Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Temat: Straszny dym

  1. #31
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał william1985 Zobacz post
    Patrząc po kolorze płynu chłodniczego nie wydaje mi się żeby był w nim olej. Ewidentnie olej jest spalany bo końcówka wydechu jest tłusta od spalin.
    Czy znacie jakiegoś dobrego mechanika z Łodzi, który naprawia Alfy? Już mnie rozbraja awaryjność mojej Belli
    olej ewidentnie puszcza odma na wysokich obrotach a wina leży raczej w pierscieniach

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  2. #32
    william1985
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi Za chwilę jadę do mechanika, zobaczymy co powie.

    EDIT:
    Byłem i niestety nie zastałem szefa. Pracownik powiedział, że pewnie nie był robiony szlif cylindrów oraz że po wymianie pierścieni należy przejechać co najmniej 4000 km aby się nowe ułożyły (od czasu wymiany jeszcze nie zrobiłem takiego przebiegu). Umówiłem się na poniedziałek na sprawdzenie kompresji. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Ostatnio edytowane przez william1985 ; 22-05-2009 o 14:29

  3. #33
    william1985
    Gość

    Domyślnie

    A jeszcze kolega mi podpowiedzia rzecz dosyc oczywista. Przeciez po robieniu uszczelki pod glowica powinno sie po jakims czasie wszystko dokrecic na nowo. A o tym juz mechanik mi nie mowil ... Jade niedlugo i musze go opieprzyc .

  4. #34
    thing
    Gość

    Domyślnie

    william1985 tak? może to samo jest u mnie... dziś pojade do gościa i zagadam

  5. #35
    william1985
    Gość

    Domyślnie

    No cóż jednak mechanik raczej wie co robi i co zrobił . Dowiedziałem się, że:

    @ Po pierwsze silniki Twin Spark są z tych nowocześniejszych i nie istnieje w nich coś takiego jak dokręcanie głowicy po wymianie uszczelki. Po prostu dokręca się wszystko raz z podanym przez producenta momentem obrotowym.

    @ Po drugie w moim przypadku nie ma (jeszcze) powodów do paniki ponieważ silnik miał prawo "łyknąć" olej. A to dlatego, że w TS pierścienie są nowszej generacji chromowane i co za tym idzie wolniej się docierają i wolniej dopasowują do cylindrów(w starszych silnikach były pierścienie żeliwne a zatem dosyć miękkie i szybko się ścierające). Konkluzja jest taka, że mam jeszcze zrobić co najmniej 2000 km i wtedy określić czy nadal na wysokich obrotach silnik spala olej. W dodatku u mnie zużycie oleju rośnie za sprawą instalacji LPG .

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cytat Napisał william1985 Zobacz post
    @ Po pierwsze silniki Twin Spark są z tych nowocześniejszych i nie istnieje w nich coś takiego jak dokręcanie głowicy po wymianie uszczelki.
    Tak nawiasem mówiąc nie wiem czy to dociąganie śrub zależy to od kostrukcji samego silnika, czy też od technologii wykonania uszczelki. Słyszałem, że niektórzy producenci poddają uszczelki w procesie produkcyjnym wstępnemu prasowaniu z odpowiednią siłą na prasach co ma wyeliminować ewentualne przedmuchy i późniejsze dociaganie śrub.

    Cytat Napisał william1985 Zobacz post
    Po prostu dokręca się wszystko raz z podanym przez producenta momentem obrotowym.
    Dokręcanie śrub w silnikach na lini produkcyjnej nie ogranicza się jedynie do użycia odpowiedniego momentu. Liczy się kolejność, moment wstępny oraz moment ostateczny po uzyskaniu którego często dokręca się jeszcze o pewien kąt np: 60 lub 90 stopni. Na temat dokręcania śrub można byłoby napisać pracę doktorską
    Ostatnio edytowane przez as ; 25-05-2009 o 22:17
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #37
    william1985
    Gość

    Domyślnie

    Panowie mam pytanie. Czy ten zestaw cewek:

    ALFA ROMEO 156 2,0 TS CEWKA ZAPŁONOWA (640024875) - Aukcje internetowe Allegro

    będzie pasował do Alfy 146 1.6 TS ?? Na oko wygląda identycznie jak w mojej Belli.

    Stwierdziłem, że sprawdzę stan cewek i fajek i niestety końcówka jednej z cewek jest ułamana i może być słaby kontakt z fajką.
    Poza tym zauważyłem, że w gniazdach świec nad 1 i 4 cylindrem jest trochę oleju. Czy to znaczy, że olej dostaje się do komory spalania i przechodzi przez gwint aż do fajek? W sumie innej możliwości nie ma...

  8. #38
    Użytkownik Romeo Avatar gonzo
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Siemianowice Śląskie
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-jet
    Postów
    2,004

    Domyślnie

    Pytanie.
    Wydaje mi sie ze to normalny objaw ale chcialbym sie upewnic.
    Po ostrym dodaniu gazu przy obrotach powyzej 5500 z wydechu wylatuje szara chmura dymu, nie jak w starych dizlach ale wyraznie widoczna. Macie tak u siebie? Dodam, że wszystko z silnikiem jest wporzadku, nie traci mocy, nie szarpie, olej w normie itp itd

Podobne wątki

  1. straszny hałas ze skrzyni biegów ? - nagrane video
    Utworzone przez takpoprostu w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 08-01-2015, 20:28
  2. ALFA ROMEO GT SELESPEED- nie taki diabeł straszny ???
    Utworzone przez woocashh w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2013, 08:52
  3. Straszny wypadek ..
    Utworzone przez rdk_ w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 19-11-2009, 23:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory