Nie ma opcji po mieście mieć 10l na 100km. Na korzyść 98 oczywiście. O wiele mniejsze spalanie stukowe.
Nie ma opcji po mieście mieć 10l na 100km. Na korzyść 98 oczywiście. O wiele mniejsze spalanie stukowe.
A masz jakieś obiektywne dowody (wynik z hamownii), czy to jest twoje subiektywne odczucie? Ja tam nigdy nie zauważyłem, aby moje v6 lepiej chodziło na 98. Jeśli na 95 występuje u ciebie spalanie stukowe, to zacząłbym się na twoim miejscu poważnie martwić.
Nie wiem, czy wiesz, ale 95 ma większe ciepło spalania niż 98.
Pozdrawiam,
Adam
Jest to moje osobiste zdanie. Sprawdzone na wielu autach NA i turbo. Różnica jest odczuwalna. A gdzie napisałem że u mnie występuje spalanie stukowe? Pisałem ogólnie.
Wina spalania stukowego najczęściej leży po stronie niskiej jakości paliwa. Im mniejsza liczba oktanowa tym większe ryzyko samozaplonu. Wysokooktanowe paliwo spala się wolniej i bardziej równomiernie.
I nikt mi nie wmówi że nie ma różnicy.
No Risk No Life
Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...
Nie zgadzam się z toba. Nie zwiększa to absolutnie spalania. Spalanie jest takie samo. Są zaprojektowane na 95 ale nasze 95 jest jak 90 oktanowe paliwo. Nawet nie zdajesz sobie sprawy co za siki lejemy do zbiorników. I bez względu na to na jakie paliwo były projektowane to więcej oktanow spala się rownomierniej.
No Risk No Life
Dokładnie... A wyższa ilość oktanów w zwykłym npPB 98 nie powoduje wyższej mocy, tylko raczej jej spadek, ale lepszą kulturę pracy. Dopiero paliwa z dodatkami mają takie 'cudowne' moce![]()
AR 146ti 2.0 16v '96
AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
AR 155 2.0 16v '95
AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG
Pozdrawiam,
Adam
No Risk No Life