Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Dolot Odma 2.0 JTS

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Thumbs up

    Ok już mam wszystko rozgryzione
    - Trójnik odmy został z jednej strony zaślepiony, z drugiej doszedł filterek oddający powietrze z odmy do atmosfery.
    - Wlot odmy do kolektora zaślepiony.
    - Drugi przewód wchodzący do kolektora to przewód do próżni wspomagania hamulców także musi zostać. Ten sam przewód oryginalnie ma drugi koniec wchodzący do giętkiego kolanka za przepustnicą i musi tutaj zostać zaślepiony żeby nie tracić podciśnienia.
    - Całe kolanko giętkie z dwoma otworami wymienione na kolanko gładkie G1 spec.
    - Stożek simoty w miejsce oryginalnego filtra
    - Wywalony rezonator i w to miejsca rura idąca do wlotu powietrza w zderzaku
    - Oryginalna rura idąca od przepływki do przepustnicy obwinięta taśmą termoizolacyjną
    I teraz efekty! Powiem szczerze że różnica jest duża silnik pracuje bardzo równo nawet przy zrzucaniu do luzu z wysokich obrotów i lepiej wkręca się na obroty zwłaszcza z dołu. Na hamownie będę jechał za jakiś czas dopiero to oczywiście wrzucę co i jak ale naprawdę polecam zwłaszcza tą modyfikacje z odmą z której idzie naprawdę sporo gorącego powietrza i mgiełki olejowej (przy zdrowym silniku) Jest lekki zapaszek po kilku KM jazdy miejskiej jak się otworzy maskę także docelowo wejdzie tam oil catch tank, ale póki co jest super. W wolnej chwili wrzucę zdjęcia jak to wygląda w całości a teraz tylko podglądowe.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_4535.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	132.1 KB
ID:	204580

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Czekam na zdjęcia
    Rura 66mm?
    Dziwne - ja mierzyłem suwmiarką i wyszło... 70mm dolot...


    Też zastanawiam się nad stożkiem - ale aktualnie wybór padł na sportową wkładkę. Gdzie znajduje się wyżej wspomniany REZONATOR? W oryginalnej puszcze z filtrem?
    W jaki sposób "na nowo ustawiasz przepustnice"?

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    156 2.0 JTS
    Postów
    11

    Domyślnie

    Zmierzę jeszcze raz i Ci dam znać dzisiaj. Rezonator to to po prawej od puszki z filtrem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	airbox.jpg
Wyświetleń:	57
Rozmiar:	53.9 KB
ID:	204599
    Reset ECU i przepustnicy:



    1. Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary.
    2. Reconnect the battery negative lead
    3. Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs
    4. Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs
    5. Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril)
    6. Turn the car off and leave for 10 mins
    7. Start the car and take her for a blast



  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Dziękuje za zdjęcie i info o adaptacji przepustnicy.

    Nie wiem do końca jak u mnie, ale wydaje mi się, że mam trochę inną skrzynkę z filtrem. Ty masz okragły - walcowy filtr powietrza? Ja mam... wkładkę.. płaski filtr.. i.. na żadnym schemacie z EPER'a nie mam tego rezonatoru...
    Może 156 i GT miały inne rozwiązania z dolotem?

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Dolot do mojego 2.0 JTS Gotowy

    zdjecia: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._alfa_gt_.html na dole

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Witam kolegów posiadających najlepszy silnik w alfie 2.0 JTS mówie całkiej poważnie dla mnie elastyczność i kultura pracy rewelacja
    Ale nie o tym chciałem pisać.
    Mam pewien problem, dzisiaj mi się to przytrafiło pierwszy raz. Auto na wolnych obrotach pracuje idealnie ale podczas jazdy nagle jak dodałem gazu to zamiast przyspieszać hamuje, przydusi się. Jak go wkręce bardziej to się trochę odetka i idzie ale trzeba mocno kręcić. Dolot sprawdziłem, szczelny jest, filtr powietrza wymieniłem, przepustnica wyczyszczona.
    Może mieliście kiedyś podobny objaw?

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Sprawdź przepływomierz..
    Odepnij go od wtyczki.. zapal auto - powinien "inaczej chodzic", możliwe jest wywalenie błędu.
    Następnie wyłącz auto, odepnij akumulator, podłącz przepływkę, odczekaj dłuższą chwilę, podłącz aku i sprawdź ponownie - odpalając auto.

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 2002
    Postów
    79

    Domyślnie

    Przeczyściłem takim sprayem kontakt wtyczki przy przepustnicy i przepływomierza, dodatkowo wszystkich czujników do których latwy dostep. Dodatkowo zrobiłem przez multiecuscan reset kompa i auto znowu normalnie przyspiesza Jednak te włoszki są kapryśne jak nie wiem co. Miała rano chyba zły dzień

Podobne wątki

  1. [159] Odma w 1.9 8V 120 KM
    Utworzone przez kawek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-07-2015, 19:16
  2. [155] Odma w TS
    Utworzone przez Cpt.Konwa w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2014, 15:38
  3. odma 2,4 jtd
    Utworzone przez karamba w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 16:07
  4. Odma w 1.9 jtd
    Utworzone przez jesse_w w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-09-2009, 09:11
  5. [145] Odma
    Utworzone przez r0bertos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-09-2009, 11:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory