Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Błąd - Czujnik ciśnienia doładowania A - Zbyt wysokie ciśnienie

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Angry Błąd - Czujnik ciśnienia doładowania A - Zbyt wysokie ciśnienie

    Panowie,
    potrzebuję Waszej pomocy.


    Wyskoczył mi błąd jak w temacie i pali się cały czas. Auto chodzi normalnie, nie zauważyłem żadnych spadków mocy.

    Zaczęło się od wymiany tylnych tulejek w Belli. Po wymianie nie działał czujnik temperatury (hmm?).
    Zanim zdążyłem wrócić do warsztatu na naprawę tego czujnika, padł mi czujnik położenia wału - auto nie paliło na ciepłym silniku.
    Czujnik położenia wału wymieniony na nowy, czujnik temperatury też już działa ale po przejechaniu kilku KM zapaliła się marchewa, po sprawdzeniu okazało się że to błąd turbodoładowania - zbyt wysokie ciśnienie. Po usunięciu błąd od razu wraca i marchewa pali się cały czas. Mechanik stwierdził, że póki co mogę z tym jeździć, ale chciałbym ten temat ogarnąć.


    Trochę poczytałem o czyszczeniu tego czujnika ale nie jestem pewien czy ja go w ogóle mam, czy może ten problem nie jest w jakiś sposób związany z poprzednimi "naprawami"?

    Co mogę sam (amator) sprawdzić, jak? Dodam , że pod kompa nie mogę się podłączyć - nie wiem czemu - tylko w warsztatach specjalistycznymi kablami idzie.

    Wybieram się do mechanika we wtorek, ale chciałbym zaczerpnąć Waszych porad przed tą wycieczką.

    Z góry dzięki!

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar motogold
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Łebcz
    Auto
    alfa 166 2,4 jtd 1999/alfa 166 2,4 2003 150km
    Postów
    1,456

    Domyślnie

    Wyczyść czujnik doładowania,który jest po środku kolektora ssącego na imbus,z kostką na 2 piny.Od tego zacznij.Masz egr zaślepiony?Jeżeli nie,to na pewno jest zarąbany sadzą z olejem.Jakim programem i kablem się łączysz?A czujniki doładowania wszystkie 2,4 miały.Musisz zdjąć pokrywę plastikową silnika aby do czujnika dojść.Imbus 6mm lub torx t30,dokładnie nie pamiętam jaki tam jest.
    Daj znać jak poszło.Tylko później i tak musisz błąd skasować.Najlepiej kabel kkl viaken i program mes lub alfaobd.Mes jest darmowy na ich stronie.
    A tylne tuleje i te problemy na pewno nie sa ze sobą połaczone.Zwykły zbieg okoliczności.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie

    Dzięki!

    Tuleje no to fakt, zupełnie gdzie indziej , ale cała historia sprawia że trochę mi ręce opadają. Alfę mam od 4 lat, ale z racji że nie mam warunków że sam grzebać (a przy tym się jej uczyć) to z większością rzeczy muszę jeździć do mechanika.. ewentualnie robić u teścia w weekendy, ale wtedy znowu części nie dokupię..

    EGR zaślepiony.

    Połączyć próbowało się dwóch kolegów KKLem i ELMem 327, Alfaobd i MESem - nic nie szło.

    Spróbuję po obiedzie przeczyścić tak jak mówisz - tylko czym najlepiej? WD40? Benzyną ekstrakcyjną?
    Ostatnio edytowane przez boney ; 14-08-2016 o 16:05

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar ArtoKucior
    Dołączył
    04 2016
    Mieszka w
    Płońsk / Płock
    Auto
    Jest: Alfa Romeo 166 2,4jtd 2000r. Alfa Romeo 166 2,4jtd 2004r. Były 2x Lancia Thesis
    Postów
    180

    Domyślnie

    Ja 1 raz miałem historię z czujnikiem doładowania w Thesis...okazało się, że mądry mechanik odwrotnie go wpiął. Po przestawieniu wszystko wróciło do normy. Objawy miałem takie: czasem gasł na wolnych obrotach, przy energicznym wciśnięciu pedału gazu to gasł silnik. Aby jechać to musiałem bardzo delikatnie i powoli przyciskać pedał gazu żeby jakoś jechał i nie zgasł...
    Może ja coś pomogę w Twoim przypadku boney

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar boney
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 166 2.4 JTD 136HP
    Postów
    140

    Domyślnie

    Póki co wyjąłem czujnik, wyczyściłem go - jutro założę, nawet jeśli to był winowajca to pewnie błąd zostanie tak jak kolega wyżej pisał i trzeba będzie go usunąć. Mam nadzieję że we wtorek jak podjadę na zbieżność i geometrię to sprawdzą błędy, usuną i zobaczymy czy pomogło... Oby!

Podobne wątki

  1. [Brera] 2.4 JTDm- zbyt wysokie ciśnienie oleju
    Utworzone przez Exocet w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 02-02-2016, 21:44
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2013, 14:46
  3. Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 09:17
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2012, 09:14
  5. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-03-2011, 13:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory