Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy 12345
Pokaż wyniki od 41 do 48 z 48

Temat: [156] 2.5 V6 spalanie

  1. #41
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaco200sx
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6
    Postów
    68

    Domyślnie

    Nie ma opcji po mieście mieć 10l na 100km. Na korzyść 98 oczywiście. O wiele mniejsze spalanie stukowe.

  2. #42
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    A masz jakieś obiektywne dowody (wynik z hamownii), czy to jest twoje subiektywne odczucie? Ja tam nigdy nie zauważyłem, aby moje v6 lepiej chodziło na 98. Jeśli na 95 występuje u ciebie spalanie stukowe, to zacząłbym się na twoim miejscu poważnie martwić.

    Nie wiem, czy wiesz, ale 95 ma większe ciepło spalania niż 98.
    Pozdrawiam,
    Adam

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaco200sx
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6
    Postów
    68

    Domyślnie

    Jest to moje osobiste zdanie. Sprawdzone na wielu autach NA i turbo. Różnica jest odczuwalna. A gdzie napisałem że u mnie występuje spalanie stukowe? Pisałem ogólnie.
    Wina spalania stukowego najczęściej leży po stronie niskiej jakości paliwa. Im mniejsza liczba oktanowa tym większe ryzyko samozaplonu. Wysokooktanowe paliwo spala się wolniej i bardziej równomiernie.
    I nikt mi nie wmówi że nie ma różnicy.
    No Risk No Life

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaco200sx Zobacz post
    Wysokooktanowe paliwo spala się wolnie
    I tu sobie odpowiadasz na pytanie o moc. A jeśli masz "bystry" sterownik silnika to przyspieszy zapłon i może 2-3 KM przybędzie (nieodczuwalne) ale kosztem spalania, nie ma darmowych obiadów. Vałki są zaprojektowane i oprogramowane na pb 95 więc po co przepłacać?
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #45
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaco200sx
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6
    Postów
    68

    Domyślnie

    Nie zgadzam się z toba. Nie zwiększa to absolutnie spalania. Spalanie jest takie samo. Są zaprojektowane na 95 ale nasze 95 jest jak 90 oktanowe paliwo. Nawet nie zdajesz sobie sprawy co za siki lejemy do zbiorników. I bez względu na to na jakie paliwo były projektowane to więcej oktanow spala się rownomierniej.
    No Risk No Life

  6. #46
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Dokładnie... A wyższa ilość oktanów w zwykłym npPB 98 nie powoduje wyższej mocy, tylko raczej jej spadek, ale lepszą kulturę pracy. Dopiero paliwa z dodatkami mają takie 'cudowne' moce
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  7. #47
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Küsnacht ZH/Warszawa/Puławy
    Auto
    AR 156 3.0 V6 '02
    Postów
    192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jaco200sx Zobacz post
    Jest to moje osobiste zdanie. Sprawdzone na wielu autach NA i turbo. Różnica jest odczuwalna. A gdzie napisałem że u mnie występuje spalanie stukowe? Pisałem ogólnie.
    Wątek jest o spalaniu V6, sam deklarujesz się, że taki silnik jest w twoim posiadaniu, a więc założyłem, że trzymamy się tematu, a nie piszemy "ogólnie". 98 w silnikach innych producentów może być nawet wymagane, ale wątek dot. V6 z Alfy.

    Cytat Napisał Jaco200sx Zobacz post
    I nikt mi nie wmówi że nie ma różnicy.
    Nawet wyniki z hamownii?
    Pozdrawiam,
    Adam

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Jaco200sx
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Bogatynia
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6
    Postów
    68

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuŻar Zobacz post
    Dokładnie... A wyższa ilość oktanów w zwykłym npPB 98 nie powoduje wyższej mocy, tylko raczej jej spadek, ale lepszą kulturę pracy. Dopiero paliwa z dodatkami mają takie 'cudowne' moce
    Ale nikt tu nie pisał o wyższej mocy :-P silnik lepiej reaguje na gaz i z dołu jest bardziej elastyczny. I to jest MOJE zdanie. Po zalaniu paliw 95 i 98 do pełna przy praktycznie pustym zbiorniku. Nie mam zamiaru się tu kłócić.
    Na hamowni napewno byla by różnica :-P
    No Risk No Life

Podobne wątki

  1. Spalanie na ISC a spalanie gazu
    Utworzone przez criss2007 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-05-2013, 22:28
  2. [GTV] GTV-ka spalanie
    Utworzone przez kuba18nh w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 77
    Ostatni post / autor: 27-09-2011, 20:03
  3. spalanie 155 2.0 TS 8v
    Utworzone przez Gregu155 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-02-2011, 01:06
  4. [164] Spalanie AR 164
    Utworzone przez konradward w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-06-2009, 20:30
  5. [155] Spalanie V6
    Utworzone przez wasyl w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-05-2009, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory