Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: 147 1.9Jtd 16V problem z mocą

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar BIZON123
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.
    Auto
    Alfa 147 1.9 16V m-jet, Chrysler Pacifica 4.0v6 fl
    Postów
    2

    Domyślnie 147 1.9Jtd 16V problem z mocą

    Witam, mam nadzieję, że ktoś miał podobny problem i pomoże.
    A więc tak, kupowałem auto dobre 1,5roku temu, na początku fajnie się zbierała, od 1,9-2tys wbijało w fotel, a teraz jest problem zaczyna podobnie (nawet nie tak samo mocno) wbijać dopiero przy 2.6tys, ogólnie jest zauważalny spadek mocny, oczywiście nie tak mocny jak przy rozwalonych wtryskach egr itp. Były też takie skoki że od 2,7tys do 2,9tys gorzej ciągnęła, a to teraz naprawiłem turbiną.
    Teraz trochę informacji, ma przejechane 200tys na 100%, silnik w znakomitej kondycji, wtryski są po regeneracji i sprawdzeniu, zawór egr wyczyszczony zaślepiony, wszystkie naprawy pierdoły na czas, myśleliśmy że jest to wina turbiny, ponieważ leciało z niej jak z kaczki, także oddałem do zrobienia parę dni temu, turbina została przerobiona, oddałem do porządnego specjalisty, poprzekładane części, jest większa, ogólnie z wykresów mocniejsza o 30%, przy montowaniu jej wszystko zostało wyczyszczone zmienione oleje filtry, myślałem, że będzie przeładowywać ale jest git, jeszcze raz wyczyszczony egr i zaślepiony.... lecz problem jest nadal, tak samo jak jechała przed, tak samo jedzie teraz, powinna lecieć jeszcze lepiej niż na początku a nawet tak się nie zbiera. Ogólnie mapa będzie na daniach robiona do niej i wolałbym do tego czasu jakoś ten problem wyeliminować. Nie mam pojęcia właściwie kiedy to się stało, chyba traciła po trochę aż tego nie zauważałem. Także może miał ktoś podobny problem i chce się podzielić opinią?
    Dzisiaj wieczorem podepnę ją pod kompa może on coś pokaże, ale nie mam pojęcia już gdzie szukać przyczyny.
    Jednak nie podpiąłem, matryca w lapku padła, ale przeczyściłem przepustnice i dalej nic.
    Ostatnio edytowane przez BIZON123 ; 16-06-2016 o 22:58

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Miki6830
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    PLE
    Auto
    147 1.9 JTD16v
    Postów
    70

    Domyślnie

    Sprawdź overboost, sprawdź przewody od niego. Możesz też przepływkę wyczyścić

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    QJawyY
    Auto
    Giulietta 2.0 ~200KM 440Nm 2010r
    Postów
    513

    Domyślnie

    zaślepka EGR z dziurami czy pełna?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Zrób logi z jazdy + podaj więcej informacji: czy EGR jest wycięty z programu ( w 16v sama pełna zaślepka nie wystarczy) + czy stroiłeś samochód pod przerobioną turbinę ( którą jak zakładam wyregulowali po rzeźbie na mocniejsza? ) sprawdziłeś cały dolot czy dziury gdzieś w wężu nie masz?

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Mi bez przerwy wywala błąd przepływki...Ale czy ona odpowiada za moc?? Bo nie mam pojęcia czy kupić. A gdy odepnę przepływkę wtedy będą wartości domyślne i będę wiedział czy to przepływomierz ?? Dobrze myślę??

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Odepnij i się przejedź + z przepływką zrób logi : masa powietrza oczekiwana i masa powietrza zmierzona. Tak odpowiada za moc ...

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar fleszu2
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki/Siennica
    Auto
    147 1,9 JTD 16V
    Postów
    134

    Domyślnie

    200tyś km i remont turbo wtrysków. Rany kto tak skatował ten silnik!!!!
    przy takim przebiegu normalnie używany samochód może mieć przytkany EGR.
    Sprawdż wydech tj. katalizator ew. DPF (jeśli jest). Jeśli tyle już zrobiłeś to albo auto było katowane albo ma 400tyś km.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar BIZON123
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.
    Auto
    Alfa 147 1.9 16V m-jet, Chrysler Pacifica 4.0v6 fl
    Postów
    2

    Domyślnie

    Panowie wielkie dzięki ale problem rozwiązałem, przpływkę wyczyściłem odpiąłem, nic nie pomogło, wszystkie węże były nowe bo wolałem wymienić przy wymianie turbiny wszystko przeczyszczone, zmieniłem filtr paliwa i dalej nic, jutro dopiero będę wgrywał mapę pod te turbo i zobaczymy ile z tego będzie, powinno być 180-190km. Ale najważniejsze, problem rozwiązało wyszyczenie czujnika doładowania na górze silnika, był cały zawalony w sadzy i auto jeździ tak nowe.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał fleszu2 Zobacz post
    200tyś km i remont turbo wtrysków. Rany kto tak skatował ten silnik!!!!
    przy takim przebiegu normalnie używany samochód może mieć przytkany EGR.
    Sprawdż wydech tj. katalizator ew. DPF (jeśli jest). Jeśli tyle już zrobiłeś to albo auto było katowane albo ma 400tyś km.
    Nie było skatowane, jestem bardzo pedantyczny, a tym bardziej jak mam zamiar z niej zrobić ponad 200km, więc wtryski oddałem do regeneracji bez większego powodu, okazało się że jeden tylko jest lekko walnięty a reszta wróciła w takim stanie jak zawiozłem, a turbina chodziła ładnie tylko troche olej z niej leciał, a że i tak miałem ją roztaczać to zrobiłem to teraz a nie za miesiąc jak było planowane

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Michuxfcb
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115 km 8V
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał BIZON123 Zobacz post
    Ale najważniejsze, problem rozwiązało wyszyczenie czujnika doładowania na górze silnika, był cały zawalony w sadzy i auto jeździ tak nowe.
    Chodzi ci o Map sensor?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    Alfa Romeo 1,9 jtd 140km Ti
    Postów
    522

    Domyślnie

    Więc tak...U mnie po odpięciu pzepływki wywala bład. Jeśli chodzi o przyspieszenie nie zauważyłem poprawy natomiast zauważyłem brak czarnej chmury po jej odpięciu....Wiem że mam ją do wymiany ale brak przyspieszenia mnie irytuję...

Podobne wątki

  1. Problem z mocą
    Utworzone przez corneli1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-04-2016, 18:54
  2. [159] Problem z mocą w 2.4
    Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 03-10-2013, 10:48
  3. 156 1.9JTD 105KM problem z mocą od 2800 obrotów
    Utworzone przez Sanki1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 09:51
  4. [159] 1,9JTD problem z mocą
    Utworzone przez piotr197308 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-01-2011, 17:10
  5. Problem z mocą w AR 156 TS 2.0
    Utworzone przez michał27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 15-11-2009, 16:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory