Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Zatarta sprezarka klimatyzacji, a wiatrak chlodnicy/skraplacza?

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Wczoraj sprawdzałem pracę wentylatora przy włączonej AC, u mnie po jej włączeniu wiatrak działa cały czas na 1 biegu i włącza 2 co jakiś czas. Dobite mam 550 gram czynnika + olej, jutro jadę sprawdzić czy MES nie oszukuje z ciśnieniem. Jeśli nie to sprawdzimy czy na 460 gramach będzie ten sam efekt.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 1.9 jtd 8V 120km 2010
    Postów
    6

    Domyślnie

    Niestety nie pamietam producenta mojej zatartej sprezarki niemniej jednak stanela kompletnie i nic jej nie bylo w stanie ruszyc. Najbardziej interesujace bylyby pomiary osob, ktore posiadaja auto z kontrolerem wentylatora, a nie rezystorami- regulacja obrotow jest wtedy plynna i juz wiemy ze wentylator nie startuje z klima od razu (przynajmniej nie jest to jedyny warunek...). I MES i FES mierza wartosci prawidlowo z czujnika cisnienia o ile sam czujnik dziala prawidlowo. Moje wartosci: klima pracujaca na postoju: 19bar klima chodzaca przy jezdzie od 30kmh w gore: 9-11bar. Klima wylaczona, uklad wystudzony: 5bar. Testy robione przy 460g i 360g czynnika dla eksperymentu, wyniki sa bardzo podobne. Uklad po kapitalnym remoncie. Nie spoczne do momentu kiedy nie bede mial pewnosci, iz te 19bar jest prawidlowe, bo mam watpliwosci...
    Druga sprawa: glos wiertarki, ktory wystepuje przy najmniej u mnie po zdjeciu nogi z gazu/odciazeniu silnika. Mialem to przed zatarciem i p remoncie klimy. Wiecie moze, gdzie jest ta rurka, ktora wibruje i halasuje?
    Pozdrawiam
    Konrad

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar hipcio
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8v
    Postów
    192

    Domyślnie

    A głoś wiertarki to czasem nie jest spowodowany tym że mało jest czynnika??

  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Tha
    Dołączył
    03 2016
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    159 Berlina TBi '10 (Progression)
    Postów
    66

    Domyślnie

    Potwierdzam, przeczytałem wiele tematów, gdzie za głośną pracę klimy odpowiadała za mała ilość czynnika. Nie wiem jak u Was, ale w TBi, zamiast 460g ma być 550g.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    Dzisiaj postanowiłem porobić logi. Temperatura zewnętrzna 30 stopni, klima 22 stopnie AUTO. Co prawda mogłem dodać jeszcze prędkość pojazdu to może by było widać przy jakiej jak zbija ciśnienie. Wiatrak pracuje, na postoju dochodzi do 19 bar, ale więcej już nie. W czasie jazdy jak kolega mówił ciśnienie spada dosyć znacznie. Mam moduł nie rezystor.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	cisnienie.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	70.4 KB
ID:	204108
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	bar.png
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	16.0 KB
ID:	204109
    Dźwięku wiertarki nie mam. Miałem na początku jak miałem jakieś 150 g gazu. Dobili mi do 460 g i jest ok.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Jak pisałem wcześniej miałem dobite 550g i coś się działo z ciśnieniami, wczoraj odessano ok 80-90g i co ciekawe z pomiarów MESem i manometrami podłączonymi do układu ciśnienie w nim w trakcie pracy nie przekroczyło 19bar na postoju. Po wyłączeniu klimy MES wskazuje ok 7 bar a zegary równe 6 (po 10 minutach od wyłączenia klimy). Co ciekawe MES zawyża ciśnienie o ok. 0,5 do 1 bara w stosunku co do zegarów wpiętych w układ. Nie zauważyłem żeby gorzej chłodziła po odessaniu czynnika i w moim odczuciu AC działa b.dobrze.

    Niestety nawet po odessaniu do ok 460g wiertarka co jakiś czas się pojawia. Skoro to nie ilość czynnika jest problemem to pytanie gdzie jest przyczyna wiertarki? Nr oem mojego kompresora to 50510966 - niestety nie mogłem znaleźć info o producencie (kiepski dostęp).

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar hipcio
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8v
    Postów
    192

    Domyślnie

    To możę warto dobić po środku i dać jakies 500g czynnika i wiertarka powinna ustąpic

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar kobe83
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    AR 159 2.0 JTDM 170KM/ 156 1.9 JTD115KM była
    Postów
    1,469

    Domyślnie

    W temacie wiertarki dowiecie się więcej z innego tematu na forum.
    Ale widzę, że kolejny użytkownik ma w okolicy 19 bar na postoju. Nie możemy mieć wszyscy uszkodzonej klimy. Może w ASO by się można było dowiedzieć więcej jakie są prawidłowe ciśnienia w układzie.
    Włoski geniusz, włoska technologia, włoska pasja.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar marqo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Grodzisk Maz.
    Auto
    AR 159 SW 1.9JTDM Q-Tronic 08'2007
    Postów
    662

    Domyślnie

    Zamieszczam moje logi z dzisiaj:
    temp. zewn.: +28
    temp. nast. nawiewu: +22
    0 - 60 sek. - silnik wyłączony, klimatyzacja OFF
    61 - 400 - wolne obroty, klimatyzacja ON
    400 - 1100 - jazda po mieście, klimatyzacja ON
    1100 - 1200 - wolne obroty, klimatyzacja OFF
    Powyżej 15 barów załącza się 2 bieg klimatyzacji i działa do momentu spadku ciśnienia poniżej 12 barów

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2016-06-28 23_00_36-Program Manager.jpg
Wyświetleń:	30
Rozmiar:	64.8 KB
ID:	204502

    FESExp_1606281739_Alfa Romeo 159 1_9 JTDm 16V_File1.zip
    Ostatnio edytowane przez marqo ; 28-06-2016 o 22:19
    La bellezza non basta

    10% zniżki dla alfaholików - szczegóły w dziale RABATY


  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159SW 1.9 jtd 8V 120km 2010
    Postów
    6

    Domyślnie

    I to sa "normalne" wartosci! Tak tez podaje elearn. Tylko Ty masz samochod z 2007, z rezystorami, a nie z modulem wiatraka... Z modulem wiatraka regulacja na postoju jest na poziomie 19bar. Mam nadzieje, ze wloscy inzynierowie przeliczyli to dokladnie Najwazniejsza wiadomosc jest taka, ze jak macie auto z modulem i gosc od klimy Wam wciska ze wiatrak nie dziala to absolutnie nic to nie znaczy bo tak ma byc (przynajmniej przez kilkanascie -kilkadziesiat sekund)

Podobne wątki

  1. [159] rurka skraplacza klimatyzacji odprowadzająca wode - gdzie ?
    Utworzone przez matt79 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-07-2015, 17:06
  2. pytanie zwiazane ze sprezarka klimatyzacji
    Utworzone przez karsto1982 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 12:05
  3. Kontrolka wtrysku i wiatrak chlodnicy?
    Utworzone przez selius w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-12-2009, 21:15
  4. Chodzacy wiatrak chlodnicy
    Utworzone przez DeeS w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 02-11-2009, 11:31
  5. [156] nie dziala wiatrak chlodnicy
    Utworzone przez RogerIZ28 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-11-2008, 22:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory