Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: Tajemnicza awaria, która częściowo sama ustąpiła - zagadka dla zaawansowanych

  1. #21
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Podobno są tacy szczesciarze co klapki utkneły w kanałach dolotowych w głowicy.
    Ja się do nich zaliczam. Po zakupie auta pojechałem do Krakowa na usunięcie klapek, a ta z 1. cylindra siedziała w mazi w kanale, a kolejna trzymała się na jednym nicie. Ale nie nazwałbym problemów z tym kolektorem loterią, to po prostu techniczny niewypał.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #22
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,241

    Domyślnie

    Cytat Napisał olo_84 Zobacz post
    Nie ma, poleciały do wydechu niszcząc co było im po drodze. Czyli głowica zawory tłoki blok turbina.

    Podobno są tacy szczesciarze co klapki utkneły w kanałach dolotowych w głowicy.

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    Miałeś kolektor aluminiowy i się ułamały? Myślałem że w tych tylko się rozszczelniają.

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Miałeś kolektor aluminiowy i się ułamały? Myślałem że w tych tylko się rozszczelniają.
    Nie sprecyzował czy to w tej alfie czy w innej czy sąsiada.

    Te klapki z tworzywa (ameliniowy kolektor ) są tak wykonane, że ich wyjęcie bez zniszczenie gniazda uszczelniającego jest niemożliwe. Same nie wypadają.
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Reloaded
    Dołączył
    06 2013
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa 159 2,4
    Postów
    207

    Domyślnie

    Mi też objawy pasują na klapy.
    U mnie były urwane wszystkie cztery (kupiłem już takie auto)
    Dwie utknęły w głowicy, jedna przeszła bez uszkadzania silnika ale wpadła do turbiny i rozwaliła całą geometrię a czwarta sprasowała się na tłok i tłukła o głowicę.
    Objawy? Ciężkie odpalanie (brak kompresji) i stukanie przy wyższych obrotach, które jednak z czasem było co raz słabsze. Poza tym silnik równo pracował i miał normalne osiągi mimo uszkodzonej turbiny.
    Jeżeli wykluczysz układ paliwowy to zmierz kompresję i będzie z grubsza wiadomo. Jak to nic nie wyjaśni to musisz ściągnąć kolektor (dość kłopotliwe - trzeba rozpiąć rozrząd i zdemontować pompę CR) i zobaczyć jak z klapami, inaczej tego nie sprawdzisz.
    Ja zdecydowałem się na remont silnika, bo gładź na cylindrach nie była zniszczona. Koszta wyszły podobne jak wymiana motoru ale chociaż z grubsza wiem co mam
    Jeżeli gładź będzie zniszczona to pozostaje szukanie silnika...

Podobne wątki

  1. Tajemnicza gumka w drzwiach
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-06-2014, 18:39
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-05-2013, 17:37
  3. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-03-2012, 07:23
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 15-07-2010, 20:45
  5. [v6]która głowica to która
    Utworzone przez qdlacz007 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 24-08-2009, 07:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory