Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: 156 1.9JTD. Szarpanie przy 1900obr. na II i III

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie 156 1.9JTD. Szarpanie przy 1900obr. na II i III

    Witam Alfaholików,

    Jak w temacie: Przy trzymaniu równej prędkości i obrotów na II i III biegu odczuwalne jest szarpanie przy zakresie 1900 i może ciut wyżej. Szarpanie jest lekkie ale pasażer buja się bezwładnie . Od razu mówię: sprawdzałem to na różnych nawierzchniach. Gładziuteńki asfalt, noga na pedale gazu ani drgnie, ale jednak.. Jak tylko przyspieszę/zwolnię (nawet ciuteczkę) to szarpanie ustaje. Na innych zakresach jest normalnie. Alfa była na kompie: pompa common rail działa dobrze, wartość zadana zgadza się z wartością rzeczywistą (np. zadane 700Bar, jest 705Bar). Przyśpiesza bez turbo dziur, nowy filtr powietrza, nowy przepływomierz. Myślałem, że wytrysk któryś nie domaga, ale bardziej stawiam na padnięty dwumas (a już ma na 100% dość) - że ma tak wyrobione luzy na sprężynach, przez co buja bezwładnie troszkę nimi i powoduje szarpanie. Jak myślicie?

    99r. 1.9JTD 105KM 145kkm

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    EGR się nie domyka
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    EGR zaślepiony od 2 lat.
    Ostatnio edytowane przez gyver4ever ; 27-05-2009 o 11:03

  4. #4
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał gyver4ever Zobacz post
    EGR zaślepiony od 2 lat.
    Dziwne ,wygląda tak jak u mnie lekko zacinający się EGR ktory muszę czyścic co dwa miechy , a może już Ci przeżarło zaślepke i od jakiegos czasu nie jest zaślepiony??

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Było by to co najmniej dziwne, bo w kwietniu wymieniałem uszczelkę wydechowego, termostrat i regulowałem zawory - Była wtedy odkręcana ta rura od EGR i uszczelka była w dobrym stanie jeszcze, chyba ze jakieś mikro dziury... Zmieniłem na razie paliwo, jeżdżę od 2000km na V-power diesel GTL, może przeczyszczą się wtryski. Albo zapodam Alfinie Liquid Moly do czyszczenia wtrysków dodatkowo...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    sprawdź na kompie czy działają prawidłowo wyłączniki pedału hamulca i sprzęgła a także potencjometr gazu

    dwumas byś czuł już przy ruszaniu , zmianie biegów , zresztą w 1.9 dwumasy są mocne i inaczej zaprojektowane niż w VAGach
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2007
    Auto
    BMW
    Postów
    96

    Domyślnie

    Z potencjometrem gazu miałem kiedys problem - ale dałem sobie rade dzieki temu forum ze zlokalizowniem kostki i poprawiem jej styków. Kurcze nie uśmiecha mi się tak co chwilę wydawać po 50zł na kompa - spróbuje w weekend jeszcze raz sprawdzić wszystkie połączenia przy ECU. I jak to nie pomoże to chyba będzie trzeba znów na kompa i zwróce uwage na właczniki hamulca i sprzęgła. A co do dwumasa: on ma juz dość na bank bo przy zmianie biegów jest taki charakterystyczny "puk" a po za tym jak ze stanu hamowania silnikem np. na III biegu dodam gazu to jest ten "puk" i w drugą strone to samo. Przy ruszaniu nie ma żadnych szarpnięć.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    koniecznie obadaj ten konektor od potencjometru gazu , albo go zlutuj na stałe
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #9
    przemo27
    Gość

    Domyślnie

    Miałem podobny efekt w 2,4 jtd , zaczynało lekko szarpać przy pewnych obrotach silnika EGR również zaślepiony. Po wymianie koła 2mas efekt jest znacznie mniejszy lecz nadal występuje za to "puk" zniknął całkiem przy przełączaniu biegów ( puszczaniu sprzęgła)

  10. #10
    kasbak
    Gość

    Domyślnie

    no to jak jest "puk" to będą jakieś poduchy od silnika albo skrzyni

Podobne wątki

  1. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  2. Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez badylija w dziale 147
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 04-02-2013, 15:16
  3. Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 19-04-2011, 08:10
  4. [146] Szarpanie przy ruszaniu
    Utworzone przez autista146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 15-11-2010, 17:59
  5. [156] szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu 1.9jtd 8v
    Utworzone przez krzysiek592 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-11-2008, 19:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory