Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: szarpnięcie przy dużym obciążeniu

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bakol
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Postów
    44

    Domyślnie szarpnięcie przy dużym obciążeniu

    Jestem świeżo po zakupie G 1.4 / 120KM więc porady mile widziane

    Problem polega na tym, że czasami (stało się to może ze 3 razy podczas trasy 500km) samochód szarpnie podczas przyspieszania.
    Tak jakby na ułamek sekundy zabrakło paliwa, a potem wszystko wraca do normy

    Jedna z takich sytuacji miała miejsce podczas ostrego ruszania spod bramek na autostradzie (przy ok 3-3.5k rpm) oraz podczas wjazdu pod górę przy ok 2.5-3k rpm.

    Właśnie oddałem samochód na kosmetykę pozakupową (rozrząd, oleje, świece, filtry itp) więc być może sprawa sama się wyjaśni.
    Zastanawiam się jednak czy nie jest to wina paliwa (ostatnie tankowanie - BP) ?

    Ktoś miał podobny przypadek ?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Bardzo możliwe ze jet to kwestia paliwa. Z moich obserwacji wynika (1.4 MA), że te silniki kiepsko tolerują słabej jakości paliwo, a objawia się to własnie m.in. nierówna praca silnika. Nie twierdze ze BP ma słabe paliwo, ale nie wiadomo co było zalane wcześniej..
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bakol
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Postów
    44

    Domyślnie

    Po odebraniu samochodu zatankuję do pełna na innej stacji i z butem w podłodze przetestuję dokładnie. Przed wymianą rozrządu wolałem unikać katowania
    Ja akurat mam t-jet tak więc paliwo nie powinno być problemem, ale tak jak piszesz...cholera wie co zatankował poprzedni właściciel.

  4. #4
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    To prędzej świece ale jak widzę wymieniasz
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bakol
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Postów
    44

    Domyślnie

    a więc szybkie sprawozdanie + nowe fakty:

    świece, filtry, olej, rozrząd wymienione.....paliwo z innej stacji (tym razem VERVA) zalane pod korek - nie pomogło, dalej są szarpnięcia.

    Zauważyłem, że jeśli delikatnie wciska się pedła gazu (powiedzmy do połowy) to te zjawisko nie występuje.
    Po mocnym wciśnieciu gazu są odczuwalne te szarpnięcia, w szczególności w zakresie obrotów 2-3,5k.

    Samochód przyspiesza całkiem dobrze więc z turbiną chyba wszystko jest ok, bardziej mnie zastanawia czy może pompa paliwa zaczyna nie wydalać, może przytkał się filtr ?
    Brak jakichkolwiek błedów w komputerze.

    Czy w 1.4 t-jet można jakoś dostać się do filtra paliwa żeby zobaczyć co tam siedzi, czy jest na stałe montowany w pompie ?

    Może ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły ?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Pitero
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta Sprint
    Postów
    672

    Domyślnie

    Mysle ze tak jak piszesz, kolejnym logicznym punktem do sprawdzenia jest filtr i pompa..
    Made in Italy, perfected in my garage. Giulietta Sprint Speciale

  7. #7
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2011
    Auto
    ​​​​
    Postów
    1,822

    Domyślnie

    Tak, filtr paliwa jest zintegrowany z pompą

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bakol
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Postów
    44

    Domyślnie

    Czyli właściwie pozostaje wymiana pompy bo nic innego nie da się z nią zrobić (ew. pooglądać z zewnątrz).

    Wolałbym uniknąć wymiany części na chybił-trafił...wczoraj jeszcze przeglądałem internety i wychodzi na to, że może to być padająca cewka, pompa paliwa, katalizator, dolot, nagar itp itd, aż dziwne, że szyb nie wymienili

    chyba będę musiał umówić się z mechanikiem na przejażdżkę z wpiętym kompem, może wtedy coś wyjdzie.

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał bakol Zobacz post
    chyba będę musiał umówić się z mechanikiem na przejażdżkę z wpiętym kompem,
    To jedyne rozsądne rozwiązanie.Reszta to gdybanie
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bakol
    Dołączył
    07 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Postów
    44

    Domyślnie

    Byłem u mechanika, niestety nie udało się przejechać, ale:

    Twierdzi on, że to normalne zjawisko przy mocnym wciśnieciu gazu, a te 2-3 szarpnięcia to moment przełączania map i przy delikatniejszej jeździe jest to niewyczuwalne.
    Jako, że jest to mój pierwszy samochód benzyna+turbo proszę o opinię. Może jestem przewrażliwiony...

    PS. Przetestuję jeszcze tryb All weather czy również wtedy to występuje

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 28-07-2016, 15:33
  2. [159] Klimatyzacja się włącza i wyłącza przy obciążeniu
    Utworzone przez janek98xp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-07-2014, 08:08
  3. Check engine przy obciążeniu silnika 1.9jtd
    Utworzone przez Waw w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-07-2011, 07:57
  4. Sprężyny EIBACH Pro-Kit i siadanie tyłu przy obciążeniu.
    Utworzone przez Integralle w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-03-2011, 07:10
  5. [156] tył sporo opada przy obciążeniu 2osób !!!!!
    Utworzone przez TREMOR w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 02-02-2009, 12:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory