Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: wysoka temperatura w kolektorze dolotowym

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie wysoka temperatura w kolektorze dolotowym

    Trzy miesiące temu założyłem nowy czujnik ciśnienia doładowania (zwany też map albo boost sensorem) w kolektorze dolotowym, ponieważ stary miał stopioną od temperatury obudowę. Czyściłem też wtedy EGR ponieważ myślałem, że się zacina i klapy wirowe. Wczoraj wykręciłem ponownie czujnik a tu niespodzianka - znowu obudowa stopiona. Czym może być spowodowana tak wysoka temperatura w kolektorze?
    Czyżby EGR? Dziś próbowałem zrobić logi ale FES nie pokazuje żadnych wartości pracy zaworu recyrkulacji. Czy w innych alfach też nic nie da się poderzejć za pomocą fejsu? Używam ELM327.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar kolekszy
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Namysłów
    Auto
    AR 156 SW 1.9JTDm-jet 140km powered by
    Postów
    978

    Domyślnie

    Auto masz w serii czy po czipie?

    Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
    Alfa Romeo 156 SW 1.9Jtd m-jet
    HONDA CBR 1000RR REPSOL

    Moja śliczna http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...jtd_m_jet.html
    Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi
    Kasowanie błędów -Namysłów i okolice pisać PW

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    W serii ale wycięty był DPF. Sprawdzałem jeszcze raz tym razem Mes'em i ten już pokazuje stan EGR - jutro przetestuje podczas jazdy.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    159 1.9 JTDm 150KM 2006r.
    Postów
    137

    Domyślnie

    Dziś w drodze do pracy zrobiłem logi przedstawiające pracę EGR'a. Pierwszy to 3 minuty jazdy na ciepłym silniku trasą a drugi to 11 minut od startu zimnego silnika. MES nie pokazuje mi wartości żądanej, jest tylko pozycja zaworu. Co dziwne, widać, że zawór się otwiera podczas przyśpieszania a spada do 4% jego stan przy zwalnianiu silnikiem. Czy tak powinno być?
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egr 180sek ciepły.jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	48.7 KB
ID:	206091

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egr 11min zimny.jpg
Wyświetleń:	22
Rozmiar:	67.6 KB
ID:	206092

Podobne wątki

  1. [145] 145 1.6 boxer - wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym
    Utworzone przez majster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-08-2014, 20:39
  2. [145] Co to za przewód na kolektorze dolotowym?
    Utworzone przez jasiu 145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-10-2013, 19:30
  3. [1.8 TS] Rurka od zaworka na kolektorze dolotowym
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 21-02-2012, 20:40
  4. Za wysoka temperatura
    Utworzone przez alanjamajka w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-01-2012, 14:28
  5. [146] BOXER-czujnik w kolektorze dolotowym.
    Utworzone przez Mlody189 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-03-2008, 22:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory