Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Temat: Falowanie obrótów na luzie

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    W takim razie - czy robi to jakąś różnicę względem normalnej przepustnicy, czy może dawać ten sam efekt i trzeba ją przeczyścić?

    A może jakieś inne pomysły skąd to falowanie - wskazówka obrotomierza wyraźnie tańczy w zakresie plus minus 50 obrotów. Chyba że to ja jestem przewrażliwiony i może to nie jest nic niezwykłego. Wykres:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	momik3.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	98.8 KB
ID:	207203

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Sciagnij rure z dolotu powietrza na wyłączonym silniku i sprawdz w jakiej pozycji znajduje się klapa.

    Ale wg mnie takie wahania to nie wina tej klapy, gdyż wg opisu można wyczytać że zamyka się ona na 5 sek podczas gaszenia i nic więcej przez resztę czasu jest stale otwarta. Zresztą gdyby nawet była zamknięta występował by problem z odpalaniem samochodu.

    Z danych dotyczących silnika z elearn wynika że prędkość obrotowa na biegu jałowym wynosi 850 +/- 20

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  3. #13
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Czyli w oparciu o te dane można stwierdzić że raczej nie odbiega strasznie od normy to skakanie - niemniej drażni mnie bo czasem słychać jak silnik na luzie nierówno pracuje...

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Sprawdź wtryski w fes lub najlepiej próba przelewowa.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  5. #15
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Korekty już sprawdzałem:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	momik ciepły silnik.jpg
Wyświetleń:	28
Rozmiar:	115.6 KB
ID:	207208
    Nic chyba znacząco nie odbiega od normy...

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Koks
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Knurów
    Auto
    AR 147 1910 JTD CF3 8V 115KM/85 KW (DISTINCTIVE)
    Postów
    626

    Domyślnie

    Faktycznie wyglądają bardzo dobrze.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  7. #17
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Czyli, podsumowywując - szukam problemu tam gdzie go nie ma? Jakieś może jeszcze rzeczy w FESie sprawdzić?

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Cytat Napisał Koks Zobacz post
    W jtd nie ma przepustnicy jest tylko klapa gaszącą ale ona zamyka się dopiero w końcowej fazie gaszenia silnika.
    Rurka dolotu odczepiona - wejście do przepustnicy jak i ona sama oraz wejście do kolektora wyglądało na nieczyszczone od nowości (rocznik 2004). W niektórych miejscach nagar pokrywał z 50% powierzchni otworu... Całość gruntownie przeczyściłem po odkręceniu. Sam wlot do kolektora w miarę delikatnie ale też dość porządnie - aby nie nawpychać luźnego nagaru do środka... Trochę mi cyrk zrobił po skręceniu bo nie chciał odpalić ale okazało się że akumulator w międzyczasie się poddał - po podładowaniu i kilkukrotnym przekręceniu kluczyka do zapłonu i lekkim przygazowaniu już zaskoczył normalnie. Po dwóch dniach jeżdżenia po tej operacji stwierdzam że "tańczenie" wskazówki obrotomierza na biegu jałowym znacznie się ograniczyło - można rzec że prawie całkiem zaniknęło, a silnik pracuje równiej - zobaczymy czy to efekt stały.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    I pewnie mocy przybylo Naprawa za zero zł sa pozytywne efekty.

  10. #20
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Domo
    Dołączył
    09 2014
    Mieszka w
    Kielce
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD m-jet 16v 140 km - dzwon :( / Alfa Romeo GT 1.9 JTD m-jet 16v 150 km Q2 :)
    Postów
    216

    Domyślnie

    Zastanawiam się jeszcze czy powinno się wykonać jakąś adaptację tak jak w przypadku "zwykłej" przepustnicy czy zostawić jak jest i jeździć?

Podobne wątki

  1. [159] Szuranie na postoju na luzie?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 09-03-2017, 19:40
  2. [159] Spalanie na luzie...
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 31-05-2014, 09:43
  3. [145] Wysokie obroty na luzie !
    Utworzone przez Lewy w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-03-2014, 23:37
  4. [146] chrobotanie na luzie HELP
    Utworzone przez remi200833 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-02-2010, 18:19
  5. [155] Utrzymujace sie obroty, na luzie.
    Utworzone przez Wielki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-12-2008, 00:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory