Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: a co jeśli 257 wentylowane/240 lite to za mało?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar fenix8
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Chrzanów/Kraków
    Auto
    145 1.4 boxer LPG
    Postów
    36

    Domyślnie a co jeśli 257 wentylowane/240 lite to za mało?

    Witajcie Panowie.

    na wstępie zaznaczę, że zestaw hamulców przód i tył jest nowy (tarcze i klocki ATE) na nowych zaciskach (upgrade z 257 lite/bębny) jak również wszystkich przewodach.

    jednakowoż dla mnie hamuje to nadal za słabo. czy ktoś próbował adoptowac do 145 większe hamulce?

    sam rozmyślam nad 284 z marei weekend 2.4 jtd. problemem jest mocowanie jarzama do zwrotnicy. tutaj próbowałbym całą zwrotnice dać (silnik boxer wiec drążek kierowniczy na amortyzatorze). ma ktoś doświadczenie w tym temacie?
    Rzeczy niemożliwe wykonuje od razu, Cuda zajmują mi trochę czasu
    West Coast Custom Fenix Garage by Ortes
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer in LPG on board

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    257/20 i 240/11 sprawne są wystarczające do 155 więc do 145 raczej też, musi jednak byś wszystko sprawne. układ abs z tego okresu zmniejsza wydajność hebli.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar fenix8
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Chrzanów/Kraków
    Auto
    145 1.4 boxer LPG
    Postów
    36

    Domyślnie

    nie mam ABS'u. wszystko jest w 100% sprawne.

    jednak dla mnie po przesiadce z Fiata Uno z identycznym zestawem (257 wentyl/240 lite) alfa jakoś tak słabo hamuje... zwłaszcza że w planach są nieco większe moce niż seria.

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Bo Uno waży dobre XXX kilogramów mniej...

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    491

    Domyślnie

    Zawsze możesz wrzucić nacinane na przód, będzie lepiej. Sam wrzucałem kiedyś do uno wentylowane 257 na przód i bardzo fanie hamowało. Ale tam niska masa robiła robotę.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar fenix8
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Chrzanów/Kraków
    Auto
    145 1.4 boxer LPG
    Postów
    36

    Domyślnie

    waży 400 mniej ale nie o tym temat.

    nacinane/nawiercane kontra dobre wentylowane mialem okazje porównywać na maszynie w tym samym aucie. i lepiej hamowały te nie nacinane (różnica około 10%)

    ponowie zatem pytanie:
    czy ktoś nontował coś wiekszego niż seria w 145/146/155?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Montowałem w 155 1.8 8v/ przód tarcze + zwrotnice z 2.0 16v. Jest to do ogarnięcia ale trzeba mieć całe zwrotnice pokombinować z przegubami powinny podchodzić pod te zwrotnice i dobrać długość drążka kierowniczego, ustawić zbieżność i gotowe.
    Rozbieram jedną 16stkę z 2000 r. (145) jak chcesz mogę Ci odsprzedać przedni hebel.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Gdybyś miał T.S.-a to można chyba założyć Brembo z Fiata Coupe. Ale skoro masz boxera to bez rzeźby nic nie zrobisz.


  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar fenix8
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Chrzanów/Kraków
    Auto
    145 1.4 boxer LPG
    Postów
    36

    Domyślnie

    2.0 TS (quadrifolgio czy jak sie to pisze) z tego co wiem miało/ma 257 wentylowane identyczne jak marea ergo takie jak zamontowałem.

    284 ma inny rozstaw śrub montażowych jarzma. z tego co wiem to w przypadku marei/bravo/brava 2.4 jtd miało inne zwrotnice właśnie pod te tarcze.

    jakiej srednicy są/były tarcze w tej 155?

    brembo z coupe... nie te zwrotnice

    podsumowując czeka mnie organoleptyczne dopasowanie zwrotnic...

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Cytat Napisał fenix8 Zobacz post
    2.0 TS (quadrifolgio czy jak sie to pisze) z tego co wiem miało/ma 257 wentylowane identyczne jak marea ergo takie jak zamontowałem.

    284 ma inny rozstaw śrub montażowych jarzma. z tego co wiem to w przypadku marei/bravo/brava 2.4 jtd miało inne zwrotnice właśnie pod te tarcze.

    jakiej srednicy są/były tarcze w tej 155?

    brembo z coupe... nie te zwrotnice

    podsumowując czeka mnie organoleptyczne dopasowanie zwrotnic...
    2.0 T.S. (qv), oraz 1.8 T.S. w 145/6 mają z przodu tarcze 284 mm.


Podobne wątki

  1. wentylowane tarcze
    Utworzone przez puszkin121 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-05-2015, 16:50
  2. Tarcze wentylowane do 156
    Utworzone przez romus130 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 16-06-2013, 14:08
  3. [166] Wentylowane siedzenia
    Utworzone przez Italiano w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 19:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory