Strona 127 z 152 PierwszyPierwszy ... 2777117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,261 do 1,270 z 1514

Temat: kolektor ssący JTDM - kompleksowo

  1. #1261
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pirat159
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Finlandia
    Auto
    Alfa Romeo SW 2.4 JTDm q-troniq
    Postów
    306

    Domyślnie

    Cytat Napisał Patryk95 Zobacz post
    Stówka to nie aż tak drogo, chodzi tylko o to czy zdaje to egzamin bo jak tak to zamawiam to
    nie chodzi o to, chodzi o to, że zaślepić otwory możesz w zasadzie byle czym, np: śrubą, etc. może jakiś znajomy tokarz coś ogarnie za flaszkę. Tu naprawdę nie trzeba wiele by sobie poradzić.
    A pieniądz oszczędzony to tak jak zarobiony.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Patryk95 Zobacz post
    Stówka to nie aż tak drogo, chodzi tylko o to czy zdaje to egzamin bo jak tak to zamawiam to
    nie chodzi o to, chodzi o to, że zaślepić otwory możesz w zasadzie byle czym, np: śrubą, etc. może jakiś znajomy tokarz coś ogarnie za flaszkę. Tu naprawdę nie trzeba wiele by sobie poradzić.
    A pieniądz oszczędzony to tak jak zarobiony.

  2. #1262
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2015
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    133

    Domyślnie

    Można odkręcić sama górna część kolektora bez połowy auta? Nie zależy mi na dostaniu się do klap stąd moje pytanie.

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  3. #1263
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Alfa ROmeo 159 1.9 16V
    Postów
    56

    Domyślnie

    Wywaliłem te kołki na których były mocowane klapy, zaślepiłem otwory śrubami.

    Jednak najbardziej przeraziło mnie dolne "łożyskowanie" tych trzpieni. Początkowo myślałem że są wykonane z brązu, mosiądzu, jednak okazało się że nie, one są po prostu z jakiegoś tworzywa sztucznego, dwie z tych tulejek były u mnie wytarte i nie wiem czy to nie to było przyczyną urwania klapy (otwór nie był okrągły, zrobiło się jajo klapa nie pracowała w osi ocierała się o ścianki i się urwała, jako że jest dosyć pasowna w swoim otworze nie mogło być inaczej)

    Te tulejki dolne też nie były jakoś bardzo wpasowane, wydłubałem je malutkim śrubokrętem. Jak ktoś zdecyduje się na wywalenie klap trzeba pamiętać o tych tulejkach, w silniku może by szkód nie narobiły ale turbina mogła by trochę to odczuć.

  4. #1264
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Zrobiłem porządek z kolektorem ssącym i zaworem egr - żałuje że nie zrobiłem tego na samym początku, bo auto wyraźnie lepiej przyspiesza, a na niskich obrotach poprawiła się akustycznie kultura pracy silnika...
    Całą usługę przeprowadziła firma Auto-Krak z Rzemienia - specjaliści od silników JTD w naszych Alfach/Fiatach/Oplach itd

    Teraz mogę spać spokojnie, bez obawy że się coś urwie

    tak wygląda kolektor po usprawnieniu przez Pana Zbyszka z AutoKrak


    Z Egr była mała obsówa czasowa, bo dostałem najpierw za grubą zaślepkę i śruby EGRu okazały się za krótkie... ale w między czasie doszła właściwa



    co ciekawe okazało się że w EGRze była już fabrycznie zaślepka z otworami ;D
    taka jak na tej aukcji http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-...282125365.html



    jak widać nie ma tragedii, zresztą sam egr i kolektor nie były szczególnie bardzo zasyfione wg Pana Zbyszka, a podobno trafiają się i takie gdzie ledwo palca dałoby radę wcisnąć ;p




  5. #1265
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Ta grubsza zaślepka jest do całkowitego usunięcia EGR. Jedna gruba przy kolektorze ssącym i druga gruba przy wydechowym. Wtedy można wywalić calkowicie egr i chłodnicę spalin tak jak ja zrobiłem.

  6. #1266
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Ta grubsza zaślepka jest do całkowitego usunięcia EGR. Jedna gruba przy kolektorze ssącym i druga gruba przy wydechowym. Wtedy można wywalić calkowicie egr i chłodnicę spalin tak jak ja zrobiłem.
    wiem, ale nie chciało mi się pół auta rozbierać żeby założyć tą przy wydechowym, a pozatym w ten sposób nikt się na przeglądzie wizualnie nie przyczepi

  7. #1267
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Pól auta? Max 30minut roboty z założeniem tej przy wydechowym wystarczy 3 śrubki od oslony termicznej odkręcić i ją lekko odchylić.

  8. #1268
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,127

    Domyślnie

    Tyle to też wiem, ale bez odchylenia chlodnic a więc rozbierania przodu ja bym tam ręki z kluczem nie zmieścił, przy 2.4 wszystko tam jest upchane na styk...

  9. #1269
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Za grube ręce u mnie poszło bez problemu :p

  10. #1270
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Lublin/Warszawa
    Auto
    159 2.4 Q-Tronic 2009, Giulia MY24 Tributo Italiano
    Postów
    328

    Domyślnie

    Zasadniczo potrzebuje czyszczenia i być może jakiejś naprawy kolektora w 2.4 (Pływak jutro dam Ci znać czy potrzebuje zamiennika, masz jeszcze swój?) i w Niemcach pod Lublinem znalazłem warsztat który podobno specjalizuje się we włoszczyźnie i nawet współpracuje z tym forum. Na jutro jestem umówiony na rozmowę ale na stronie znalazłem takie info ws usługi:

    Wymiana kolektorów z klapami wirowymi (grupa ALFA FIAT LANCIA) 1.9 JTDM , 2.4 JTDM , 1.9 CDTI (OPEL). Regeneracja tych kolektorów polegajaca na wymianie klap na aluminiowe , podwójne uszczelnienia osi klap, wymiana listwy sterującej i wyeliminowanie jej wadliwego osadzenia na osiach klap.

    Chciałbym zapytać czy jest to rozwiązanie kompleksowe? Czy może lepiej wyrzucić klapki całkiem?

Podobne wątki

  1. [159] 2.4 JTDm - jak zdemontować kolektor ssący?
    Utworzone przez Słóń w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 80
    Ostatni post / autor: 18-12-2021, 18:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory