Jeżeli to miasto po którym jeździsz to Warszawa, to spalanie masz zdecydowanie w normie. Zrób sobie jakąś dłuższą trasę to będziesz miał porównanie.
Jeżeli to miasto po którym jeździsz to Warszawa, to spalanie masz zdecydowanie w normie. Zrób sobie jakąś dłuższą trasę to będziesz miał porównanie.
Alfa Brera 1.75 TBi 200 KM, 2009 styczeń 2010 - październik 2012![]()
Alfa GT Distinctive 1.9 JTD 150 KM, 2005 sierpień 2014 - ...![]()
Alfa GT Quadrifoglio Verde 1.9 JTD 170 KM, 2008 październik 2016 - ...![]()
ELM na BT sprawdza się dobrze jeśli chodzi o diagnostykę błędów ECU.
Można też monitorować podstawowe parametry pracy silnika.
Nie zastąpi natomiast interface'u pod kątem diagnostyki innych modułów.
Ja używam i jednego i drugiego.
Bluetooth'owy ELM mam na stałe wpiety w OBD i w dowolnej chwili moge się z telefonu
połączyć. A jak mam potrzebę to używam KKL'a
[MENTION=38773]ddudek[/MENTION] - proponujesz AlfaOBD na telefon. Nie znam się może za dobrze ale czy to aby nie jest płatny soft?
coś ze 150pln ? Może coś się zmieniło ale pamiętam, że kiedyś nie było żadnej "free" wersji.
Jak coś wiesz to będę wdzięczny za info. Ja na razie używam Torque
Wersja free pozwala ci na podstawowe operacje, czyli poglad i kasowanie błędów, podgląd wszystkich parametrów, ale na raz możesz obserwować tylko 4. Ten obd na bluetooth łączy się tylko do silnika, więc nie podłączysz sie do poduszek, body, nawigacji, xenonów, abs itd. Eksportowanie logów jest trochę męczące (bo musisz znaleźć na karcie pamięci i wysłać sobie, później otworzyć na kompie itd), ale podgląd na żywo jest git.
Kable (kkl i obd) + laptop da ci możliwość podpięcia się do reszty centralek i wygodniejsze zapisywanie logów, ale trzeba jeździć z kablem i laptopem przewalającymi się po wnętrzu i po kolanach.
Jeśli to nie problem to najlepiej zamów sobie komplet (nie doradze dokładnie -> wyszukiwarka) kable i bt, ale interfejs na bt + telefon który zawsze masz przy sobie to moim zdaniem najlepszy sposów na szybkie i wygodne diagnozowanie i podgląd parametrów silnika.
Edit: tomSRT dobrze mówi, robie tak samo. Jest wersja free, troche ograniczona j/w. I chyba nie mozna robic resetu adaptacji i przepustnicy.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowane przez ddudek ; 17-06-2016 o 15:08
Podpowiem, że sprawdzony i działający komplet to:
Fiat KKL - takie dedykowany do samochodów z grupy fiata z przełącznikiem ECU/ABS/Airbag...
ELM Bluetooth - ja akurat mam sprawdzony w wersji mini. Taki niebieski, mały - mieści się wetknięty w OBD i można normalnie zamknąć klapę
Soft to:
na telefon - Torque lub faktycznie AlfaOBD (właśnie testuję)
Torque pozwala +- na to samo (parametry/błedy ECU, podstawowe parametry silnika)
na kompa: MultiEcuScan lub FiatEcuScan
do niektórych modułów łączysz się przez KKL'a , do niektórych przez ELM'a.
Jeśli Twój lapek ma BT to możesz użyć tego ELM'a mini. Jeśli nie - polecam jednak mieć w zanadrzu kabel ELM.
Wyczerpująca odpowiedź, wielkie dzięki!
Wysłane z mojego XT1032 przy użyciu Tapatalka