Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 56

Temat: Kilka pytań o AR 159 2.2jts ale nietypowo

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Post Kilka pytań o AR 159 2.2jts ale nietypowo

    Witam.

    Przyszedł czas na zmianę auta, posiadam Stilo 1.9 16V 140 jtdm, praktycznie bliźniacza jednostka, co jtdm 150 w alfie
    Jeżdże już nim 5 lat i złego słowa o silniku nie mogę powiedzieć, mało pali i nigdy nie zawiódł.

    Szukam alfy 159 SW, bo potrzebuje czegoś większego, stylistycznie 159 jak dla mnie jest piękna, chyba poczułem do tego modelu to coś, że muszę taką mieć

    Jako, że rocznie robię coraz mniejsze przebiegi (taka praca) doszedłem do wniosku, ze jednak chciałbym już silnik benzynowy, raz, że jak napisałem mniej jeżdżę, a dwa brakuje mi w dieslu tej ciszy, spokoju, braku smrodu, co zapewnia silnik benzynowy.

    Chciałbym zasięgnąć porady:
    Rocznie robie ok 10 tyś km, chciałbym spróbować benzyny 2.2 jts

    Wybórł padł na 2.2 jts i tu pytanie:

    - Czy poza kosztownym rozrządem te silniki mają jeszcze jakąś wadę na którą trzeba zwrócić uwagę?
    Generalnie to jestem w stanie bez problemu zaraz po zakupie przeznaczyć nawet i te 3k+ na kompletną wymianę rozrządu i ogólny przegląd silnika (zmiana oleju itp) i pytanie, czy po takim zabiegu jest jeszcze jakiś słaby punkt / bolączka tej jednostki, co może się wysypać?
    czy wszystkie te złe opinie jakie zbiera ten silnik są w wyniku tylko rozrządu i drogiej wymiany?
    Czy po wymianie tego wszystkiego w miarę spokojnie można spać i przejeździć kilka lat w miare bez obsługowo?
    (rocznie robie ok 10kkm to nawet 4 lata posiadania takiej alfy przeze mnie daje 40kkm)

    - Na allegro jest bardzo mało części do tej jednostki i troche sie wystraszłem. Do jtdm jest tego pełno, z niczym nie mialem problemu żeby kupic do mojego jtdm.
    Czy nie ma problemu z zakupem takich typowych rzeczy do niego typu termostat, jakieś uszczelki, przepływki, chłodnice, świece, cewki itp ?

    - do Stilo lałem olej Motula, czy bez problemu JTS przyjmie olej tej marki? (oczywiście o odpowiednich parametrach do tego silnika)

    I teraz najważniejsze:

    Mam możliwość kupna AR 159 sw 2.2, 06' bdb wyposażona po bardzo okazyjnej cenie
    (proszę nie komentować, że okazja to ulep, bo auto w miarę mi znane, cena wynika z innych prywatnych sytuacji właściciela).

    Jeździłem tą alfą, silnik bardzo płynnie przyśpiesza, nie wywala błędów, chodzi cicho i równo.
    Przy przyśpieszaniu, przepinając na coraz wyższe biegi nie traci mocy, jest bardzo elastyczny
    Na jałowym biegu nie wydobywają się z niego podejrzane dzwięki, przykładając ucho nic nie cyka, nic nie klepie, nie stuka, no po prostu chodzi gładko jak każda benzyna.
    Pompa wspomagania nie wyje, w zbiorniczku płyn nie bulgocze. (płyn jest czerwony)
    Silnik suchy, skrzynia sucha, wszystkie przewody, przelotki, objemki, śruby, plasticzki wyglądają na oryginalne jak montuje fabryka
    Klima działa, wszystko sprawne.

    Szczerze, na pierwszy rzut oka rozrząd nie wymaga wymiany, bo nie daje objawów, ale oczywiście od razu po kupnie oddałbym do fachowca na oględziny i weryfikację jego stanu.

    I pytanie czy warto kupić AR 2.2 jts?

    Podsumowując:
    Jak już mówiłem, po kupnie zrobiłbym nawet kompletny rozrząd, wydanie nawet 3,5k mnie nie odstrasza, bo dodając do tego kwotę za ile moge mieć te auto i tak wychodzi mnie dużo taniej niż średnio zadbane jtdm, a przynajmniej miałbym już porobione najdroższe rzeczy i wiedział czym jeżdżę. Kwestia spalania też nie jest dla mnie ważna.

    Przepraszam administratorów jeśli założyłem wątek w złym miejscu, prosiłbym o nie odsyłanie do innych tematów, bo juz wszystkie przeczytałem, chodzi mi o konkretną sytuację jaką opisałem wyżej (czy warto kupić 2.2 jts, jeśli oczekuję bez problemowej jazdy- auto powiedzmy na 4 lata = 40tyś kkm, gdy akceptuję na start wymianę rozrządu i poświecenie na to kilka tyś).

    Pozdrawiam wszystkich i z góry dziekuje za odpowiedź

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar elgritone
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    916 / 939 / 955
    Postów
    741

    Domyślnie

    Jak samochód Ci znany, nie ulep to bierz. Oczywiscie sprawdz dokladnie, zwróć uwage na skrzynie.. Rozrzadu nie trzeba robić jaki nie ma zadnych objawów, ani nie wywala błędów. Silniki te maja problem z nagarem, poza tym raczej bezproblemowe.
    Aha, jak kupisz alfe to będzie wiecej niz te 10k na miesiac, bo bedziesz szukal pretekstu zeby sie przejechac przynajmniej ja tak mam

    Edit: co do oleju jest caly wątek, generalnie są lepsze niz ten oklepany motul

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dziękuje za odpowiedź.

    Zapomniałem napisać o skrzyni, nic niepokojącego nie zauważyłem, nie szumi, lewarek się nie rusza, ale chciałbym tez od razu wymienić w niej olej.

    Kolega jeździł tym autem do niemiec, nigdy nie zawiodła aczkolwiek czasem wywalało chceck engine, kodów błedu niestety nie pamieta, bo oddawał do mechanika, ale mowil ze cos komputer robili, pogramowali czy coś, sam dokładnie nie wie. Z przepustnicą jakiś problem był przez to chyba też.

    Co do przejażdżek to tez mi się wydaje, że tak będzie, mam też fiata 125p i jak tylko zaczyna się sezon zlotów, szukam byle pretekstu żeby nim śmigać.
    Tez lubie robić przy swoich samochodach, więc alfe bym napewno dopieścił na max, jedyna moja obawa to tylko ten silnik 2.2jts, ale gdyby faktycznie rozrząd wymagał naprawy i bym zainwestował nawet te 4k (wersja pesymistyczna) na start raczej warto chyba brać
    Urzekł mnie wygląd modelu 159 i mile bardzo zaskoczył ten silnik 2.2 jts, za dynamike, i dość przyjemny dzwięk jak się wyżej ją wkręci, no i to czego chciałem najbardziej, w środku błoga cisza, nic nie trzęsie itp

    Jakie oleje masz na myśli?

    A jak się ma sprawa dostepnosci czesci silnika? bo na allegro to tragedia, nic nie mogę znaleść. Chodzi mi o typowe rzeczy eksploatacyjne typu, termostat, swiece, jakies uszczelki itp czy nie ma problemu z tym, że trzeba się naszukac niewaidomo gdzie i ciężko coś kupic do tego silnika?

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomekkk
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 SW 1,9JTDm Q-Tronic
    Postów
    395

    Domyślnie

    Ja odniosę się tylko do tej wspomnianej przez Ciebie ciszy i głośności, bo tak się składa, że mamy w domu Stilo JTD i moją 159 JTDm. Jeżeli chodzi o wygłuszenie tych dwóch aut to jest przepaść i zapewniam Cię, że w Alfie w dieslu jest ciszej w kabinie niż w benzynowym Stilo. Rozumiem jednak Twoje obawy, bo Stilo w JTD to naprawdę niezły traktor jeżeli chodzi o hałas w środku W Alfie przy 180km/h jest ciszej niż w Stilo przy 120km/h (no ale my mamy 8V 115KM, a więc skrzynia 5b).

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Od 04.2021 159 SW 2.0 jtdm+, WCZEŚNIEJ; 159 2.2 JTS , 159 1.9 jtdm 8v, soft @sdero
    Postów
    460

    Domyślnie

    Miałem diesla w 159 4 lata i teraz od stycznia 2.2 jts. Zmianę oceniam na zdecydowany plus. Przejechałem trochę ponad 25 tys km, co mogę powiedzieć na pewno to:
    Kultura pracy zadowalająca, silnik elastyczny, dobrze wkręca sie na obroty. Kwestia rozrządu...po zakupie wymieniłem łańcuch(ten dłuższy był błąd p0016), dolny ślizg, koło zębate, koszt części 640zl. Zero błędów jak narazie. Najważniejsze przy tym silniku to krótkie interwały olejowe max 10tys km i dobry olej(jest odpowiedni wątek o olejach do 2.2 jts) oraz utrzymywanie go na poziomie miedzy 3/4 a max. Jeśli trzeba wymienić wariatory, elektrozawory to koszt znacznie wzrośnie, ale zazwyczaj nie trzeba tego robić, chyba że zęby są wytarte... Niestety mamy tu też skrzynie m32, jeśli nic sie z nią nie dzieje teraz, proponuje wymianę oleju(jest odpowiedni wątek) wlać dużo wiecej niż instrukcja nakazuje :p (będzie w wątku o m32)
    Spalanie przy mieszanym miedzy 10-11 i nie licz na mniej. Trasa kiedyś udało mi sie osiągnąć 8 z hakiem, samo miasto(coś w stylu Krakowa)koło 12-13 ,ale jtdm pali w mieście niewiele mniej o walorach dźwiękowych nie będę się rozpisywał bo benzyna to benzyna
    159 z benzyna ogólnie jest mało, czasami zdarza sie zaskoczyć pana na stacji paliw, który widząc 159 chwyta już diesla i pózniej pada pytanie " to te alfy są w benzynie?" miałem tak kilka razy
    Jeśli braknie mocy pozostaje autodelta i jej kompresor, gazu raczej nie włożysz. Spalanie podałem dla 98, bo szkoda mi lać 95
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez mesque ; 11-06-2016 o 10:43

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Black Wolf
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Sochaczew
    Auto
    Była 159 był c5 jest mondeo 2.5 v6
    Postów
    581

    Domyślnie

    http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...a-z-tymi/fqnb7

    Nie skreslam tego silnika ale wymaga dużo uwagi lecz to samo można powiedzieć o dieslu 16v i jak ze wszystkim jak się dba tak się ma



    Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar taczka464
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ł
    Auto
    AR 159 1.9 8v + chip była , AR 159 TBI TI jest, Crosswagon + chip jest
    Postów
    536

    Domyślnie

    Osobiście miałem 1.9 jtdm 8v po programie w 159 - 3 lata , było fajnie. W tej chwili mam 1.75tbi w 159 i z tym silnikiem auto jest tak świetne że będę jeździł chyba aż do zdechu. Także szczerze polecam ten motor i pali mniej niż 2.2jts. od żydowskiego 6,3 do plus nieskończoności. Średnio bez starań można 9l uzyskać. U mnie z pokonanych 5 tyś km średnia 10,1l. trasa miasto 50/50 , a uwierz że 200km jednak ciągle kusi.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 jts
    Postów
    58

    Domyślnie

    Cytat Napisał mesque Zobacz post
    Miałem diesla w 159 4 lata i teraz od stycznia 2.2 jts. Zmianę oceniam na zdecydowany plus. Przejechałem trochę ponad 25 tys km, co mogę powiedzieć na pewno to:
    Kultura pracy zadowalająca, silnik elastyczny, dobrze wkręca sie na obroty. Kwestia rozrządu...po zakupie wymieniłem łańcuch(ten dłuższy był błąd p0016), dolny ślizg, koło zębate, koszt części 640zl. Zero błędów jak narazie. Najważniejsze przy tym silniku to krótkie interwały olejowe max 10tys km i dobry olej(jest odpowiedni wątek o olejach do 2.2 jts) oraz utrzymywanie go na poziomie miedzy 3/4 a max. Jeśli trzeba wymienić wariatory, elektrozawory to koszt znacznie wzrośnie, ale zazwyczaj nie trzeba tego robić, chyba że zęby są wytarte... Niestety mamy tu też skrzynie m32, jeśli nic sie z nią nie dzieje teraz, proponuje wymianę oleju(jest odpowiedni wątek) wlać dużo wiecej niż instrukcja nakazuje :p (będzie w wątku o m32)
    Spalanie przy mieszanym miedzy 10-11 i nie licz na mniej. Trasa kiedyś udało mi sie osiągnąć 8 z hakiem, samo miasto(coś w stylu Krakowa)koło 12-13 ,ale jtdm pali w mieście niewiele mniej o walorach dźwiękowych nie będę się rozpisywał bo benzyna to benzyna
    159 z benzyna ogólnie jest mało, czasami zdarza sie zaskoczyć pana na stacji paliw, który widząc 159 chwyta już diesla i pózniej pada pytanie " to te alfy są w benzynie?" miałem tak kilka razy
    Jeśli braknie mocy pozostaje autodelta i jej kompresor, gazu raczej nie włożysz. Spalanie podałem dla 98, bo szkoda mi lać 95
    Pozdrawiam
    Dzięki za wypowiedź. Co do kultury też mi się bardzo spodobała, silnik fajnie wkręca się na obroty, zapinając kolejny bieg dalej ładnie ciągnie.
    Ogólnie wrażenia z jazdy 2.2 jts oceniam na bardzo przyjemnie, cicho itp

    Skąd najlepiej zamawiać części do 2.2 jts? prosiłbym o jakieś wskazówki, bo na allegro praktycznie wogole nic nie ma
    Boje się po prostu, że jak coś padnie, jakaś byle pierdoła nawet, będę miesiąc częsci szukał w necie (wiadomo jest aso, ale tam cena zabija)

    Gdzie najlepiej zamowic rozrząd? widziałem, że na allegro sa jakies zestawy, ceny ok 550zł

    To chyba dla mnie teraz największy problem i rozmyślania nad 2.2 jts ze względu właśnie na słabą dostępność typowych części a może jestem w błedzie i nie ma z tym problemu i wszystko można dostać?

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    stilo i alfa
    Postów
    35

    Domyślnie

    He He kup alfę to będziesz miał identyczny zestaw samochodów w domu jak ja : fiat 125 + stilo + allfa 159 . Tyle , że ja alfę mam diesla . Jedyne co mogę to potwierdzić wcześniejszą wypowiedź kolegi , że pomiędzy wygłuszeniem stilo i alfy jest przepaść .

    Pozdrawiam

    K.

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Dziękuje za odpowiedź.

    Zapomniałem napisać o skrzyni, nic niepokojącego nie zauważyłem, nie szumi, lewarek się nie rusza, ale chciałbym tez od razu wymienić w niej olej.

    Kolega jeździł tym autem do niemiec, nigdy nie zawiodła aczkolwiek czasem wywalało chceck engine, kodów błedu niestety nie pamieta, bo oddawał do mechanika, ale mowil ze cos komputer robili, pogramowali czy coś, sam dokładnie nie wie. Z przepustnicą jakiś problem był przez to chyba też.

    Co do przejażdżek to tez mi się wydaje, że tak będzie, mam też fiata 125p i jak tylko zaczyna się sezon zlotów, szukam byle pretekstu żeby nim śmigać.
    Tez lubie robić przy swoich samochodach, więc alfe bym napewno dopieścił na max, jedyna moja obawa to tylko ten silnik 2.2jts, ale gdyby faktycznie rozrząd wymagał naprawy i bym zainwestował nawet te 4k (wersja pesymistyczna) na start raczej warto chyba brać
    Urzekł mnie wygląd modelu 159 i mile bardzo zaskoczył ten silnik 2.2 jts, za dynamike, i dość przyjemny dzwięk jak się wyżej ją wkręci, no i to czego chciałem najbardziej, w środku błoga cisza, nic nie trzęsie itp

    Jakie oleje masz na myśli?

    A jak się ma sprawa dostepnosci czesci silnika? bo na allegro to tragedia, nic nie mogę znaleść. Chodzi mi o typowe rzeczy eksploatacyjne typu, termostat, swiece, jakies uszczelki itp czy nie ma problemu z tym, że trzeba się naszukac niewaidomo gdzie i ciężko coś kupic do tego silnika?

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasq Zobacz post
    Witam.

    Przyszedł czas na zmianę auta, posiadam Stilo 1.9 16V 140 jtdm, praktycznie bliźniacza jednostka, co jtdm 150 w alfie
    Jeżdże już nim 5 lat i złego słowa o silniku nie mogę powiedzieć, mało pali i nigdy nie zawiódł.
    witaj , kij tam z alfami , powiedz mi masz stilo multiwagon ? , i ewentualnie jaka cena stilacza , bo mam 115tkę a szukam 140tki


    BTW 150 jtdm16v w 159 nie umywa sie już trwałością do starej jtd16v 140KM
    Ostatnio edytowane przez sedici ; 11-06-2016 o 17:20
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Kilka pytań, kilka problemów.
    Utworzone przez redek83 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 06-11-2013, 14:18
  2. [146] 149 1,9 TD Pytań kilka
    Utworzone przez Goall w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 22:28
  3. Kilka problemów i Kilka Pytań ALFA 147 1.6 TS
    Utworzone przez michasecp w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2012, 20:48
  4. [155] kilka pytań
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 31-05-2010, 08:23
  5. [155] Kilka pytań
    Utworzone przez FlaY w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 25-06-2008, 22:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory