Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 32

Temat: Włozony zły silnik

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Moyset
    Dołączył
    11 2013
    Mieszka w
    Lutcza, między Rzeszowem a Sanokiem
    Auto
    AR 155 2.0 TS 8V, AR Mito 1.4 TB 120KM
    Postów
    460

    Domyślnie

    To ktoś pokrywę podmienił przed Twoim zakupem. Wszystko wskazuje na to że dziada niestety kupiłeś na starcie. Ile Ty masz nicków?

  2. #22
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał MadSkillz Zobacz post
    Jak czytam ten temat to mnie dziw bierze że mozna w ogóle w ten sposób myśleć...podmianka z cromy, 147, opla..padła Ci 8v to remontujesz 8v albo kupujesz ale nie z okazji za 1500...''co tanio to drogo'' i to się sprawdza cały czas w 100 procentach..po taniości nie będziesz miał dobrze..przestań kombinować bo będziesz płacił dwa albo i trzy razy........ludzie nigdy się nie nauczą.....
    Jak czytam takie posty to mam wrażenie ze autorzy nie maja za bardzo pojęcia. Silniki 1.9 8V są tanie jak barszcz, a jak swój stary osprzęt ma sprawny to nawet idzie kupic za mniej niż 1,5k zł. To ze dołożyć drugie tyle nie daje mu ŻADNEJ gwarancji, że silnik jest w pełni sprawny i tak będzie trzeba go rozebrać i sprawdzić. Niezależnie od kwoty wydanej na silnik nie ryzykował bym wydania tysiaka lub nawet więcej na wsadzenie silnika, który nie wiadomo kiedy ostatnio pracowal i jak dlugo leży poza budą. Szukanie silnika z innych marek koncernu fiat ma jak najbardziej sens z tym, że dokladnie trzeba obejrzeć taki silnik i sposób jego montażu w komorze, a nie zamawiać na pale z allegro.
    Ostatnio edytowane przez Pływak ; 06-07-2016 o 04:56

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pushq
    Dołączył
    08 2014
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR 159 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pływak Zobacz post
    Wiesz z autopsji na 100%? Ja bym się przyjrzał silnikowi z Cromy jak ma mocowania bo raczej w tym leży problem. Swego czasu JTDki z Fiatów Stilo i Alf 147 pasowały zamiennie Plug&Play bez wymieni jakiejkolwiek elektroniki czy osprzętu.
    I uda mu się to zrobić w kosztach poniżej 2kPLN?
    Demokracja jest zdobywaniem wolności dla siebie kosztem wolności innych, podstawianiem jednej normy przymusowej, na miejsce drugiej.

  4. #24
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Czy uda się to zrobić w 159 głowy nie dam na pewno we wcześniejszych modelach taka zamiana miedzy fiatem, a alfa byla w pełni plug&Play. Kwesta znalezienia silnika do 159, tego z cromy warto zobaczyć może ma takie same mocowania bo w tym fiacie występowały te same jednostki 1.9 i 2.4

  5. #25
    Użytkownik Znawca Avatar Pucek-159
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Białobrzegi/WBR
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    1,320

    Domyślnie

    A co Ci konkretnie się stało w tej 8v?

    Dobra doczytałem na początku.
    U mnie po przedstawieniu rozrządu zamknąłem się w 2k.
    Też myślałem nad zakupem innego, ale stwierdziłem że lepiej zrobić i wiedzieć co się ma
    I auto po remoncie silnika jeździ dużo lepiej i dużo lepiej się zbiera
    Ostatnio edytowane przez Pucek-159 ; 06-07-2016 o 09:50
    2013-2019 - 06' AR 159 1.9 JTDm 8v - Grigio Titanio
    2019-2020 - 08' Fiat Nuova Bravo 1.9 JTDm 16v - Rosso Maranello
    2020-2022 - 11' AR Giulietta Sportiva 2.0 JTDm powered by @sdero - Rosso 8C Competizione
    2022- ... - 10' AR Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBI - Rosso 8C Competizione

  6. #26
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Posiadam wersje belgijską auta z roku 2006 a pierwsza rejestracja w 2008.
    Jesli to 115 km i wsadze europejską wersje 120 to trzeba bedzie wgrywac nową mapę silnika?

    W starym silniku glowica do wywalenia, tloki maja luzy i blok silnika takze do wywalenia. Nie moge powiedziec dokładniej. 2 miechy temu regulowane zawory. Mechanik od wloszczyzny z szyldem Alfy i Fiata na warsztacie (Kielce) stwierdzil rzęzenie vacum pompy a objawem bylo stukotanie juz prawie bicie w silniku, to byl głośny dzwiek. Grosze za pompe wiec wymienilem ale oczywiscie nic. Pojechałem do starego mechanika ktory zaczął rozbierac silnik. Okazało sie ze to nie pierwszy raz... I wszystko wyszlo na jaw.
    Ostatnio edytowane przez mhaytameki ; 06-07-2016 o 15:28

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    Cytat Napisał mhaytameki Zobacz post
    Posiadam wersje belgijską auta z roku 2006 a pierwsza rejestracja w 2008.
    Jesli to 115 km i wsadze europejską wersje 120 to trzeba bedzie wgrywac nową mapę silnika?
    Nie, samochod będzie jeździł jak 115.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #28
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2016
    Auto
    159
    Postów
    6

    Domyślnie

    Panowie drodzy jeszcze jedno pytanie czym sie roznie
    939a1000 a
    839a1000


    Na moim silniku nie mozna doczytac sie zadnego numeru a widnieja takie dwa na aukcjach

  9. #29
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Reloaded
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa 159 2,4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Nie rozumiem jaki związek ma ECU, programowanie itp z wymianą silnika, jeżeli przekładasz sam słupek bez osprzętu...
    Generalnie JTDki są takie same w 147/156/GT/Stilo, a 159 ma prawie wszystko inaczej, jednak zamiennie z Cromą i uwaga, Vectrą C.
    Sam mam w 159 2,4 głowicę z Cromy a przy remoncie 1.9 16V dowiedziałem się, że Z19DTH z Vectry podejdzie, tylko trzeba go całego przezbroić (łapy silnika, miska olejowa, mocowanie alternatora itd), więc z 8V pewnie jest podobnie.

  10. #30
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    zgadza się, głowica, tłoki i wał w 147 i 159 są takie same, więc możliwe że także blok. Po przezbrojeniu miski, pompy oleju i innych elementów osprzętu silnik ze 147 powinien podejść.

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory