Motul
Vavoline
Castrol
PENRITE
MILLERS OILS
Selenia
Yacco Lube
Texaco
Total
Mobil
RAVENOL
Shell
Fuchs
Midland
Eurol
Liqui Moly
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
I co z tego? Wynika to z popularności oleju w 10w40 15 lat temu. Moja poprzednia miała wpisane w zależności od klimatu 10w40 lub 5w40 późniejsze jtd miały juz tylko 5w40. Pod każdym względem 5w40 bedzie lepsze.
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Spoko możesz lać co wolisz ale jeśli ktoś pyta o olej to nie polecaj 10W40 bo większość w tej lepkości to marne minerały. Do JTD najrozsądniejszy wybór to 5W40 i nawet jeśli to będzie HC to bije na głowę 10W40.
Właśnie odebrałem pakę od Tomka z AR2300. Pierwsze wrażenie mega gęsty ale od razu wlałem całą buteleczkę 250ml do silnika. Więcej niż zaleca producent ale stwierdziłem, że zostawiać 50ml to trochę bez sensu. Do wymiany nieco ponad 6K km zobaczymy jakie będą efekty.
Ostatnio edytowane przez Pływak ; 06-07-2016 o 17:54
Panowie a co powiecie o takim porównaniu:
1. Elf Evolution 900 SXR 5W-40 vs Specol Gold 5W-40;
2. Elf Evolution 900 Full - Tech 0W-30 vs Specol Gold 0W-30?
Ponieważ szykuję się do wymiany w Lagunie II 2.0T 204 KM oraz w Megane II 1.4 94 KM i mimo dość mocno ograniczonego zaufania do wyrobów spod marki Specol, jestem gotów dać im szansę...
Lecz jakoś mam wątpliwości co do bazy PAO w olejach Specol za tak niskie pieniądze, zwłaszcza, że ktoś pisał, że śmierdzą jak HC...?
Niestety póki co na forum OCP nikt nie jest w stanie mi nic więcej powiedzieć, może ktoś z Was pomoże mi w wyborze?![]()
W 166 z 5w40 zużycia oleju praktycznie jest zero co rok przez te kilka znian. Ale jezdzona lekko plus po porządnym remoncie.
O zabitych V6 to nie słyszałem, poza rozrzadem zerwanym ale tego z olejem nie można wiązać.
No 2 x w roku nie mam potrzeby zmieniać wiec stawiam na lżejsze rozruchy. Zobaczymy. Mysle że będzie jak z 3.2 . LM 5w40 to przyzwoity olej wiec powinno ok być. Mobil 5w50 tez był ok. Ja akurat chce ujednolicić. I coraz bardziej podróbek mobila się obawiam. A inne 5w50 gorzej dostępne lub droższe. Ale jak będą to tą lepkość bym dał też spokojnie.
Pisałem w tamtym temacie odnośnie Specola. Jeśli chodzi o Elfa to z tego co wiem oba oleje są na bazie HC. Nie znam dokładnych cen tych konkretnych olejów ale z popularnych olejów ELF jest chyba najtańszy na rynku (tańszy od Totala a to podobno to samo). Jakoś nie mam do EFF-a zaufania. Produkują też podobno oleje dla innych producentów, w tym oleje marek budżetowych (np. oleje pod marką OPEL/GM). Niestety nie jestem w stanie nic konkretnego o tych Elfach powiedzieć - dla mnie to taki średni standard i generalnie masówka sprzedawana w rozsądnej ceni ale mogę być w błędzie.
- - - Updated - - -
Spróbuje upolować Liqui Moly 5w50. Podobno bardzo dobry w pełni syntetyczny (PAO) olej niestety nie na rynek nie tylko Polski ale i Niemiecki. Myśle, że do V6 i Twin Sparków pasowałby jak ulał.