm - owszem wygląd inny bo tak ma być ale technicznie naprawdę podobne auta więć przepraszam bardzo- nie róbmy z alfy mitycznej mega marki bo nim nie jest i zaczyna to robić się naprawdę śmieszne.
    a o jakości i trwałości hmmm.... przemilczę to bo jak za każdym razem wsiadam do Julki to mam wrażenie że samochód z premedytacją wykonano z najbardziej szajsowatego plastiku. Zrobić Ci zdjęcia poprzecieranych na szwach poszyć foteli po 35 tkm?

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory