Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 49

Temat: Spręzyny tył TI problem z doborem

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2015
    Mieszka w
    Olkusz
    Auto
    159 1.9 16v SW
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karbon Zobacz post
    Jak chcesz pro-kit zakładać to tylko kompel przód +tył bo jak wymienisz sam tył to bedzie siedział niżej niż na spreżynach z Ti (przetestowane na własnej 159 tce)
    No chyba się zdecyduje na te pro kid tylko też mi zależy żeby gleba nie była za duża, jak piszesz że będzie siedział niżej niż na fabrycznych ti to ile jest to niżej tak mniej wiecej bo już na fabrycznych z tika muszę być czujny przy parkowaniu dojeżdźając do krawężnika

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar SimonG
    Dołączył
    07 2015
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    W211 T 320CDI
    Postów
    281

    Domyślnie

    Pro-kit to -30 do -35mm. Seria Ti to -20mm.

    Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar Karbon
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    CK/TPI
    Auto
    Było 156 1.9 JTD Jest 159 2.4 Q4 Ti 210 KM
    Postów
    132

    Domyślnie

    Tak jak napisał kolega SimonG

  4. #14
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mekolcz
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI, 1.9 JTDM 16v
    Postów
    5

    Domyślnie Dobór sprężyn do Tit

    Witam,

    Postanowiłem odświeżyć temat ponieważ mam dokładnie taki sam problem i chciałbym się poradzić szanownych forumowiczów

    Mianowicie pękła mi tylna sprężyna w Alfie 159 TI - silnik 1.9 Jtdm.

    Tak jak koledzy pisali, zamiennika do Ti nie ma. Wiec pozostają dwie opcje: kupić dwie tylne oryginalne sprężyny w ASO za około 900 zł albo założyć komplet czterech sprężyć Eibach pro kit co teoretycznie opłaca się trochę bardziej - około 600 zł.

    I tutaj pojawia się pytanie. Z tego co wiem w Alfie 159 nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia kół. Zatem czy założenie sprężyn Eibacha, które obniżą auto jeszcze o centymetr w stosunku do wersji TI nie spowoduje problemów z geometrią kół i nie będzie ścinało wewnętrznych krawędzi opon???

    Mierzyłem bierznik na przednich oponach i w tej chwili jego wysokość jest identyczna wewnątrz i na zewnątrz opony więc może nie będzie tragedii, jednak proszę o poradę bardziej doświadczonych użytkowników.

    I chciałbym jeszcze zapytać czy ma ktoś porównanie jeśli chodzi o twardość zawieszenia Eibacha w porównaniu do wersji TI. Samo TI na polskie drogi jest dość twarde, ale powiedziałbym akceptowalne (przynajmniej dla mnie), ale czy na tym Eibacha nie będzie na dołach tłukło jak cholera?

    Jeszcze możnaby założyć 4 standardowe sprężyny, ale chyba trochę będzie lipa do kół 19 z TI

    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    a nie lepiej poszukać używek dedykowanych do Ti?

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mekolcz
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI, 1.9 JTDM 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Moim zdaniem kupno używanych spręży nie ma sensu, wolalbym wymienić na nowe niż wsadzić jakieś dziadostwo.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,526

    Domyślnie

    ta pęknięta też nowa nie była... Moim zdaniem nie warto kombinować z obniżaniem już niskiej Ti, lepiej włożyć oryginał, ale co kto lubi... W 156 wymieniałem sprężyny 3 razy i 2 razy amory (nie licząc rozwalonej miski) bo nowe niby pasujące do 2.4 wg katalogów były za słabe. Ostatecznie oryginalne używki załatwiły sprawę... W 159 tylne też mają się świetnie.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Cytat Napisał mekolcz Zobacz post
    I tutaj pojawia się pytanie. Z tego co wiem w Alfie 159 nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia kół. Zatem czy założenie sprężyn Eibacha, które obniżą auto jeszcze o centymetr w stosunku do wersji TI nie spowoduje problemów z geometrią kół i nie będzie ścinało wewnętrznych krawędzi opon???
    Mam zalozone eibachy. Rozwala geometrie z przodu i scina opony wewnatrz tak, ze max 8 tys km wymiana przednich.
    Na twoim miejscu kupilbym oryginal ti nowy.

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mekolcz
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 159 TI, 1.9 JTDM 16v
    Postów
    5

    Domyślnie

    Kurde, a już się trochę nastawiłem na te Eibachy, ale to ścinanie opon mnie niepokoi, więc się jeszcze zastanowię.

    Darek, a mógłbyś porównac twardość zawieszenia jeśli chodzi o Eibachy i zawieszenie TI (bo widzę że też masz TI na 19') ? I czy to ścinanie opon nastapilo u Ciebie ewidentne po założeniu Eibacha, a wcześniej miałeś wszystko ok?

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dareknewry
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    '08 159 Ti 1.9 JTDm 16v
    Postów
    301

    Domyślnie

    Jest twardziej, ale bez przesady. W sumie bardziej komfortowo jezdzi mi sie na eibachach, moze dlatego, ze nowe sprezyny, mniej buja na boki, wyczuwalnie mniejszy skok amortyzatorow.

    Przez pierwszy rok posiadania Ti na oryginalach sledzilem zuzycie bieznika, bylo idealne. 3 miesiace po zalozeniu pro kit zauwazylem mocne zdzieranie opon przednich. Tylne sa ok. Wymienilem juz 3 raz przod - kosztowne zycie tunera

    Gdybym nie myslal o sprzedazy auta(nie z tego kosztownego powodu ) to juz dzisiaj wsadzilbym nowe sprezyny oryginaly Ti. Jesli zalezy ci na pieniadzach to lepiej kup oryginaly, gdyz lepiej na tym wyjdziesz. Druga sprawa(a moze pierwsza) to bezpieczenstwo . Jak opony sie koncza to juz slaba przyczepnosc maja a czlowieka kusi zeby jeszcze troche zjezdzic, bo markowe opony jednak drogie. pozdro
    Ostatnio edytowane przez dareknewry ; 28-07-2016 o 18:49

Podobne wątki

  1. Problem z doborem lakieru
    Utworzone przez oosia w dziale 147
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-04-2015, 13:33
  2. Problem z doborem lakieru
    Utworzone przez oosia w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-03-2015, 15:13
  3. [147] Dystanse, Problem z doborem dystansów
    Utworzone przez Rysio1923 w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-12-2013, 20:55
  4. Problem z doborem oleju ...
    Utworzone przez badylek_4 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 03-03-2010, 18:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory