Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7611
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Adekwatnie do tego czym jest czyli środkiem transportu. Biorąc pod uwagę to, że to "nowość" to okolice 100000 byłyby do przełknięcia.
    Jeszcze łatwiej byłoby"przełknąć" gdyby była dodatkiem w celofanie do SUPER EKSPRESU, albo innego śmiecia.
    Najlepiej wydanie weekendowe - bo to jednak nowość, co przynajmniej zostało dostrzeżone.

    A może jednak nie, bo trzeba by "wywalić" ze 2 złote na "tygodnik", i też mogłoby okazać się że jest za drogo.



    Ludzie na świecie mają różne przełyki, czego nie przełkniesz - przełknie ktoś inny, może nawet tak, że nie zauważy i nie poczuje.


    Z rzeczami jest tak, nie ważne jest ile kosztują - mogą sobie być i obiektywnie drogie (a nawet i przewartościowane), ważne żeby było cię na nie stać, jeśli ich akurat chcesz "bo tak" (z dowolnych powodów).




    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    Dobrze napisales, ja caly czas polemizuje z twierdzeniem ze Alfa bedzie konkurowac z markami premium, z tym sie nie zgodze, wiele czynnikow sie sklada na to premium i niestety Alfa ich nie spelnia. Niech pozostanie kapryszna wloszka o oryginalnej linii i sportowym zacieciu, nie wciskajmy jej na sile tam gdzie nie pasuje.
    Dobrze opierać się na faktach, a nie polemizować z hipotezami.

    Ostatnie zdanie, gdyby miało pozostać prawdziwe zapewne najbardziej ucieszyłoby niemiecką trójkę.

    Pisanie, że Alfa nie pasuje do miejsca, którego aspiruje, wskazuje na brak wiedzy o tym, kto te miejsce stworzył - owszem dawno, modelami Giulietta i Giulia - co nie zmienia faktu; bo to do tego miejsca doszło kiedyś BMW, a potem (po latach) AUDI. MB zawsze tam był.

    Świadczyłoby także o braku większych motoryzacyjnych (i biznesowych) ambicji, naznaczonych własnym dziedzictwem, (a to miejsce póki co jest dla firm pokroju TATA; bo już dawno nie dla takiej np. KII, która na jednych z targów wprowadziła w zakłopotanie swoim poziomem, jednego z szefów VW ("jak oni to zrobili"), a co pokazuje, że nic nie jest żadnej marce dane raz na zawsze, i tylko od własnych aspiracji - popartych oczywiście możliwościami danej chwili - zależy gdzie znajdzie swoje miejsce. Przykład KII pokazuje też dobrze, jak z rozwojem marki związane są jej oczekiwania finansowe, jej auta nie są już za "pół ceny" konkurencji, i jakoś nie dziwi to nikogo, a firma nie bankrutuje.


    I jeszcze o gamie modelowej - dla FCA to perspektywa szersza - jako koncern już odrabiają straty w kolejnych segmentach (vide Jeep); ażeby zacząć się rozpychać łokciami w tłoku, najpierw trzeba solidnie stanąć na nogach.

    Zatem apel do licznych "gdybaczy". Cierpliwości.

    Jeśli nie wyjdzie, krytykujcie - skoro czujecie taką potrzebę (choć na tym forum to moim zdaniem i tak bez sensu, bo nie zmieni rzeczywistości), a do tego czasu (oby on tym razem nie nastąpił) spróbujcie odnaleźć inną perspektywę i nieco dystansu.


    Piszmy o faktach. Zwłaszcza w takich tematach jak ten.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 26-05-2016 o 12:02
    Alfa Romeo Nel Cuore

  2. #7612
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Ktoś tu wcześniej miał racje - jesteście jedynymi zadowolonymi, że mogą towar kupić drożej i jeszcze broniącymi tej ceny.

    Porównując do gazet to Giulia jest teraz jak Super Express sprzedawany za cenę Lotnictwo Aviation International.

  3. #7613
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    A BMW czy Audi to czym są?

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  4. #7614
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Ktoś tu wcześniej miał racje - jesteście jedynymi zadowolonymi, że mogą towar kupić drożej i jeszcze broniącymi tej ceny.

    Porównując do gazet to Giulia jest teraz jak Super Express sprzedawany za cenę Lotnictwo Aviation International.
    Nie.

    Ja oczekuję, że oferowana cena odpowiada wartości towaru, który chcę nabyć (i na który mnie stać, a nie na który chciałbym, żeby było mnie stać), np. auta.
    Przy czym wartość każdego towaru w zależności od marki oznacza różne rzeczy.

    Dla wielu osób - pomijając obecną niedobrą kondycję marki - nazwa Alfa Romeo (słusznie czy nie, to własnie czynnik oceniany przez potencjalnego nabywcę w zakresie istotnych dla niego faktorów - a dla każdego może być to co innego, co obrazuje wcześniejsza ożywiona dyskusja o technice, sposobach finansowania, serwisie itd.) niesie ciągle ten niewycenialny precyzyjnie ładunek emocji - oparty na tych dobrych czasach z jej historii - za który chcą (będą chcieć), są w stanie (będą w stanie) zapłacić jak napisałeś "drożej" - tylko w odniesieniu do czego. Skąd na tą chwilę wiesz, albo inaczej mamy wiedzieć, że jest za drogo (bo akurat kogoś kto by ją chciał nie stać na nią?). To pokaże dzień dzisiejszy i najbliższa przyszłość.

    Zasada jest zasadą - jeśli możesz coś sprzedać "drożej" i zarobić na tym, dlaczego miałbyś tego nie zrobić. Co by nie wypisywano tu o szefach FCA wiedzą o tym, i wiedzą również to, że jeśli nikt nie zechce Giulii za podane ceny to będą musieli zareagować.

    Ja Giulii nie widziałem na żywo, nie dotykałem i oczywiście nie jeździłem nią. Dlatego nie potrafię w tej chwili powiedzieć, czy jest warta wskazanej ceny czy nie. To co wiem, z doniesień medialnych, to że jest nowym produktem, nie rozwinięciem poprzedniego projektu (to a propos bogactwa modelowego konkurencji poniżej 6 lat, o czym było wyżej pisane), o przyzwoitym poziomie technicznym - a przy QV nawet więcej.


    Ty natomiast piszesz tak jakbyś już doświadczył kontaktu z tym autem, i to takiego żeby wydać rzetelną opinię o nim. Było tak?

    Przypuszczam, że odpowiedź brzmi "nie, nie doświadczyłem", dlatego zostawię bez komentarza Twoje porównanie prasowe, bo jest zdecydowanie przedwczesne i na wyrost.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 26-05-2016 o 12:37
    Alfa Romeo Nel Cuore

  5. #7615
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Tu się różnimy bo dla mnie samochód to samochód. A samochód jak to samochód - może być brzydszy albo ładniejszy, lepiej albo gorzej wykonany, ale ciągle to tylko środek transportu. I dlatego cena wg mnie jest nieadekwatna. Cena powinna być adekwatna do funkcjonalności i rzeczywistej wartości (dla kupującego, bo to pojęcie względne), a nie do znaczka na masce czy emocji. Bo emocje i radość ze znaczka mogą być takie same przy kupnie Dacii i Bentleya - kwestia kto kupuje samochód.

    Nie, żebym nie rozumiał FCA - jak mogą coś sprzedać drożej to byliby głupi tego nie próbując. Są firmą a nie instytucją charytatywną. Co nie znaczy że musi mi się to podobać i że muszę się na to godzić.

    I nie, nie widziałem Giuli. Trochę żałuję że nie załatwiłem sobie wyjazdu do firmy w Genewie, miałbym darmowy transport, nocleg i nie musiałbym brać urlopu. Ale uznałem, że nie warto.

  6. #7616
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2014
    Auto
    Giulietta 1.4 MA, Opel Insignia 2.0D
    Postów
    30

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Adekwatnie do tego czym jest czyli środkiem transportu. Biorąc pod uwagę to, że to "nowość" to okolice 100000 byłyby do przełknięcia.
    Przecież Passat 2.0TDI 150KM manual to 113k PLN w wersji Trendline a w wersji Highline 129k PLN gdzie z łatwością można zwiększyc cenę o dodatkowe kilkadziesiąt tysięcy PLN za wyposażenie dodatkowe. Dla porównania Mondeo Trend 2.0 TDCI 150KM manual 108k PLN a wersja Titanium 121k PLN. To Alfa ma być konkurencją dla kogo? Skody i Dacii?
    Ciekawe oczekiwania co do cennika, ale moim zdaniem kompletnie nierealne. Moim zdaniem cennik jest OK, pozostaje pytanie jak będzie odebrane przez klientów i czy wolumen sprzedaży będzie zadowalający dla AR aby marka mogła się rozwijac a nie zwijać.

  7. #7617
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SY
    Auto
    Julietta
    Postów
    137

    Domyślnie

    Archi, trudno mi powiedziec czy Alfa tworzyla segment premium, bo kiedys posiadanie samochodu bylo zarezerwowane dla niewielu i bez wzgledu na marke to byl przywilej. Swiadomsoc dziesiejszych nabywcow w przedziale 30-50 lat tworzy historia firmy maksymalnie z lat 80tych a jak wiemy ten okres nie byl najlepszy dla marki.

    Ile mozna wracac do modeli prehistorycznych? AR nie ma niczego czym mozna sie bylo pochwalic a nie jest z lat 50tych?

    Sam napisales ze zadnej firmie nic nie jest przypisane raz na zawsze, wiec umowmy sie, ze nawet jeslie Alfa byla premium to juz nie jest, a Giulia moze byc pierwszy malym kroczkiem do powrotu do tego segmentu.

  8. #7618
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,201

    Domyślnie

    Cytat Napisał adamku111 Zobacz post
    Archi, trudno mi powiedziec czy Alfa tworzyla segment premium, bo kiedys posiadanie samochodu bylo zarezerwowane dla niewielu i bez wzgledu na marke to byl przywilej. Swiadomsoc dziesiejszych nabywcow w przedziale 30-50 lat tworzy historia firmy maksymalnie z lat 80tych a jak wiemy ten okres nie byl najlepszy dla marki.

    Ile mozna wracac do modeli prehistorycznych? AR nie ma niczego czym mozna sie bylo pochwalic a nie jest z lat 50tych?

    Sam napisales ze zadnej firmie nic nie jest przypisane raz na zawsze, wiec umowmy sie, ze nawet jeslie Alfa byla premium to juz nie jest, a Giulia moze byc pierwszy malym kroczkiem do powrotu do tego segmentu.


    Lata 80-te mimo głębokiego już kryzysu AR to 75 i 164, może już nie wspaniałe - ale ciągle dobre auta na tle konkurencji.
    Dalej to już era FIAT-a, z całym bagażem wad, ale i tą jedną choćby zaletą dla Alfistii, że marka przetrwała mimo wszystko.
    155 pozwoliła Alfie trwać, a Q4 - choć ze świadomością dna Lancii dawała radość swoim właścicielom. Był jeszcze przebłysk w DTM.

    Kilka lat po tym 156 przedłużyła nadzieję na lepsze czasy - przekonując do siebie nie tylko zdeklarowanych Alfistów.
    W 1998 r. została Samochodem Roku. W STC, ETCC i WTCC odniosła wiele sukcesów.


    Do prehistorii (czytaj korzeni) wracają wszyscy, dlaczego odmawiać tego AR. To jakby robić AUDI zarzut, że ciągle epatuje Quattro (zresztą czasami w wydaniach nie pasujących do tego miana), choć to równie stare - a teraz i upowszechnione rozwiązanie w samochodach osobowych. Jednocześnie, czy BMW serii 3 (318i) z silnikiem R3 to nadal jeszcze premium, czy nie? Zerwanie z własną tożsamością, czy droga w przyszłość. Wszystkie koncerny mają te same wyzwania i zapewne rozterki, z rachunkiem ekonomicznym przed oczami.


    Alfa ma czym pochwalić się - a nawet zabłysnąć (GTA, 8C i 4C) - ale potrzebuje nie tylko już błyszczeć pozostając kapryśną, tylko - jak dawniej właśnie - dążyć do perfekcji technicznej (czego współczesną emanacją wydaje się na ten moment być Giulia QV).
    Ja trzymam kciuki za powodzenie tej przemiany, bo dla mnie mimo, że pozostaje przedmiotem jako auto - jest czymś więcej jako marka, nośnikiem emocji (dobrych, a czasem złych). Stąd moja obecność na forum.

    I nie jest tak, że jestem zaślepiony, nie dostrzegam wad i potknięć AR. Przeciwnie.
    Tyle, że bardziej mnie one smucą niż złoszczą. Tym bardziej oczekuję zmian na lepsze - czego zapowiedzią w moim odczuciu są i 4C i Giulia. Uważam, że AR nadal zasługuje na dawanie jej szansy, choćby za to, że próbuje być "jakaś", szuka swojego miejsca w obecnym świecie motoryzacji, pamiętając o swojej bogatej tożsamości.

    Dlatego pisałem - mając na uwadze historię Alfy - że nic nie jest z góry dane i przesądzone, a to z kolei moim zdaniem oznacza, że Alfa powinna podążać w kierunku który sama określi, a nie w tym, który wskażą inni, zwłaszcza poprzez stereotypy.

    Mam tez nadzieję, że większość z nas tu piszących, ma właśnie takie życzenie i oczekiwanie, że Giulia stanie się tym "kroczkiem", i przez to pojawi się szansa na następne, aby spacer AR trwał nadal (do czasu kiedy znana nam motoryzacja zaniknie).



    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Bo emocje i radość ze znaczka mogą być takie same przy kupnie Dacii i Bentleya - kwestia kto kupuje samochód.
    Mogą, ale nie muszą (i często nie są), w tym tkwi istota różnicy w możliwej do uzyskania ceny.
    Gdyby było inaczej, koncerny nie mnożyłyby marek i modeli, różnicując ich pozycjonowanie.


    Co do Giulii w Genewie - ja bym się pewnie skusił, ze zwykłej ciekawości. I może troszkę dla hostess AR, choć w tym roku miałem wrażenie nie miały stanowić nadmiernej konkurencji dla auta (choćby poprzez stroje, tylko proszę nie komentujcie, że to przez brak wyglądu Giulii ).


    adamku111, jersey

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 26-05-2016 o 14:02
    Alfa Romeo Nel Cuore

  9. #7619
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Malkontenctwa ciąg dalszy...
    Kolega słusznie zauważył że niektórzy chcieli by Giulię w cenie kompaktu, ogarnijcie się trochę...

  10. #7620
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Porównywalna BMW 3 z dieslem 140KM zaczyna się od około 143k PLN.... ale netto Czyli jest około 1/4 droższe od Giulii.
    Niech będzie- AR nie jest premium. Ale kogo to obchodzi? Wygląda, jest wyposażone i jeździ jak premium...
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory