Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7661
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Cytat Napisał mklimko Zobacz post
    Nie rozumiem dlaczego przez pryzmat ceny większość z piszących chce udowodnić wyższość jednego samochodu nad drugim.
    Tak samo jak można przekreślać auto jeśli nawet się nie siedziało w nim, czy na żywo nie widziało. Nie wspomnę o jeździe?! Jak można mówić, że cena jest nieadekwatna do tego co auto oferuje, kiedy nie wiadomo co oferuje? Po zdjęciach?

    Albo jak niektórzy oceniają GT86, czy MX5. Na papierze to auto przegrywa z prawie każdym innym (czy to mocą, czy osiągami), ale tylko na papierze bo zdecydowanie wygrywa z konkurencją pod względem przyjemności z prowadzenia - no ale fakt, w danych technicznych tego nie znajdziemy, w opcjach też nie, dopiero jazda autem to pokazuje.
    Pozdro,
    Bartas

  2. #7662
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Archi Zobacz post
    Po
    Dla mnie oczywiste jest, że jedyne mające sens porównanie Giulii musi być odnoszone obecnie do BMW i MB - z uwagi na RWD.
    Ty piszesz o Fordzie. Jak to skomentować na poważnie.
    Temat napędu, przód czy tył, interesuje tak realnie tylko ułamek kupujących. Pogadaj z ludżmi, zapytaj 100 osób: 90 z nich nie będzie w ogóle wiedziało, czy jests jakakolwiek różnica między napędem przednim czy tylnym. Dla globalnej więc sprzedaży ta kwestia bedzie miała znaczenie marginalne. Przypomnijmy, że aby marka przetrwała, sprzedaż musi kolosalnie wzrosnąć. W stosunku do dziś, uwaga, dziewięciokrotnie, takie są plany. Wysoką ceną sie tego efektu na pewno nie podbije.

  3. #7663
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Temat napędu, przód czy tył, interesuje tak realnie tylko ułamek kupujących. Pogadaj z ludżmi, zapytaj 100 osób: 90 z nich nie będzie w ogóle wiedziało, czy jests jakakolwiek różnica między napędem przednim czy tylnym. Dla globalnej więc sprzedaży ta kwestia bedzie miała znaczenie marginalne. Przypomnijmy, że aby marka przetrwała, sprzedaż musi kolosalnie wzrosnąć. W stosunku do dziś, uwaga, dziewięciokrotnie, takie są plany. Wysoką ceną sie tego efektu na pewno nie podbije.

    I znowu to o czym pisałem wyżej.

    Nie rozumiesz o czym piszę, ale jest - nie na temat - powrót do zgranego tu FWD vs RWD w aspekcie sprzedaży, jakby o to chodziło (a nie o realne porównanie kosztów obu rozwiązań uzasadniających z uwagi na zastosowana technikę właśnie, takie nie inne porównania - w tym cenowe). Reszta (czytaj wynik finansowy) to zadanie i zmartwienie zarządu FCA.

    Prościej, po waszych cenowych dywagacjach - dlaczego BMW 3 i MB C nie są w cenie Mondeo, przecież to tylko wozidła, przeniesienie napędu nikogo nie obchodzi - i co ważne Anderson - kosztuje tyle samo w RWD i FWD (?), a logo nic nie znaczy (w świadomości odbiorców oczywiście - dla jasności), bo o tej różnicy pisałem w cytowanym przez Ciebie fragmencie.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 27-05-2016 o 12:13
    Alfa Romeo Nel Cuore

  4. #7664
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2014
    Postów
    883

    Domyślnie

    Dobrze, zostańmy przy własnych opiniach. Sprzedaż rusza, za parę miesięcy dowiemy się, jak idzie. Zobaczymy, czy wejdzie do końca roku obiecany SUV, potem liftowana Julka, która (co pokazał Auto Świat) będzie całkiem fajna i już niepodobna do mumina
    Z grubsza, postawy w tym wątku można podzielić na dwa rodzaje: jedni uważają, że auto będzie za drogie, a drudzy, ze cena będzie ok. Rynek to zweryfikuje.
    Moim zdaniem Giulia nie będzie się tak dobrze sprzedawała, jak oczekuje FCA. Po prostu rynek jest niesamowicie wręcz upakowany, ciasny, konkurencyjny a marka czy logo Alfa Romeo, choć znane powszechnie, nie spowoduje masowego napływu klientów. Nie widzę żadnego realnego powodu, dlaczego ludzie mają ruszyć tłumnie do salonów. Powtórzmy: jak ktoś ma wydać około dwustu tysięcy, kilka razy obróci w ręku każdą złotówkę a ofertę na rynku ma wręcz ogromną.
    O powrót do łask trzeba się będzie sporo natrudzić.
    Ostatnio edytowane przez Anderson ; 27-05-2016 o 12:21

  5. #7665
    Użytkownik Znawca Avatar Archi
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Gliwice/Knurów
    Auto
    była GT 3.2 V6 Q2
    Postów
    1,200

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    O powrót do łask trzeba się będzie sporo natrudzić.
    Bez wątpienia.

    Tyle, że ja - jak już pisałem - bardzo mocno trzymam kciuki za sukces tego powrotu.
    Ostatnio edytowane przez Archi ; 27-05-2016 o 12:26
    Alfa Romeo Nel Cuore

  6. #7666
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Gulia ma być światowym autem. O to toczy się gra. Ma się sprzedać w USA i Azji. Tam są pieniądze i ludzie z fanaberiami, którzy nie będą oglądać się na cenę. Zaczęto od Europy bo tak łatwiej, ale tak naprawdę to ona nie będzie najważniejsza. W Chinach sprzedaje się ponad 20 mln aut, a nowobogaccy kitajcie nie patrzą na pieniądze.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  7. #7667
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Kilka osób na tym forum ma ewidentnie zawężone horyzonty do naszego rynku. To, że dla nas jest to drogi samochód to nic nie znaczy. Podam wam śmieszny przykład założeń marketingowych Red Bulla (zasłyszane blisko źródła). Red Bull ma być min. 20% droższy od najdroższego energetyka na danym rynku. I wiecie co? Nie ma raczej problemów ze sprzedażą. W Polsce zwykły człowiek jest skłonny zapłacić 4zł za litr Tigera i uważa zapewne że więcej to nie jest warte (bo nie jest). A za granica? Trochę inaczej to wygląda. Red Bull nie sprzedaje napojów tylko styl życia. I za to nie mierzalne "coś" ludzie są skłonni dopłacić. Z samochodami jest tak samo...

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  8. #7668
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    SY
    Auto
    Julietta
    Postów
    137

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartas82 Zobacz post
    Tak samo jak można przekreślać auto jeśli nawet się nie siedziało w nim, czy na żywo nie widziało. Nie wspomnę o jeździe?! Jak można mówić, że cena jest nieadekwatna do tego co auto oferuje, kiedy nie wiadomo co oferuje? Po zdjęciach?

    Albo jak niektórzy oceniają GT86, czy MX5. Na papierze to auto przegrywa z prawie każdym innym (czy to mocą, czy osiągami), ale tylko na papierze bo zdecydowanie wygrywa z konkurencją pod względem przyjemności z prowadzenia - no ale fakt, w danych technicznych tego nie znajdziemy, w opcjach też nie, dopiero jazda autem to pokazuje.
    Rozumiem, ze skoro nie mozna wypowiadac sie krytycznie, nie mozna rowniez piac z zachwytu nad samochodem ktorego sie nie widzialo i sie nie siedzialo?

    Panowie troche dystansu i szacunku dla zdania innych i dyskusja bedzie przyjemniejsza, a moze nawet bardziej konstuktywna kto wie?
    Ostatnio edytowane przez adamku111 ; 27-05-2016 o 14:39

  9. #7669
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartas82
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Wlkp.
    Auto
    Giulia, Giulietta
    Postów
    892

    Domyślnie

    Można krytycznie, ale proszę o sensowne argumenty. A nie, bo drogo i już, albo bo C5 150KM w automacie jest tańsze... Ale jaka to konkurencja? Przecież i osiągi ma gorsze (możnaby pewnie porównać z Giulią 120KM), i prowadzi się gorzej, napęd inny, i skrzynia gorsza i znalazloby się pewnie wiele innych, które poróżnia oba auta. To jak tu dyskutować?

    Tak samo wielkie zdziwienie, że opcje drogie i za wszystko trzeba płacić. Niestety, ale 'premium' kosztuje i Alfa nie jest wyjątkiem tylko równa do szeregu. Czy to BMW, czy Audi cennik wygląda podobnie - podstawa ok, ale już ceny opcji to kosmos, a czasem właśnie niedorzeczność (typu dopłata za wyłączaną poduszkę z przodu, albo isofixy - pali licho, że trzeba dopłacić, ale pomyślcie sobie, że zapomnieliście zaznaczyć tą opcję przy składaniu zamówienia(!) bo to nie jest standard jak w zwykłych autach - wtedy to dopiero jest płacz
    Pozdro,
    Bartas

  10. #7670
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anderson Zobacz post
    Sporo rozmawiałem z ludzmi, mającymi lepsze, droższe bryki. Jeżdżą nowymi paskami, audi, volvo, mazdami dużymi. Nikt z nich w ogóle nie bierze pod uwagę zakupu alfy romeo
    I nie kupiliby, gdyby kosztowała 60 tys. zł. Taka mentalność i nie przekonasz.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory