Dzis szukalem dlugosci Alfy i dwa razy wyczytalem przy okazji,ze przy FL zostaly wprowadzone zmiany w zawieszeniu. Podobno bardziej komfortowe. Prawda to? Co to za zmiany, ktos sie orientuje? Czy w wersjach po FL rzadziej padają wahacze gorne?
Dzis szukalem dlugosci Alfy i dwa razy wyczytalem przy okazji,ze przy FL zostaly wprowadzone zmiany w zawieszeniu. Podobno bardziej komfortowe. Prawda to? Co to za zmiany, ktos sie orientuje? Czy w wersjach po FL rzadziej padają wahacze gorne?
z tego co kojarzę to zmieniły się widełki w przednim MC Personie (dolne mocowanie amorka do wahacza). jak dobrze kojarzę to góra jest identyczna.
Alfa nie ma mcphersona z przodu, tylko wielowahacz. Zwrotnica jest zwrotnicą tylko z nazwy, jest to element stały (nie tak jak w phersonie, że jest skrętna z całym amrotyzatorem). Zawias jest ten sam, nawet w katalogach podaja wahacz dół/góra model od 2001 do 2010. Róznia się lekko wykończeniem, tzn. są trwalsze. Te same wahacze są montowane w 156 oraz GT
Tylko poliftowe 147 JTDm 150-konne miały standardowo montowane zawieszenie Comfort (w pozostałych wersjach była to płatna opcja). Zmiana dotyczyła jedynie samego amortyzatora, który miał większą średnicę tłoczyska: 13 mm zamiast 11,5 mm w standardowych amortyzatorach. Oprócz numeru OE (przód: 50515466, tył: 50509464) amortyzatory te można było odróżnić od pozostałych po pomarańczowym, poziomym pasku naklejonym na obudowie. 147 FL z tymi amortyzatorami miały również odboje dostosowane do większej średnicy tłoczyska. Wszystkie pozostałe elementy zawieszenia są takie same. Górne wahacze padają z podobną częstotliwością![]()
To mamy odpowiedzi wyczerpujące temat![]()