Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problem z zaworkiem klimatyzacji pod presostatem

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Przemyslaw.M
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    147 1.9JTD 115KM
    Postów
    15

    Domyślnie Problem z zaworkiem klimatyzacji pod presostatem

    Witam serdecznie,

    Za oknami coraz wyższe temperatury, a ja niestety nadal męczę się w upale jaki panuje w mojej 147... Otóż wystąpiła u mnie konieczność wymiany presostatu, niestety przy jego demontażu uszkodzeniu uległ zaworek wkręcany na klucz 15 do węża klimatyzacji, który to z kolei przykręcany jest do osuszacza. Chodzi mi konkretnie o ten zaworek na który nakręca się presostat. Nigdzie nie mogę znaleźć takiego zaworka, ani też nawet informacji na jego temat. Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam, Przemek.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Nie wiem dokładnie o jaki zaworek Tobie chodzi ale sprawa wygląda tak. Często przy odkręcaniu presostatu ukręca się gwint. I albo zostaje część presostatu, którą należy wydobyć (np rozwiercenie i wykretaki) albo niszczy się gwint w miejscu wkręcania (są różne miejsca). Trzeba to wtedy naprawić.

    Z tego co patrzę w ePerze to chyba czeka Cię wymiana przewodów klimatyzacji
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Przemyslaw.M
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    147 1.9JTD 115KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Skontaktowałem się dziś z ASO w Katowicach i w zasadzie dostałem informację jednocześnie dobrą i złą. Mianowicie zaworek którego poszukuję nie jest sprzedawany razem z przewodami, co znacznie obniża koszta jego zdobycia jednak nie jest on dostępny i jedyne co mi zaproponowali to po prostu go wykręcić z przewodu, podrzucić im, a oni coś dosztukują. No cóż, umówiłem się już na jutro w BOSS w Dąbrowie Górniczej żeby coś zaradzili ponieważ wykręcenie go z przewodu graniczy z cudem, a oni nawet jak go ukręcą to i tak sobie poradzą z tematem. Dam znać co z tego wyjdzie

    Po wizycie w BOSS w Dąbrowie Górniczej stwierdzam jedno. Człowiek który to prowadzi to gość bardzo mocno stąpający po ziemi mający pojęcie w temacie, a też dostałem niezłą reprymendę na temat moich dotychczas wykonanych prac w zakresie klimatyzacji. Nie mniej jednak wytłumaczył mi co i dlaczego zrobiłem źle odkręcając stary presostat, oraz wytłumaczył jak mam się zabrać do próby odkręcenia owego zaworka. Ponieważ nakrętkę zaworu (na klucz 15) już miałem nieco obrobioną zaproponował mi żeby spiłować ją ręcznie do rozmiaru niewiele ponad 14 i nabić na nią kuty 6-kątny klucz nasadowy również o rozmiarze 14. Na to przedłużka o długości 1 metra i jedno energiczne szarpnięcie. W efekcie ukręcony zaworek dał się odkręcić od razu.

    Zaś nowy/używany zaworek dostałem od CarEnzo z Będzina razem z kawałkiem węża. Dostałem go za darmo akurat. Odkręciłem go tym samym sposobem, spiłowanie do rozmiaru 14, nabicie kutej nasady 14 i energiczne szarpnięcie.

    Ogólnie operacja przebiegła książkowo, jednak klima nadal nie działa. Nowa opornica oryginalna (150 zł po zniżkach), nowy presostat (tutaj akurat TERMOTEC poleciał na próbę bo stary puszczał czynnik przez kostkę - 60 zł).

    Włączam klimę i nic, sprężarka zaprzęga się normalnie, nie uruchamia się 1 bieg wentylatora, ciśnienie w układzie wynosi około 25 bar (stanowczo za dużo), przewody klimy są gorące. Może coś jest zatkane... Może osuszacz padł bo jeździłem z nim długo bez zamkniętego obiegu klimatyzacji. Może chłodnica niedomaga, może i ona jest zapchana. Pomysłów brak, a pieniążków coraz mniej. Dzisiaj w samochodzie zmierzyłem temperaturę 76 stopni Celsjusza przy otwartych szybach na postoju. Tak się nie da żyć, a co dopiero jeździć.
    Ostatnio edytowane przez Przemyslaw.M ; 24-06-2016 o 23:56 Powód: Aktualizacja

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Przemyslaw.M
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    147 1.9JTD 115KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Przepraszam, ale robię up. Jestem po prostu mocno zdesperowany, ja robię moją 147 ponad 200 km dziennie. I jeszcze gdyby nie to że wnętrze tego auta zaczyna wrzeć od razu po kontakcie ze słońcem to olałbym temat na później. Ale ja muszę tym autem jeździć, a ugotować się w nim to nie problem

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    111

    Domyślnie

    Obydwa przewody klimy masz gorące? Jeden powinien być zimny. Przy takim ciśnieniu to powinien już działać wentylator. Sprawdzałem zalaczenie wentylatorów przez kompa.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Przemyslaw.M Zobacz post
    Może osuszacz padł bo jeździłem z nim długo bez zamkniętego obiegu klimatyzacji. Może chłodnica niedomaga, może i ona jest zapchana. Pomysłów brak, a pieniążków coraz mniej. Dzisiaj w samochodzie zmierzyłem temperaturę 76 stopni Celsjusza przy otwartych szybach na postoju. Tak się nie da żyć, a co dopiero jeździć.
    Z tego co pamiętam to nowy osuszacz może być chyba max 30 niepodłączony więc twój na 100% jest do kubła. Nabicie układu przeszło bezproblemowo?
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Przemyslaw.M
    Dołączył
    06 2016
    Mieszka w
    Mysłowice
    Auto
    147 1.9JTD 115KM
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dziękuję panowie za odpowiedzi, w końcu coś się dzieje i mam jakąś nadzieję. Tak więc co do pytania moris10 - tak obydwa przewody są gorące, ja nie znam się na klimatyzacjach, znam tylko teoretyczną zasadę działania całego układu i podchodzę do tematu w sposób czysto logiczny. Zakładam że obydwa przewody są gorące ponieważ sprężony w nich gaz pod wpływem ciśnienia nabiera wysokich temperatur. Zaś co do wypowiedzi rafik. - osuszacz został dziś wymieniony, niczego to nie zmieniło. Nabijanie klimatyzacji przeszło bezproblemowo, wytworzenie próżni trwało około 15 minut i przeszło bez problemu, test szczelności także zakończony sukcesem, po czym układ został wypełniony 550 gramami czynnika R134.

    Co ciekawe, nawet gdy odepnę kostkę od termostatu i wentylator od razu wchodzi na maksymalne obroty, klimatyzacja również nie chłodzi...

Podobne wątki

  1. problem z presostatem, czujnik klimatyzacji
    Utworzone przez MEKI_22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-08-2015, 12:51
  2. Chłodnica klimatyzacji Problem...
    Utworzone przez zmowa w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 23:08
  3. problem z sprężarką klimatyzacji
    Utworzone przez blapis w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-04-2013, 20:08
  4. [159] Problem z wyświetlaczem klimatyzacji
    Utworzone przez 159alfa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-11-2012, 15:00
  5. Problem z presostatem
    Utworzone przez llacoste w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-08-2011, 08:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory