Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Dolot Odma 2.0 JTS

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie Tuning Dolotu, Odma 2.0 JTS

    Witam,

    czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć od czego są dwa wloty do dolotu w Alfie 156 2.0 JTS ? Jeden to odma na pewno a drugi?

    Z góry dzięki
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Przekazniki.jpg
Wyświetleń:	60
Rozmiar:	79.8 KB
ID:	204343Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Odma 2.jpg
Wyświetleń:	82
Rozmiar:	109.0 KB
ID:	204344Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Odma 1.jpg
Wyświetleń:	137
Rozmiar:	81.6 KB
ID:	204345Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Aku plus.jpg
Wyświetleń:	46
Rozmiar:	122.6 KB
ID:	204346
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20140118_155933.jpg
Wyświetleń:	56
Rozmiar:	61.6 KB
ID:	204104   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS_engine.JPG
Wyświetleń:	54
Rozmiar:	319.2 KB
ID:	204105  
    Ostatnio edytowane przez Jaszczur ; 29-06-2016 o 22:11 Powód: Dodanie zdjęć

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Hej, kolego a ja mam inna prosbe moglbys zrobic fotke bezpiecznikow/przekaznikow (tylko prosze o zdjecie obudowy od bezpiecznikow oraz otworzenie obudowy na obudowie od plusa akumulatora ) Chcialbym porownac z moim autkiem.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie

    Oczywiście nie ma sprawy. Zrobię wieczorkiem lub jutro rano i wrzucę;-) Liczę że ktoś coś będzie wiedział co z tą rurą bo chciałem się w weekend pobawić

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    My JTSowcy musimy die trzymac razem bo jest ich malo :-) hehehe

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Podbijam temat!
    Jestem na etapie - planowania dolotu - chciałbym poskładać to z nierdzewki, ponieważ gumowy element - z harmonijką delikatnie mi pękł.

    Również jestem ciekawy - czym jest ta druga rurka. Pierwsza to odma.. a to drugie?

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie

    Wydaję mi się że jest to "druga" odma idąca do kolektora ssącego i zaworka odmy. Jutro to wszystko rozbiorę i postaram się wrzucić zdjęcia. Z tego co się dowiedziałem można to zaślepić o ile nie wystąpi falowanie obrotów (teoretycznie to się robi aby temu zapobiec) Teraz będę miał więcej czasu to postaram się wrzucić dla zainteresowanych na forum wszystko co robiłem w moim jtsie. Jest kompletny wydech z nierdzewki remont silnika z zakuciem i strojenie oraz kilka innych dodatków Jutro też będę DRL zakładał bo coś ostatnio się czepiają moich bixenonów...

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie

    Dużo wczoraj nie zrobiłem bo złapał mnie deszcz także dziś kontynuacja. Rozebrałem cały dolot zdjąłem przepustnice która byłą czyszczona rok temu razem z remontem silnika a wygląda tragicznie... Niestety w dalszym ciągu nie rozumiem do końca czemu odma jest w tym silniku tak skomplikowana. Wygląda to tak:
    - z pokrywy zaworów wychodzi jedna odma z rozdzielaczem na dwa wężyki (jeden wchodzi do dolotu przed przepustnicą do kolektora a drugi za przepustnicą) Pytanie co to daje i dlaczego tak? Czy przypadkiem podczas ostrej jazdy gdy operujemy gazem FULL albo NIC podciśnienie w kolektorze nie będzie wysysało oleju przez tą odmę? Wiem że w innych samochodach montuję się często odmę za przepustnicą gdzie ssanie z odmy jest połączone z rozwarciem przepustnicy a tu?
    - Dodatkowy węzyk idący zza przepustnicy do kolektora który po drodze ma do siebie podłączony jeszcze jeden wąż(Oznaczony na żółto na zdjęciach) I tu pytanie gdzie i po co to idzie?

    @Strzałka oczywiście wrzucam obiecane fotki aku.

    ! Zdjęcia w głównym poście bo poniżej sumy 10 postów nie mogę dodawać zdjęć

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Wielkie dzieki! Teraz pytanie od czego one sa. Typowo z ciekawosci sie zastanawiam

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Ok - poczytałem trochę w internecie i.. zabieram się za.. tworzenie własnego dolotu.

    Oryginalną pychę z filtrem zostawiam. Wkładam jedynie wkład K&N, a od przepływomierza do przepustnicy wstawiam aluminiową rurę 70mm.

    Znalazłem już fachowca u mnie w mieście, co dospawa mi 2 króćce do odmy i do tego odpowietrznika

    Dzisiaj zamawiam elementy - to myślę, że do tygodnia będę już miał wszystko gotowe - do montażu

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie

    Ja wczoraj złożyłem wszystko próbnie do kupy. Też oryginalna pucha jest tylko ze ze stożkiem simoty w środku, rura oryginalna ale w termoizolacji. Nie wiem czy jest sens zmieniać na rure alu 70mm bo oryginalna ma 66mm... Tak swoją drogą polecam odłączyć tą odmę. Jak wczoraj pojechałem na stacje zatankować (2km) to z tej odmy odłączonej z filterkiem leciało naprawdę ciepłe powietrze... P.S. na nie zaślepionym "odpowietrzniku" Auto po chwili gaśnie. Na zaślepionym jest bajka wraca do obrotów jałowych nawet lepiej niż normalnie. Oczywiście przy tych wszystkich czynnościach trzeba na nowo ustawić przepustnice.

Podobne wątki

  1. [159] Odma w 1.9 8V 120 KM
    Utworzone przez kawek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 19:16
  2. [155] Odma w TS
    Utworzone przez Cpt.Konwa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 15:38
  3. odma 2,4 jtd
    Utworzone przez karamba w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 16:07
  4. Odma w 1.9 jtd
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-09-2009, 09:11
  5. [145] Odma
    Utworzone przez r0bertos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-09-2009, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory