Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #7901
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Weź pod uwagę drugi aspekt. Niemiecką trójcę kupuje dość snobistyczne towarzystwo. I niewykluczone, że ludzie nie kupowaliby 20 tys. tańszego samochodu, żeby słuchać: "Kupiłeś Giulię, bo nie było Cię stać na ...". Przy zbliżonych cenach można powiedzieć: "Kupiłem Alfę, bo mi się podobała / bo jest lepsza / bo Audi ma FWD / bo ..." i co tam chcecie sobie wstawić, ale nikt nie będzie cisnął, że to z braku kasy .
    Snobistyczne towarzystwo nie jeździ bmw 3,czy A4,bo te auta sa uwazane za plebsowe w kregach bardziej zamoznych. Klasa srednia jeżdza menadżerowie sredniego szczebla,badz sredni przedsiebiorcy,których dochód pozwala na utrzymanie nie przesadnego leasingu,wiec zaden tu snobizm. Jezeli juz mowa o snobistycznych zachowaniach,to ludzie tego pokroju raczej chca sie wyrózniac tym ,czego druga taka osoba miec nie moze od reki.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Czyli w wielkim skrócie - ma dorównywać osiągami i jakością markom klasy premium,ale jednocześnie kosztować 15-20% mniej? A może jeszcze frytki do tego?
    Własnie tak,powinna kosztowac mniej,a dawac co najmniej tyle samo,lub chociaz poczucie posiadania tego samego za mniej.Tak sie zdobywa ryneki nie tylko motoryzacyjne. Nowe produkty kusza przede wszystkim ceną,chyba ze mówimy o elitarnym przeznaczeniu. Giulia taka nie jest.

    Według mnie giulia powinna celowac w klientele tak samo aspirującą do "bycia premium" jak sama alfa. Jest duzy odsetek ludzi,którzy chcieli by poruszac sie bmw czy audi,ale stac ich na wersje podstawowe powiedzmy,wiec gdzie tu premium poruszac sie biedna F30 czy c-klasą ? Stad m.in.mazda 6 ma takie wziecie.
    Giulia oferujac technologie premium z wyposazeniem dosyc zblizonym do premium,za cene 15-20% nizsza była by idealnym autem własnie dla kogos,kto niedawno sie dorobił,stanął na nogi,i chce sie pokazac. Wbrew pozorom,takich ludzi jest całkiem sporo i sadze,że jest to najszybciej rozwijajacy sie sektor pukajacy do drzwi kasty srednio zamoznej.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 08-06-2016 o 15:45

  2. #7902
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Snobistyczne towarzystwo nie jeździ bmw 3,czy A4,bo te auta sa uwazane za plebsowe w kregach bardziej zamoznych.
    Zapominasz, że w takiej Polsce "snobizm" zaczyna się od Passata albo Superba...
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 08-06-2016 o 15:51
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #7903
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Distinctive wcale nie byl na bogato. Mam juz drugiego 159 Distinctive-a wiec troche wiem co I jak. Pierwszy sedan 1.9JTDM 150KM MT to byl Distinctive s wieloma dodatkami ponad (xenony, skora czarna, PDC przod, podgrzewane fotele, roletka na tylnej szybie cena katalogowa dobrze ponad 130tys z tego co pamietam), ale ciagle tylko 16" alu, brak navi/szyberdachu/B&M/MP3/elektrycznych siedzen itp - mozna byloby lekko dorzucic gadzetow za kolejne 30-40tys. Obecna TBI SW to praktycznie podstawowy Distinctive, chyba tylko dodatkowo mial PDC tyl, popielniczke I lusterko fotochromatyczne wewntentrzne. Zeby ja doposazyc wydalem kupe pieniedzy i sie troche napracowalem zeby dolozyc xenony+poziomowanie/spryski reflektorow/PDC przod/B&M. Rzuc sobie okiem do katalogow (moge Ci wyslac) I popatrz co w Distinctive siedzialo - moim zdaniem ciagle dosc golo, tylko lepsze tapicerki, kokpit z alu, moze tempomat (nie chce mi sie sprawdzac)
    Nie musisz mi nic wysyłać. W skrzynce pocztowej mam nawet ofertę z salonu na moją 159 z wyszczególnieniem, co jest w standardzie, a co dodatkowo płatne, ale nie bardzo wypada mi ją tu wklejać. I nigdy nie twierdziłem, że Distinctive był skonfigurowany "na bogato", ale był skonfigurowany rozsądnie i miał przyzwoitą tapicerkę (alfatex). Nie wymagał dokładania głupot po 1 tys. za każda. Ksenony, skóra, szyberdach są zawsze w dodatkowych opcjach i tego się nie czepiam.

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Tu jestem troche skonfudowany. Wiekszosc Distinctivow nie ma Navi - chocby moja druga sciagnieta z Wloch 2010r jest bez. Ale mam jakis polski katalog (juz jest TBI ale jeszcze alfatex czyli 2009 albo 2010 przed wprowadzeniem tapicerek skorzano-materialowych) I tam faktycznie daja nawigacje z ekranem.
    Musze popatrzyc do cennika wg ktorego porownywalem ceny, czy tam jest navi I PDC tyl, dam znac pozniej. Aha, tylko zapominasz jeszcze o jednym - inflacja - przez 8 lat 10-15% tez robi jakas roznice, zgodzisz sie?
    W pracy ,mam katalog holenderski z 2010r I radio jest zwykle z MP3:
    • Radio met CD- en MP3-speler
    W katalogu angielskim z 2010 r Navi jest opcja dla wszystkich poziomow wyposazenia (tu sa nazywane inaczej Turismo, Turismo Sport, Elegante, Lusso i TI)
    Ja porównuję do cennika z polskiego salonu z 2008 roku. To po FL w polskim cenniku pojawiła się nawigacja z telefonem GSM w wersji Distinctive, której wcale nie oczekiwałem , ale musiałem kupić, bo automat był tylko z wersją Distinctive. Na innych rynkach standard mógł być inny, bo to importer określał, co ma być w standardzie na dany rynek i to importer określał ceny tego standardu na swoim rynku. Jak wyglądał standard w kolejnych latach już nie śledziłem, ale mógł zmieniać się co roku. I jeszcze jedno: nie oczekuję Giulii w cenie 159-ki z 2008 roku, ale ok. 50 tys. różnicy według cennika dla tak samo skonfigurowanego auta uważam za przesadę. Liczę na to, że wszyscy Ci, którzy uważają, że cena jest OK, zagłosują swoim portfelem w polskich salonach
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  4. #7904
    Użytkownik Świeżak Avatar Falarek
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR MiTo
    Postów
    223

    Domyślnie

    Cytat Napisał marekm Zobacz post
    To tylko tak na sucho porównanie cyferek BMW, Mazdy i AR (diesel, ~180 KM, automat). Alfa jest najtańsza (choć różnice są minimalne) i najlepiej przyspiesza.
    http://www.chceauto.pl/porownanie-al...6-71181-70326/

    Ciekawa cecha w tym porównaniu. Ryzyko kradzieży przy Giulii dali 5 kresek "Można zostawić auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie"
    Przy BMW jedna kreska i ryzyko bardzo duże przy maździe 2 czyli tez wysokie

    Jak zaczną Giulie kraść to znaczy że model udany

  5. #7905
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Zapominasz, że w takiej Polsce "snobizm" zaczyna się od Passata albo Superba...
    Jezeli ten ktos mieszka na osiedlu statystycznego ,polskiego kredytobiorcy ,który moze pozwolic sobie co najwyzej na spłate kredytu i auto max 10 letnie ( nic nie mam do tych ludzi,tak samo ich szanuje) ,to sie zgodze. W kregu osób klasy sredniej,passat jest synonimem bezguscia,superb zas auta słuzbowego. Oba modele nie maja nic wspólnego z jakimkolwiek snobizmem,czy chociazby symbolem jakiegos statusu społecznego.

    Giulia świetnie obrazowała by sukces amerykanskiego 30 -35 latka: swierza,zdziorna,nieco arogancka,dynamiczna. W USA jest szansa na sukces,gdyby tak jeszcze jakies cywilne N/A V6 pod maska i min 300km. Z ceną powiedzmy 35-40 tys $ spokojnie powalczyła by na tym kontynencie.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 08-06-2016 o 17:00

  6. #7906
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Cytat Napisał Falarek Zobacz post
    Ciekawa cecha w tym porównaniu. Ryzyko kradzieży przy Giulii dali 5 kresek "Można zostawić auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie"
    Przy BMW jedna kreska i ryzyko bardzo duże przy maździe 2 czyli tez wysokie

    Jak zaczną Giulie kraść to znaczy że model udany
    He, w przypadku Mazdy 6 jest to szalenie, szalenie powszechny proceder,
    tu liczby:
    https://www.youtube.com/watch?v=UjV_e4SPdIs
    Przypuszczam że łatwość kradzieży (plastiki w Mazdzie 6 odchodzą raz dwa, wszystkie kable na wierzchu) plus bezkluczykowy dostęp (rzekomo banalny do przechwycenia). Oraz zapotrzebowanie na części do napraw rozbitków z USA lub na rosyjski rynek. Plus specjalizacja jakiejś szajki ze stolicy. Ale ilość skradzionych w stosunku do sprzedanych jest po prostu zatrważająca. Polisy polisami ale bujanie się zostaje później.
    Alfy dotąd można było zostawiać spokojnie. Jak będzie gdy będą też wraki Giulii z USA do "poprawek blacharskich" ściągać ? no może być gorzej.

    Radosuaf - tak jest, gdy coś jest za tanie po prostu nie zainteresuje pewnej (buraczanej i guzik o motoryzacji poza stereotypami wiedzącej przyznajmy jednak) klienteli. Coś jak w niedawnej reklamie Dacii Duster - " co tak tania ? to nie bierzemy, do widzenia" . I mam z życia wokół przykłady takich postaw. Za tanie, nie interesuje mnie.
    Trudno wszystkim dogodzić

    Rybakmj - już Fiat ma model który walczy ceną - Tipo .

  7. #7907
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Weź pod uwagę drugi aspekt. Niemiecką trójcę kupuje dość snobistyczne towarzystwo. I niewykluczone, że ludzie nie kupowaliby 20 tys. tańszego samochodu, żeby słuchać: "Kupiłeś Giulię, bo nie było Cię stać na ...". Przy zbliżonych cenach można powiedzieć: "Kupiłem Alfę, bo mi się podobała / bo jest lepsza / bo Audi ma FWD / bo ..." i co tam chcecie sobie wstawić, ale nikt nie będzie cisnął, że to z braku kasy .
    Ty chyba masz Niemców za idiotów, którzy nie liczą się z kasą przy kupnie auta, a oni w tej kwestii potrafią być gorsi od Polaków. Potrafią odwiedzić wszystkich dealerów w okolicy i kupić auto u tego, który da im 500 euro upustu więcej. Podstawowa zasada jaką kieruje się typowy Niemiec na zakupach brzmi: kasa nie wydana jest warta tyle samo, co kasa zarobiona.

    A Giulia wcale nie musi być tańsza o 20 tys. żeby być konkurencyjna do "wielkiej trójki". Wystarczy ją odpowiednio doposażyć w standardzie zostawiając podstawową cenę bez zmian. Wtedy odpada argument, że Giulia jest "za tania", a pojawia się pozytywny argument, że Giulia jest "świetnie wyposażona". A dla producenta koszt zakupu dodatkowego wyposażenie u dostawców to pewnie jakieś 20-30% ceny z cennika dla klientów. Uważam, że na takie "koszty marketingu" stać nawet FCA.
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  8. #7908
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16V Alfa Romeo 147 1.9 JTD
    Postów
    240

    Domyślnie

    Na opcjach zarabia się najwięcej i ma się na nich przebitkę typu 500%. W Polsce cena wyjściowa tego auta jest niższa niż we Włoszech ale dodatki są droższe. Jestem ciekaw czy w Audi czy BMW da się zamówić auto golasa czy to tylko jest teoria.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka

  9. #7909
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzysztof Zobacz post

    A Giulia wcale nie musi być tańsza o 20 tys. żeby być konkurencyjna do "wielkiej trójki". Wystarczy ją odpowiednio doposażyć w standardzie zostawiając podstawową cenę bez zmian. Wtedy odpada argument, że Giulia jest "za tania", a pojawia się pozytywny argument, że Giulia jest "świetnie wyposażona". A dla producenta koszt zakupu dodatkowego wyposażenie u dostawców to pewnie jakieś 20-30% ceny z cennika dla klientów. Uważam, że na takie "koszty marketingu" stać nawet FCA.
    Zapewne tak bedzie ,ale nie predzej niz za jakies 2 lata.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał karluum Zobacz post
    Na opcjach zarabia się najwięcej i ma się na nich przebitkę typu 500%. W Polsce cena wyjściowa tego auta jest niższa niż we Włoszech ale dodatki są droższe. Jestem ciekaw czy w Audi czy BMW da się zamówić auto golasa czy to tylko jest teoria.

    Wysłane z mojego SM-J100H przy użyciu Tapatalka
    Mozes zamówic totalnego golasa,w najsłabszych wersjach silnikowych. To jest własnie premium.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post

    Rybakmj - już Fiat ma model który walczy ceną - Tipo .
    I sprzedaje sie doskonale.

  10. #7910
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    To teraz rybak wytłumacz fenomen Maserati ktory ni w zab nie idzie w parze z Twoja interpretacja cennika Giulii. Ta sama sytuacja, ladne auta które psuly sie na potege, kazdy wzdychal ale nikt nie kupowal. Sprzedaż poszla o 100% choc cenowo Np QP GTS stoi sporo wyżej niz MB AMG czy Audi S7 (tfu!). Wytłumacz proszę dlaczego auto które oprócz designu i historii idzie jak cieple bułeczki z cenami wyższymi lub równymi konkurencji.
    Swoja droga jest jeden pozytywny aspekt potencjalnego braku zainteresowania wlasciciei BMW czy Audi, buractwo zostanie na swoim miejscu w swojej marce wiec dalej latwo bedzie wyczuć na drodze po kim czego sie spodziewać.

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory