Temat: Alfa Giulia- 2015

  1. #9211
    Użytkownik Znawca Avatar Krzysztof
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    RWD w segmencie C to nie jest za dobry pomysł...BMW się jeszcze ostało, ale przy krótkim rozstawie osi tylny napęd to wcale nie jest taka dobra rzecz. 4x4 jak najbardziej.
    Jak widać nawet w segmencie D (Giulia) uznali, że przeniesienie takiej mocy na asfalt w cywilnej wersji ma sens tylko z 4x4. W przypadku następcy Giulietty gdzieś czytałem o skróconej platformie Giorgio i przeniesieniu silników z Giulii, ale czy wszystkich, to nie wiem, bo to na razie tylko plotki.
    Ostatnio edytowane przez Krzysztof ; 29-07-2016 o 11:31
    Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 AT8 Q4 (2018-...)
    AR 159 1.9 JTDM Q-Tronic Distinctive (2008-...)
    AR 147 2.0 TS Selespeed Distinctive (2001-2008)

  2. #9212
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Olej555 Zobacz post
    Sami inżynierzy i marketingowcy na tym forum,
    nie rozumiem czego nie pracujecie jeszcze w korporacji o zasięgu globalnym, takie talenty się marnują.
    Bo teraz tam rządzą ekonomiści.

    Cytat Napisał Olej555 Zobacz post
    Było by miło dowiedzieć się nowych rzeczy o Giuli ale z ponad 900 stron może z 10 zawiera merytoryczne (związane z tematem działu) informacje.

    Pewnie większość z Was widziała informacje na portalach motoryzacyjnych o tym że 200 konna benzyna jest już w ofercie Giulii. Ale chyba nie wspominaliśmy tutaj o tym że od września ma wejść wersja wyposażenia business wraz z finansowaniem przeznaczonym dla przedsiębiorców. Taka ciekawostka.
    Część z nas widziała te samochody na żywo. Duża grupa osób z tego forum śledzi cały przebieg procesu zarówno zapowiedzi nowych modeli jak i fizycznego pokazania tych modeli na rynku. To są obsuwy absolutnie niespotykane u innych producentów w tych czasach.

    I nie trzeba być gigantem intelektu, żeby wysunąć prosty wniosek - za chwilę liczbę autoryzowanych salonów Alfa Romeo w Polsce będziesz mógł policzyć na palcach jednej ręki. Kolejne padają jak muchy, bo nikt nie będzie wydawał majątku na wszystkie rzeczy związane z utrzymaniem autoryzacji, żeby sprzedawać 3 modele aut, z czego 2 przestarzałe i jeden z ceną wystrzeloną w segment premium (w który najtrudniej jest się producentom aut wbić).
    Ostatnio edytowane przez Tomek_KRK ; 29-07-2016 o 11:27
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #9213
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2016
    Auto
    AR MiTo, Audi A5
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    post dotyczył całej gamy ślinikowej a nie najmocniejszej- widzisz różnica jest tak że wskazane marki VAG i spółka nie mają praktycznie żadnych silników w gamie silnikowej dla normalnego kupującego- to o czym piszesz to nikły procent sprzedaży.
    ?
    Co masz na myśli? Można dyskutować o wadach TSI/TDI ale wybór mocy i pojemności grupa VAG ma ogromny. W benzynach od 1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.8 TSI, 2.0 TSI, 3.0 TSI do 4.0 TFSI. Oczywiście nie montują wszystkich silników do A4 (segment Giulii) ale wybór mają ogromny. Każdy znajdzie coś dla siebie. Pamiętajmy też że zdecydowana większość klientów marek premium nie kupuje samochodów nowych na 10 lat i techniczne problemy z silnikami które wyjdą po kilku latach ich nie obchodzą. Oni mają kasę, kupują nówkę, jeżdżą 2-4 lata i zmieniają na kolejną nówkę. W tym czasie mają gwarancje, pakiety serwisowe i nic ich nie obchodzi. Zupełnie innymi kryteriami kieruje się nabywca samochodu nowego i nabywca 6-10 latka. Producent powinien patrzeć na tą pierwszą grupę i dać wybór, o czym tutaj wiele osób pisze. Wyboru na dzisiaj nie ma i tyle. Nie ma co marudzić tylko czekać aż wybór (miejmy nadzieję) się pojawi. Przez wybór rozumiem przedział mocy od około 150 do 280 KM w benzynie (plus QV). 159 MPI miała 140 KM ale pamiętajmy że moment obrotowy tamtego silnika (chyba 175 Nm, raczej nie płaski) nie pozwalał na dynamiczną jazdę. Dzisiaj nawet 1.4 daje 250 Nm (praktycznie od samego dołu) i to naprawdę dla wielu byłoby wystarczające. Takie są czasy, czy tego chcemy czy nie. Pamiętam jak w 2011 roku kupowałem Julkę i w duchu sobie myślałem... 1.4? do dynamicznego kompaktu? co ja robię? I wiem po sobie że trochę się tego wstydziłem, jak mnie ludzie pytali "jaki to ma motor" to mówiłem 170 KM, dopiero jak ktoś dopytywał to się przyznawałem do 1.4. Z roku na rok miałem z tym mniejszy problem Dzisiaj silniki od kosiarek są normą i chyba marce prestiżu by nie ubyło gdyby małe silniki zagościły pod maską Giulii.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    za chwilę liczbę autoryzowanych salonów Alfa Romeo w Polsce będziesz mógł policzyć na palcach jednej ręki. Kolejne padają jak muchy, bo nikt nie będzie wydawał majątku na wszystkie rzeczy związane z utrzymaniem autoryzacji, żeby sprzedawać 3 modele aut, z czego 2 przestarzałe i jeden z ceną wystrzeloną w segment premium (w który najtrudniej jest się producentom aut wbić).
    Jak byłem młodszy to moim marzeniem było otworzyć salon AR i móc obcować z tymi pięknymi samochodami Dzisiaj tak jak piszesz nikt o zdrowych zmysłach nie wejdzie w taki "biznes". Chyba że jakiś multisalon z AR przy okazji... i wracamy do pozycji AR jako marki premium To jest błędne koło. Bez salonów z prawdziwego zdarzenia marka premium nie istnieje w sprzedaży a bez sprzedaży nikt tych salonów nie otworzy.

  4. #9214
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dareek Zobacz post
    Co to znaczy brak pazura? opisz co masz na myśli?
    bo tak szukam tego pazura w Mazdach- jakoś nie widzę.
    Mazda 3 mi daje niskie spalanie i długą żywotność silnika (2-litry, wolnossący) przy niezłych osiągach i mocy. Pazura brak, zgodzę się.
    Giulietta daje mi dużo wyższe spalanie, potencjalne problemy z silnikiem (mała pojemność, turbo) przy odrobinę lepszych osiągach (dziesiąte sekundy) i praktycznie tej samej mocy.
    Co ma mnie przekonać do Julki? Właśnie ten pazur, który jakby był, to bym olał minusy i wybrał sercem. Bo design wnętrza to dla mnie trochę mało (gdyby jeszcze z zewnątrz był lepszy..)

    A co to jest pazur to chyba się domyślasz? Dźwięk, reakcja na gaz, wkręcanie na obroty. Śmiem twierdzić, że we wszystkich trzech aspektach Mazda jest ciut, bo ciut ale jednak lepsza od Julki
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  5. #9215
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,430

    Domyślnie

    Nabywca Alfy nie może myśleć o niej perspektywą 3-4 lat jak piszesz. Chyba że zakłada że ten następny wóz to będzie nie-Alfa. Bo widzimy ile zajmuje wprowadzenie "następcy"

  6. #9216
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Quadrifoglio156
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    czarny
    Postów
    421

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    1. Jak nie nadąża, to trzeba szybko opracowywac NOWEGO hatchbacka. Nawet z mocami rzędu 300KM da się jeździć na przednim napędzie.
    2. Oczywiście, że chodzi o wizerunek! Alfa to jest SPORT, takie powinny być skojarzenia. Jeśli nie idziemy w moce - to skupmy się na lekkich, poręcznych, świetnie się prowadzących autach. Ale nie na wynalazkach, typu 4C - która ideologicznie jest niegłupią opcją, ale koszt karbonowego szkieletu zabija cenowo ten pojazd. Mazda może mieć tanią MX-5 w ofercie? I czy to jest auto dla funu z jazdy? Tak. To Alfa nie może mieć takiego pojazdu? Może. I to by się sprzedawało, wszędzie. Masz sprawdzone jednostki benzynowe, które wygenerują Ci moce od 120 do 240KM (1.4 turbo), masz już platformę auta (MX5/Fiat 124), dlaczego nie ma więc gotowego pojazdu???
    Nadal brak SUV-a. W momencie, gdy na ten segment jest największe parcie ze strony klienteli - Alfa nie ma gotowego SUV-a!
    To jest marketing i planowanie rodem spod sklepu Społem, gdzie panowie uzbrojeni w tanie wina naprawiają świat.

    Przepraszam ale tego co piszesz trudno nie nazwać bzdurami. Mało tego, nie czytasz tego co na ich temat piszą inni.
    Alfa 156 2.0; Alfa 156 1.8, Alfa 145 1.4, Alfa 156 2.5V6 Modyficata, Alfa Giulietta M-Air Distinctive Sport Edizione Autodelta.
    LEGENDA ALFA ROMEO: ALFETTA.PL

  7. #9217
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    RWD w segmencie C to nie jest za dobry pomysł...BMW się jeszcze ostało, ale przy krótkim rozstawie osi tylny napęd to wcale nie jest taka dobra rzecz. 4x4 jak najbardziej.
    Pytanie, co to znaczy krótki rozstaw osi? Bo na pewno nie jest to taki jaki na ogół widzimy w ciągle tyjącym segmencie C. Dla przykładu:

    Giulietta: 2634 mm
    Golf: 2,637 mm
    A3: od 2600 mm
    F20: 2690 mm
    Focus: 2648 mm

    Teraz dla przykładu to:

    Toyobaru - 2570 mm
    Miata ND - 2315 mm
    E30 M3 - 2565 mm
    75 - 2510 mm
    GTV6 - 2400 mm
    105/115 GT(V) - 2350 mm

    Każdy z tych rwd jest znany z nienagannych własciwości jezdnych, nawet przed erą elektro - nianiek. Rozstaw osi to jedna ze składowych tego jak auto się zachowuje na drodze.
    Myślę, że następca giulietty rwd to mógłby być strzał w dziesiątkę pod warunkiem, że nie zrobiliby tego jak 1. Bo całe to gadanie, że "użytkownicy bmw 1 nie widzą różnicy miedzy fwd a rwd" wynika z prostej rzeczy - w jedynce są tak inwazyjne systemy, że tym autem na prawdę trudno cokolwiek robić. A aktualnie poza typowymi HH nie ma takiego bobka - zapierdlacza miejskiego w dodatku rwd, co by dawał frajdę z jazdy.

  8. #9218
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Mazda 3 mi daje niskie spalanie i długą żywotność silnika (2-litry, wolnossący) przy niezłych osiągach i mocy. Pazura brak, zgodzę się.
    Giulietta daje mi dużo wyższe spalanie, potencjalne problemy z silnikiem (mała pojemność, turbo) przy odrobinę lepszych osiągach (dziesiąte sekundy) i praktycznie tej samej mocy.
    Co ma mnie przekonać do Julki? Właśnie ten pazur, który jakby był, to bym olał minusy i wybrał sercem. Bo design wnętrza to dla mnie trochę mało (gdyby jeszcze z zewnątrz był lepszy..)

    A co to jest pazur to chyba się domyślasz? Dźwięk, reakcja na gaz, wkręcanie na obroty. Śmiem twierdzić, że we wszystkich trzech aspektach Mazda jest ciut, bo ciut ale jednak lepsza od Julki
    Gdybym osobiście nie był zainteresowany kupnem Mazdy 3 i nie przejechał się tym samochodem, to mógłbym Ci uwierzyć . Ale o ile stojąc w salonie nie wygląda ten samochód źle, to po jeździe testowej zadzwoniłem do Pol-Caru i powiedziałem "Biorę" .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #9219
    Użytkownik Świeżak Avatar Olej555
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    BMW f10 2016, Mazda 6 2015, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 2006 , Alfa 156 SW 1.9JTD 200
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post

    I nie trzeba być gigantem intelektu,
    Jak już pisałem, w tym dziale o Giuli większość "macha szabelkami" i wysuwa tezy , hipotezy i znajduje lekarstwa na całe zło związane z FCA.
    Tymczasem stojąc z boku, zawsze prosto jest komentować i pouczać.
    Błędy które popełniono wcześniej (zanim powstało FCA) prawdopodobnie trzeba będzie naprawiać przez następne kilka lat. Myślicie że pracownicy najwyższych szczebli nie dostrzegają problemu ?
    Nie mamy absolutnie bladego pojęcia jak wygląda sytuacja strategiczno-ekonomiczna całego koncernu.
    Mimo tego większość osób stanowczo wygłasza swoje tezy (już nawet nie hipotezy) na temat rychłego upadku AR.
    Poziom jaki wypracowali niemcy w grupie VAG / Merca (choć tutaj też mam pewne wątpliwości z własnego doświadczenia) / BMW -był poprawiany, modyfikowany przez lata.
    Zanim FCA będzie na takim poziomie (czy wogule) minie sporo czasu. Chociaż tu bardziej chodzi o samą alfę bo nie znam dealerów Maserati czy Ferrari (jeszcze )
    Nie podoba mi się to że wchodzę do salonu i na froncie widzę Giuliettę za 140 tys zł za nią Giulię za 165 tys zł a tuż obok czai sie Panda i Doblo. Ale to jest efekt zapaści finansowej którą przeżywał FIAT zanim powstał FCA. Być może zmieni się to na lepsze być boże nie. Zobaczymy. Czas pokaże.

  10. #9220
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Pytanie, co to znaczy krótki rozstaw osi? Bo na pewno nie jest to taki jaki na ogół widzimy w ciągle tyjącym segmencie C. Dla przykładu:

    Giulietta: 2634 mm
    Golf: 2,637 mm
    A3: od 2600 mm
    F20: 2690 mm
    Focus: 2648 mm

    Teraz dla przykładu to:

    Toyobaru - 2570 mm
    Miata ND - 2315 mm
    E30 M3 - 2565 mm
    75 - 2510 mm
    GTV6 - 2400 mm
    105/115 GT(V) - 2350 mm

    Każdy z tych rwd jest znany z nienagannych własciwości jezdnych, nawet przed erą elektro - nianiek. Rozstaw osi to jedna ze składowych tego jak auto się zachowuje na drodze.
    Myślę, że następca giulietty rwd to mógłby być strzał w dziesiątkę pod warunkiem, że nie zrobiliby tego jak 1. Bo całe to gadanie, że "użytkownicy bmw 1 nie widzą różnicy miedzy fwd a rwd" wynika z prostej rzeczy - w jedynce są tak inwazyjne systemy, że tym autem na prawdę trudno cokolwiek robić. A aktualnie poza typowymi HH nie ma takiego bobka - zapierdlacza miejskiego w dodatku rwd, co by dawał frajdę z jazdy.
    No oczywiście zbytnio uprościłem zagadnienie, bo to nie tylko o rozstaw osi chodzi.
    BMW 1 przy tej masie i mocy bez elektrycznych wspomagaczy jest po prostu diabelnie nadsterowne i trudne do opanowania. To nie jest lekkie autko z silnikiem 200KM i małym momentem, tylko 1500kg i 350KM.

    No i nowe superchatche FWD i AWD z podobnymi mocami takie 1M objeżdzają

    ale nei ma sensu ciągnąć OT. Temat o Giulii
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-07-2016 o 12:11
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Wyjazd na targi IAA 2015- Giulia na żywo
    Utworzone przez Belfer w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-10-2015, 20:38
  2. [Zapowiedź] Piwo pod Tatrami edyszyn 2015 / jedyny zlot AH 2015?
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 91
    Ostatni post / autor: 11-06-2015, 07:32
  3. Alfa Giulia w 2014?
    Utworzone przez ergomarcin w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 1818
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 13:38
  4. Alfa Giulia
    Utworzone przez Emenems w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-11-2008, 18:31
  5. Alfa Romeo Giulia
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-02-2007, 19:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory