Strona 9 z 15 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 146

Temat: Gałka zmiany biegów - wymiana

  1. #81
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Podważasz dekielek pod nim masz klucz nasadowy 10

    Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  2. #82
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2016
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTS
    Postów
    80

    Domyślnie

    Dzięki wielkie

  3. #83
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    A jak sprawa ma się przy automatycznej skrzyni? Jak ściągnąć taką gałkę?

    Wysłane z mojego Huawei P8 przy użyciu Tapatalka
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  4. #84
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Ot i właśnie jest pytanie.
    Ktoś wspominał kiedyś, że zdejmuje się ten srebrny plastikowy pierścień pod gałką - i to fakt, mogę zrobić - ale co dalej - nie wiem. Da się również wyjąć przycisk, ale do nikąd to nie prowadzi. Da się również zdjąć z wierzchu cały ten ozdobny panel tak, że zostaje sama czarna guma z dziurami, ale tam również nic nie ma.
    Może po zdjęciu tego pierścienia są tam gdzieś od spodu ukryte zatrzaski jakieś, nie wiem...

    Jeśli dobrze pamiętam to ktoś tu z forum wspominał o tym na filmiku niejako przy okazji, filmik dotyczył wymiany kierownicy albo czujnika kąta kierownicy...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  5. #85
    ZBANOWANY Rowerzysta
    Dołączył
    04 2015
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    159 SW Q4 2.4 JTDM @235HP 505Nm Bez klap, egr i dpf :-)
    Postów
    257

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Ot i właśnie jest pytanie.
    Ktoś wspominał kiedyś, że zdejmuje się ten srebrny plastikowy pierścień pod gałką - i to fakt, mogę zrobić - ale co dalej - nie wiem. Da się również wyjąć przycisk, ale do nikąd to nie prowadzi. Da się również zdjąć z wierzchu cały ten ozdobny panel tak, że zostaje sama czarna guma z dziurami, ale tam również nic nie ma.
    Może po zdjęciu tego pierścienia są tam gdzieś od spodu ukryte zatrzaski jakieś, nie wiem...

    Jeśli dobrze pamiętam to ktoś tu z forum wspominał o tym na filmiku niejako przy okazji, filmik dotyczył wymiany kierownicy albo czujnika kąta kierownicy...
    Proszę bardzo tutorial z alfaowners
    http://www.alfaowner.com/Forum/showthread.php?t=366259

    Naskrobane przez Galaxy S7 EDGE

  6. #86
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Stokrotne dzięki!
    Tłumacząc na nasze, należy ustawić wybierak w pozycji N, następnie wcisnąć przycisk na gałce i jednocześnie przesunąć chromowaną rurkę pod gałką w dół, wtedy gałka powinna zejść razem z tą chromowaną rurką.
    Zakłada się z powrotem poprzez nasunięcie gałki z rurką na drążek, trzymając wciśnięty przycisk na gałce, powinno kliknąć.

    Pozostaje przetestować...
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  7. #87
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    No cóż, u mnie to nie działa. Rzeczona chromowana rurka ani drgnie - poza tym, że obraca się dookoła, w pionie się nie rusza. Możliwe, że ktoś tam napsuł i ten chrom oddzielił się od tej czarnej części z zatrzaskami. Będę próbował dalej, bo co mi zostaje...

    EDIT:
    znalazłem jeszcze zgoła inną instrukcję - bardziej siłową, więc w moim typie - idę przetestować

    http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/283572-q-tronic-auto-gear-knob-removal-how-to.html

    EDIT2:

    Sukces! Ostatecznie robi się to tak - bez narzędzi:
    0. ustawiamy dźwignię w pozycji N (najwygodniej)
    1. zsuwamy pierścień pod gałką, wtedy zatrzaski od chromowanej rurki są zwolnione
    2. ciągniemy ją w dół aż wyjdzie z gałki i ukażą się naszym oczom czarne zatrzaski na jej końcu
    3. wciskamy przycisk i ciągniemy gałę w górę, śmiało, mocno - gałka zejdzie z "pręta"

    Montaż odwrotnie - nakładamy gałkę (pasuje tylko w jednej pozycji) trzymając wciśnięty jej przycisk, aż się wkliknie na pręt, wsuwamy rurkę chrom w gałkę do oporu, wciskamy dolny pierścień, finito.
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 30-07-2016 o 22:49
    Giulia Veloce Misano Blue 2.0 TB
    159 Sportwagon Q-Tronic '06 Nero Oceano była

  8. #88
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Panowie i jak to jest z zamontowaniem gałki z Gulietty czy Mito do 159 bo niestety nic nie znalazłem. W 159 brak gwintu. Jest możliwość nagwintowania (jaki rodzaj gwintu)? Ktoś już robił takie przeróbki. Pozdrawiam

  9. #89
    Użytkownik Pasjonat Avatar Proxim@Ar
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Opole, Piła
    Auto
    Brera Tbi
    Postów
    3,572

    Domyślnie

    Musisz po prostu nagwintować gwintownikiem

    Wysłane z mojego Huawei P8 przy użyciu Tapatalka
    147 2001, 1.6 105 KM- była
    156 2003, 2.0 JTS 166 KM- była
    156 2003, 2.5 V6 192 KM- była... ehh..
    156 2005 1.9 JTD~`160 KM była
    159 2006 1.9 JTD- była
    159 2005 1.9 Distinictive- była..
    156 2003 2.0 TS+LPG- była
    156 2003 2,5 V6- była..
    156 FL 2005 1.9 jtd- była
    166 FL 2005 2,4 jtd - była
    Alfa Romeo Crosswagon - był..
    156 FL 3.0 V6 - była
    Brera Tbi 2010 - jest
    Najlepsze auto na świecie - służbowe - jest

  10. #90
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V
    Postów
    22

    Domyślnie

    Jaki tam jest rozmiar gwintu?

Podobne wątki

  1. Gałka zmiany biegów 2.4 jtd 20V
    Utworzone przez viader w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 01-07-2015, 06:48
  2. [159] Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez lupo7 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-01-2015, 19:01
  3. [145] gałka zmiany biegów
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 10-04-2012, 20:11
  4. [155] gałka zmiany biegów
    Utworzone przez bazyl_78 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-02-2011, 12:31
  5. [156] gałka zmiany biegów w 156
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-01-2009, 08:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory