Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7601
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    ..
    Gamą modeli moze i sie nie jezdzi ale czasem zmienia sie segment i niestety Alfa nie daje duzej mozliwosci pozostania wiernym marce.
    To prawda, tylko tu dylemat - czy marce która się kojarzy (kiedyś przynajmniej) z lekkimi, zwinnymi, reaktywnymi, z charakterem i dla kierowcy wozami, eleganckimi przy okazji i ze stylem - tak niechcący jakby lecz i tak lepszym niż wysilony masy konkurentów. Czy i jak w takie skojarzenia i wizerunek wpisać - rodzinne wielgachne kombi ? czy ordynarnego (z założenia) SUV'a ? - sprzedawać ilość, czy być "wiernym" ? nie wiem. Niech się szefostwo w AR martwi tym. Ale wszystkiego się połączyć nie da. Niejednemu nie podoba się masa takich samych (choć niby innych - w różnych segmentach) audików i BMW na ulicach, urawniłowka taka. Alfa to alfa, zawsze coś rzadszego i innego.

  2. #7602
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Co trudnego jest w zrozumieniu przewagi RWD nad resztą napędów?
    - napęd na tył to możliwość przeniesienia dużej mocy (ograniczenia FWD to kiedyś 200, a dziś około 300KM mocy przy ogromnej ingerencji elektroniki),
    - RWD jest lżejsze i bardziej ekonomiczne od AWD,
    - zwiększa się promień skrętu,
    - poprawia się rozkład mas,
    - zmniejszenie masy nieresorowalnej na kołach przednich i odpada wymienianie co chwilę osłon przegubów i samych przegubów - choć rzeczywiście w zamian trzeba przyglądać się podporze wału - jednak dużo rzadziej!
    - coś, czego nie rozumieją ludzie którzy boją się lekkich uślizgów tylnej osi - bardzo łatwo kontroluje się ten poślizg w RWD, w FWD trzeba baczniej się pilnować,
    - zawieszenie i przeniesienia napędu RWD jest bardziej żywotne, od FWD, bo przednie koła sterują, a tylne napędzają,

    Na koniec - tak, najlepszy kierowca wyścigowy w historii Polski, jakim niewątpliwie jest Bobby K. (R. Kubica), w wielu wywiadach podkreśla, że On woli podsterowność od nadsterowności - ale to wynika z kunsztu jego pracy i unikania straty trakcji/przyczepności podczas wyciskania milisekund na okrążeniu. Większość kierowców rajdowych natomiast woli nadsterowność (np. na szutrze, śniegu itp.) bo mogą skontrować i ciąć zakręt bokiem, o ile to możliwe.

    A wracając do tematu - ciężko się czyta wasze zarzuty, że doposażona Giulia będzie kosztować pod 200000 PLN. Polska to minimalny target dla tego modelu, pisałem wielokrotnie, o niskich zarobkach jako głównej przyczynie, ale zdanie podtrzymuję. Dla "zachodniej" rodziny w dobrze zarabiającymi rodzicami wydatek 40k EUR na samochód to nie jest szczyt możliwości, bo są w stanie odłożyć takie pieniądze w kilka lat. My się dusimy na naszym post-peerelowskim piekiełku, gdzie wszyscy skaczą sobie do gardeł o bzdurne grosze.


    A tak w ogóle to Quattroroute pocisnął Giulią na słabej wiejskiej drodze i z tego co widać prowadziła się b.dobrze:



    L.

  3. #7603
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar FerraEnzo
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Giulietta 2.0 jtdm (170cv)
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    Moja wypowiedz ktora czesciowo zacytowal radosuaf dotyczyla konkurencji z ktora ma sie bic Alfa, i jej aspiracji zeby rownac do "premium".

    Gamą modeli moze i sie nie jezdzi ale czasem zmienia sie segment i niestety Alfa nie daje duzej mozliwosci pozostania wiernym marce.
    A może by tak skończyć jojczeć i cieszyć się tym, ze marka ma szanse wstać z kolan ?
    Alfa szykuje ofensywę i najbliższe lata będą kluczowe - Giulia już wychodzi, SUV ma być w 2017, następca Giulietty tez do dwóch lat powinien się pojawić (polecam nowy auto świat). Niemiecka gazeta pieje nad designem nowych alf i widzi w nich silnego konkurenta dla niemieckiej trójcy a przynajmniej dla BMW i Audi...
    A no forum zawsze się trafi maruder, a to cena z dupy, a to źle wykończona a to w ogóle paskudna bo tak się napisze...
    Dajcie już spokój, alfa musi nadrobić kilka zmarnowanych lat. Wiadomo, że od razu nie mają szans walecznie wejść na rynek. A Giulią mierzą w USA...i tam mają szanse, ze względu na smaczki jakie to auto posiada - ogromne łopatki za kierownicą jak w ferrari, start/stop na kierownicy, ruchomy przedni spoiler (qv), system dna, no i design i historia marki - amerykańce uwielbiają takie bajery.
    Moim zdaniem będzie dobrze! Trzeba się cieszyć, ze nie zaorali marki vide SAAB.

  4. #7604
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Kolego Ludvigus jakim cudem RWD ma być lżejsze (i ekonomiczniejsze) jeżeli ma dodatkowe elementy które w AWD nie występują co to za bzdury
    Pozdrawiam forumowiczów

  5. #7605
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    70

    Domyślnie

    Cytat Napisał mks Zobacz post
    Parę dni temu zadałem pytanie, ale nikt z narzekających na cenę Giulii na nie nie odpowiedział

    ILE MIAŁA BY KOSZTOWAĆ GIULIA, ŻEBYŚCIE NIE NARZEKALI, ŻE JEST DROGA ?
    Ja nie narzekam, ale stwierdzam fakt: To drogie auto. Nie bardzo drogie, ale drogie. Tania Alfa to oksymoron.
    Dla mnie drogie to takie, co kosztuje więcej niż moje półroczne dochody netto, a tanie to takie, które mogę kupić bez kredytu, płacąc gotówką. Taka subiektywna miara.

  6. #7606
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    ILE MIAŁA BY KOSZTOWAĆ GIULIA, ŻEBYŚCIE NIE NARZEKALI, ŻE JEST DROGA ?
    Adekwatnie do tego czym jest czyli środkiem transportu. Biorąc pod uwagę to, że to "nowość" to okolice 100000 byłyby do przełknięcia.

  7. #7607
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SY
    Auto
    Julietta
    Postów
    137

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    To prawda, tylko tu dylemat - czy marce która się kojarzy (kiedyś przynajmniej) z lekkimi, zwinnymi, reaktywnymi, z charakterem i dla kierowcy wozami, eleganckimi przy okazji i ze stylem - tak niechcący jakby lecz i tak lepszym niż wysilony masy konkurentów. Czy i jak w takie skojarzenia i wizerunek wpisać - rodzinne wielgachne kombi ? czy ordynarnego (z założenia) SUV'a ? - sprzedawać ilość, czy być "wiernym" ? nie wiem. Niech się szefostwo w AR martwi tym. Ale wszystkiego się połączyć nie da. Niejednemu nie podoba się masa takich samych (choć niby innych - w różnych segmentach) audików i BMW na ulicach, urawniłowka taka. Alfa to alfa, zawsze coś rzadszego i innego.
    Dobrze napisales, ja caly czas polemizuje z twierdzeniem ze Alfa bedzie konkurowac z markami premium, z tym sie nie zgodze, wiele czynnikow sie sklada na to premium i niestety Alfa ich nie spelnia. Niech pozostanie kapryszna wloszka o oryginalnej linii i sportowym zacieciu, nie wciskajmy jej na sile tam gdzie nie pasuje.
    Ostatnio edytowane przez adamku111 ; 26-05-2016 o 09:31

  8. #7608
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    A co przeszkadza być autem o sportowej duszy i jednocześnie być tak zwanym Premium? Alfa była zawsze droga. Moja 147 kosztowała 24600 euro a jest wersja progression z manualną klimatyzacją i z ASR. Diesel 115 koni. I co mnie wkurza? Ten srebrny plastik dookoła radia, który psuje całkiem nieźle zaprojektowane wnętrze. Ilu potencjalnych klientów takie detale potrafiły zniechęcić?
    Widziałem wnętrze Gulii na żywo i robi dobre wrażenie. Nie ustępuje trójcy niemieckiej, a jest sporo klientów, którzy pojeździliby czymś innym niż auta niemieckie a równocześnie dobrze wykończonym.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez karluum ; 26-05-2016 o 10:10

  9. #7609
    Użytkownik Świeżak Avatar thunderbird
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Okolice Zamościa / Tarnobrzeg
    Auto
    AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS Nero Carbonio
    Postów
    215

    Domyślnie

    Panowie,

    Nie chce mi sie grzebac w 760 stronach tego tematu. Czy mógłby ktoś z Was podrzucic zdjęcia Giulii na felgach 16" i 17" ? Ciekawi mnie jak auto wyglada na standardowych kołachz wersji Giulia i Super.
    Zakladam, ze opcja malowania zaciskow na kilka kolorow oznacza, ze beda to czterotłoczkowe zaciski, podobne do tych ze 159 w wersji 2,4 i wersjach sport i sport plus? Gdyby malowali zwykle zaciski, to bylaby lekka zenada .

    Pozdrawiam
    "...Alfa 159, the fact that you're breathing doesn't mean you're alive..."
    BMW G01 LCI M40i 360PS/AR Stelvio 2,0 Multiair 200PS (2019-...)/Lexus IS200t 245PS (2016-2019) / AR 159 Sedan 2,0JTDM 170PS @206PS/420Nm Nero Carbonio (2011-2016) / AR 156 Sedan 2,4JTD CF3 140PS Nero fuoco (2008-2011)

  10. #7610
    Użytkownik Rowerzysta Avatar mks
    Dołączył
    06 2015
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    Giulia Veloce '24
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Adekwatnie do tego czym jest czyli środkiem transportu. Biorąc pod uwagę to, że to "nowość" to okolice 100000 byłyby do przełknięcia.

    Czyli miałaby być najtańszym autem w klasie ? i droższym o jakieś 5-10% od auta kompaktowego o tym samym poziomie wyposażenia ?

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory