Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 64

Temat: Kiedy używacie 6tego biegu - obroty silnika - wpływ na dwumas

  1. #51
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2016
    Auto
    Brak
    Postów
    205

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    No właśnie "co ja tu robię?" ...powiedziała krowa wyciągnięta przez wędkarza z jeziora.
    Kończą się argumenty, zaczynają się wyzwiska?
    Z mojej strony koniec offtopu a temat uwazam za bardzo sensowny. Dodam tylko ze w samochodach grupy VW biegi zazwyczaj zmieniamy wczesniej niz w samochodach grupy fiat ze wzgledu na wczesniejsze wkrecanie sie turbiny, dlatego temat ma duzy sens

    Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

  2. #52
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Jarocin, Poznan
    Auto
    Alfa 147 1.9 jtdm 16v 150km fl, Alfa Giulietta 2016 1.4 M-Air.
    Postów
    107

    Domyślnie

    Moim zdaniem trzeba starać się nie jeździć poniżej 1500 obrotów i dwumasa powinna mieć się dobrze. Krótko mówiąć 4 bieg powyżej 50, 5 bieg 70, 6 bieg powyżej 90 km/h i dwumasa nie będzie męczona. Dodatkowo oczywiście zasada, że czasami warto pojeździć na wyższych obrotach oraz nie wjeżdżać pod górkę na 6 biegu. Pozdrawiam.

  3. #53
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar djrobertos
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Brera 2.0 JTDm 10'
    Postów
    302

    Domyślnie

    Cytat Napisał takpoprostu Zobacz post
    Kurczę ale ja nie chce by mnie ktoś uczył jeździć... Pytałem tylko jak się mają niskie obroty na długich dystansach do obciążenia dwumasy... Czy to takie złe pytanie ?
    Generalnie najbardziej szkodliwa dla dwumasy jest jazda przy obrotach, które powodują, że wpada w niebezpieczny rezonans (duże drgania). Im wyższy bieg, tym punkt, w którym kończą się niebezpieczne drgania przesuwa się wyżej. Pozwoliłem sobie narysować prosty, przykładowy rysuneczek w PaintCadzie (przepraszam, w pracy nie mam innych narzędzi ), który mam nadzieję zobrazuje mniej więcej jak to wygląda w praktyce. Kolorem czerwonym oznaczyłem obroty na danym biegu, przy których z dużym prawdopodobieństwem mogą wystąpić drgania silnika.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	dwum.png
Wyświetleń:	33
Rozmiar:	10.4 KB
ID:	201883

    * Przedstawione na wykresie wartości są czysto przypadkowe, mające na celu ukazanie jedynie zasadę działania. Autor nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie koła dwumasowego w wyniku nieprawidłowej eksploatacji samochodu przez użytkowników forum alfaholicy. Poprzez użytkowników rozumie się również osoby niezarejestrowane, boty i każde inne stworzenie oglądające tę stronę.
    Ostatnio edytowane przez djrobertos ; 25-05-2016 o 13:49

  4. #54
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    156 2.5 v6,159 2.4
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał djrobertos Zobacz post
    Generalnie najbardziej szkodliwa dla dwumasy jest jazda przy obrotach, które powodują, że wpada w niebezpieczny rezonans (duże drgania). Im wyższy bieg, tym punkt, w którym kończą się niebezpieczne drgania przesuwa się wyżej. Pozwoliłem sobie narysować prosty, przykładowy rysuneczek w PaintCadzie (przepraszam, w pracy nie mam innych narzędzi ), który mam nadzieję zobrazuje mniej więcej jak to wygląda w praktyce. Kolorem czerwonym oznaczyłem obroty na danym biegu, przy których z dużym prawdopodobieństwem mogą wystąpić drgania silnika.
    Właśnie miałem coś podobnego napisać,np. na trójce 1500 obrotów jest mniej więcej jeszcze ok ale na 4,5,6 już niekoniecznie.Połowa ludzi jeżdzi nie zmieniając odpowiednio biegów,pewnie z niewiedzy,lenistwa,oszczędności co doskonale widać na ulicach,czy jako pasażer.Temat jak najbardziej ok.

  5. #55
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Trzeba też dodać, że to dotyczy jazdy pod obciążeniem, czyli but w podłogę lub jazda pod górkę. Jazda z jednostajną prędkością nawet 1200obr na 6 biegu nie ma wpływu na dwumasę.

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  6. #56
    Użytkownik Świeżak Avatar Tha
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    159 Berlina TBi '10 (Progression)
    Postów
    66

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Trzeba też dodać, że to dotyczy jazdy pod obciążeniem, czyli but w podłogę lub jazda pod górkę. Jazda z jednostajną prędkością nawet 1200obr na 6 biegu nie ma wpływu na dwumasę.
    I to jest jedna z najważniejszych informacji w tym temacie.
    Dwumasa dostaje po dupie w momencie używania gazu (im płynniej go użyjemy, tym lepiej).

    Nie wydaje mi się, żeby jazda na tempomacie przy tych 1200RPM miała zużywać DM. No chyba, że źle myślę, to proszę o wyprowadzenie z błędu wcześniej niż później ;]

    Mam pytanie do tych, którzy nie czują potrzeby "dbania o dwumasę" i wyznających zasadę "samochód dla mnie, nie ja dla samochodu": Po ciśnięciu 30min po autostradzie 200kmph i zjeździe na stację czekacie na wystudzenie turbiny czy nie?

    Naśmiewanie się z tematu jest słabe, nie każdy jest takim specem, że po pierwszym odpaleniu AR już wszystko o niej wie.
    Skoro temat wygląda jak "książka do nauki pływania" to połowa wszystkich for tak wygląda, bo ludzie pytają o rzeczy, których jeszcze nie wiedzą. Deal with it.

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar viader
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa 166 FL 2,4 jtdm 20V, 159SW 1,75 TBI TI
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Jak zjeżdżam z autostrady to chwilę czekam na ostudzenie, ale na co dzień nie. Kilka minut spokojnej jazdy przy poszukiwaniach miejsca do zaparkowania wystarcza.

    Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

  8. #58
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tha Zobacz post
    I to jest jedna z najważniejszych informacji w tym temacie.
    Dwumasa dostaje po dupie w momencie używania gazu (im płynniej go użyjemy, tym lepiej).

    Nie wydaje mi się, żeby jazda na tempomacie przy tych 1200RPM miała zużywać DM. No chyba, że źle myślę, to proszę o wyprowadzenie z błędu wcześniej niż później ;]

    Mam pytanie do tych, którzy nie czują potrzeby "dbania o dwumasę" i wyznających zasadę "samochód dla mnie, nie ja dla samochodu": Po ciśnięciu 30min po autostradzie 200kmph i zjeździe na stację czekacie na wystudzenie turbiny czy nie?

    Naśmiewanie się z tematu jest słabe, nie każdy jest takim specem, że po pierwszym odpaleniu AR już wszystko o niej wie.
    Skoro temat wygląda jak "książka do nauki pływania" to połowa wszystkich for tak wygląda, bo ludzie pytają o rzeczy, których jeszcze nie wiedzą. Deal with it.

    Nigdy nie zjeżdżam z autostrady na stację bo na forum "grosz do grosza" zadałem pytanie i odpowiedzieli, że tam jest za drogo.
    Poza tym nie wolno jeździć 200 km/h bo na forum "Suszarka nie tylko dla fryzjerów" zadałem pytanie i powiedzieli, że to grozi mandatem.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  9. #59
    Użytkownik Świeżak Avatar Tha
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    159 Berlina TBi '10 (Progression)
    Postów
    66

    Domyślnie

    No dokładnie, trzeba we wszystkim znaleźć złoty środek.
    Nikt nikomu nie mówi, że ma jeździć na obrotach powyżej 2k, bo za 300 metrów mu padnie dwumasa i będzie musiał dołączyć do klubu laweciarzy.
    Z drugiej strony nie ma sensu deprecjonować jakiejkolwiek chęci lepszego traktowania swojego samochodu. Takie zachowanie należy chwalić i takie tematy powinny powstawać.

    Jeden spędzi 2 dni na myciu+glinkowaniu+spłukiwaniu+czyszczeniu+woskowa niu, a drugi pojedzie na myjnię automatyczną, bo przecież samochód jest dla niego, a nie on dla samochodu i on tracić czasu nie chce . Się lakier pobrudzi to się lakier szybko umyje.
    Jeden pojedzie 100km do serwisu, żeby obniżyć graniczną temperaturę załączenia chłodnicy, co dla drugiego będzie tylko fanaberią, bo co ma się zepsuć, niech się psuje.

  10. #60
    Użytkownik Rowerzysta Avatar takpoprostu
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Czarnków
    Auto
    159 SW 1,9 jtdm 16v 2006r
    Postów
    461

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Nigdy nie zjeżdżam z autostrady na stację bo na forum "grosz do grosza" zadałem pytanie i odpowiedzieli, że tam jest za drogo.
    Poza tym nie wolno jeździć 200 km/h bo na forum "Suszarka nie tylko dla fryzjerów" zadałem pytanie i powiedzieli, że to grozi mandatem.
    Czy to świetny kolor Twojego auta sprawia że jesteś takim pewnym siebie ironistą ?
    Alfa Romeo

    145 2.0 TS --> 156 2.0 TS --> 156 lift 2.0 JTS --> 159 1.9 JTDM

Podobne wątki

  1. [156] obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez alces1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 14-02-2024, 22:23
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 08:53
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. [159] ile mają mieć obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez mario33 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 07:27
  5. [1.8 TS] Pompa ABS - obroty silnika na biegu jałowym
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory